Un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin

Autor: Iuliana Roibu Postat la 03 decembrie 2014 3234 afişări  

Un magazin online. Un Facebook pentru companii. O firmă de e-mail marketing. Un ghid de e-commerce. Servicii de web design. După toate proiectele pe care le-a încercat până acum, un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin.

Un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin
Un tânăr antreprenor din online speră să dea lovitura cu un ERP ieftin

PLANUL MEU ESTE SĂ VIRTUALIZEZ OFFLINE-UL“, REZUMĂ ALEXANDRU CÎRCEI, PROPRIETARUL COPIMAJ GRUP, O MICĂ AFACERE DE FAMILIE PRIN CARE TÂNĂRUL A ÎNCERCAT PÂNĂ ACUM MAI MULTE PROIECTE ANTREPRENORIALE.

La sfârşitul anilor 2000, după terminarea facultăţii, a început să se implice în firma fondată de tatăl său, cu gândul de a o dezvolta. Primul pas a fost să facă un magazin online, pe care l-a numit lifemag.ro şi la care a muncit aproape un an, timp în care alte branduri de shopping online câştigau piaţa.

Alex Cîrcei, care repara calculatoare şi vindea componente încă de la terminarea liceului, îşi stabilise deja o clientelă în zona unde locuia (cartierul bucureştean Rahova) şi se poziţionase diferit de concurenţii săi prin faptul că livra comenzile în aceeaşi zi. Lifemag.ro a câştigat două premii la gala premiilor e-commerce din 2009 şi vizibilitatea i-a adus proiecte noi – ”Am luat multe proiecte noi, deoarece m-am urcat pe scenă la gală şi am mulţumit Copimaj pentru construcţia site-ului„.

A început astfel să facă magazine online, dar în aceeaşi perioadă a decis că trebuie să îşi dezvolte şi produse proprii – primul astfel de proiect a fost platforma de comerţ online Live2C, o soluţie de dezvoltare pentru magazine online, prima platformă e-commerce SaaS de pe piaţa din România. A făcut magazine online pentru Cristallini, pentru Băcănia Veche, pentru Tudor Tailor, dar, la sfârşitul anului 2010, a trecut la următorul proiect şi a început să dezvolte Storebeez, o comunitate online pentru zona de e-commerce.

În 2011, după ce aplicase cu Storebeez la mai multe incubatoare de afaceri, a fost acceptat de Oxygen Accelerator din Birmingham. Înainte de a pleca pentru cele trei luni în UK, Cîrcei a vândut lifemag.ro (lui debo.ro) şi Live2C (lui Asesoft).

A STAT TREI LUNI ÎN BIRMINGHAM, DAR SPUNE CĂ A CRESCUT ACOLO CA ANTREPRENOR DE PARCĂ AR FI STAT TREI ANI: ”Dincolo de lucrurile învăţate ca antreprenor şi ca dezvoltator de soft, am realizat când m-am întors de acolo trei chestiuni: că 90% din comerţ este offline, că online-ul oferă încă posibilităţi nelimitate şi că offline-ul se inspiră din online, cu care mi-am dat seama că se poate face business la scară mare„. De fapt, Cîrcei s-a întors acasă şi a luat câteva decizii importante: să lucreze full time la Copimaj, să nu mai implice resurse din Copimaj în alte proiecte ale sale şi să se focuseze pe magazine fashion şi de bijuterii.

Primul nou proiect pe care l-a început după aceste decizii şi care are legătură cu îmbunătăţirea serviciului pe care îl vinde prin Copimaj este Lupsale, un serviciu de e-mail marketing al cărui scop este ca, la primirea newsletterului, clientul să poată cumpăra direct produsele despre care se vorbeşte. A lansat Lupsale la Techcrunch Disrupt 2013 în San Francisco şi tot acolo a deschis şi un birou unde este şi acum sediul companiei. Prima vizită în Silicon Valley i-a adus lui Cîrcei alte răspunsuri, la alte întrebări: ”În Sillicon Valley mi-am dat seama că acolo totul e foarte tehnic şi că pe ei îi interesează doar răspunsuri la întrebările: ce produs ai? La ce foloseşte? Câţi bani poate aduce? Când poate fi gata? Orice altceva te priveşte. Oamenii din Silicon Valley nu au nevoie de lideri sau de oameni cu păreri, ci de proiecte cu mare potenţial„. Aşa că s-a întors dezamăgit, dar realist şi convins că principalul său skill este pe vânzări, aşa că a decis să şi-l folosească.

La biroul său din Dorobanţi îl aştepta însă altceva. La Rosa, de al cărei magazin online se ocupase de la început, avea nevoie de un ERP. ”Nu am găsit nimic în bugetul pe care mi l-au dat, între 30 şi 50.000 de euro. Aşa că am început noi să lucrăm la un ERP„, povesteşte Cîrcei, care a lansat Copimaj ERP la IMWorld 2014 şi l-a implementat ulterior şi celorlalte companii client, precum Cristallini, Bebetex sau Silver Décor.

Cîrcei îşi descrie produsul firesc, considerând că acesta este următorul pas în dezvoltarea retailului: ”Produsul acesta conectează online cu offline. Unim într-o platformă online toate comenzile şi fluidizăm procesul„. ERP-ul dezvoltat de Copimaj are 5 module, care pot fi implementate separat, şi costă până în 20.000 de euro (preţul mediu pentru implementarea unui ERP variază în funcţie de mărimea firmei, de specificul de activitate, de gradul de dispersare geografică sau de infrastructura tehnologică şi este, în medie, de ordinul sutelor de mii de euro).

Paginatie:

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

http://www.businessmagazin.ro/business-hi-tech/it/un-tanar-antreprenor-din-online-spera-sa-dea-lovitura-cu-un-erp-ieftin-13692685
13692685
comments powered by Disqus
Care sunt cele 6 companii româneşti care au intrat în topurile europene Care sunt cele 6 companii româneşti care au intrat în topurile europene

Trencadis, Tremend, Accesa IT Consulting, Apsisware, Qualitance şi Qualteh Jr sunt companiile româneşti care au intrat în topurile FT1000 din 2018, Deloitte Technology Fast 500 EMEA şi Deloitte Tehcnology Fast 50 CE din 2017, clasamente ce includ afacerile cu cele mai mari creşteri din ultimii ani. Astfel, companiile de tehnologie pun din nou România pe harta inovaţiei din Europa.

vezi continuarea
ZF.ro
TOPUL celor mai bune oraşe în care să locuieşti. Din top 10, cinci sunt europene. Galerie FOTO TOPUL celor mai bune oraşe în care să locuieşti. Din top 10, cinci sunt europene. Galerie FOTO
ONE.ro
Nunta regală: Cum au petrecut Meghan şi Harry toată noaptea Nunta regală: Cum au petrecut Meghan şi Harry toată noaptea
Era cea mai dorită actriţă în anii ’80! Cum arată Bo Derek acum, la 60 de ani
Ce cadou de nuntă le face Principesa Margareta lui Meghan şi Harry
Descopera.ro
Previziunea SUMBRĂ a cercetătorilor: o EPIDEMIE globală este mai aproape decât am crede. Scenariul APOCALIPTIC descris de experţi Previziunea SUMBRĂ a cercetătorilor: o EPIDEMIE globală este mai aproape decât am crede. Scenariul APOCALIPTIC descris de experţi
Cel mai mare SECRET al Annei Frank, fata care a devenit simbolul Holocaustului, a fost în sfârşit ELUCIDAT. Ce a scris aceasta despre viaţa ei INTIMĂ
DESCOPERIREA uriaşă care le dă dreptate bărbaţilor şi nu femeilor. ''Doar bărbaţii sunt în stare''
Go4it.ro
Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!” Descoperire BIZARĂ făcută recent de astronomi la marginea sistemului nostru solar, dincolo de Neptun! Dacă se dovedeşte a fi reală, va schimba tot ce ştim. „Ar fi o descoperire de o importanţă ştiinţifică fără pereche!”
Cel mai mare jucător de pe piaţa de smartphone-uri din Africa este o companie de care majoritatea europenilor nu au auzit, probabil, niciodată
Regizorul filmului „Alien” vorbeşte despre o discuţie ŞOCANTĂ pe care a avut-o cu un expert NASA despre extretereştri. „Ne vor elimina în trei secunde. Pregăteşte-te să fugi!”
Csid.ro
Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018 Cea mai bună dietă din toate punctele de vedere in 2018
Dieta Eco-Atkins te ajută să slăbeşti, inclusiv dacă eşti vegetarian
Dieta Nutritarian: slăbeşti şi îţi prelungeşti viaţa

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.