Cât de greu este să fii părinte în era în care copilul are acces la orice cu o atingere şi ce soluţie a găsit o afacere românească pentru a ajuta şi părinţii, şi copiii

Autor: Ioana Niţă Postat la 29 august 2023 224 afişări

Într-o lume în care smartphone-ul ajunge să fie folosit de copii încă de la vârste foarte fragede, părinţii au o misiune dificilă în ceea ce priveşte controlul informaţiilor cu care copiii lor intră în contact, şi deşi există aplicaţii prin care pot decide la ce să aibă sau să nu aibă acces copiii lor pe smartphone, tabletă sau laptop, acestea nu sunt întotdeauna soluţia perfectă. Căutând un alt răspuns pentru rezolvarea acestei probleme, în cadrul grupului SABS din Iaşi a luat naştere Tutorina – o aplicaţie mobilă de parenting adaptată atât nevoilor părinţilor, cât şi a copiilor. Investiţia de până acum în proiectul Tutorina se ridică la circa un milion de euro, bani atraşi din fonduri europene.

Şi psihologii spun că este nevoie să stăm de vorbă cu copilul, să avem o înţelegere cu copilul, un fel de contract legat de timpul pe care îl petrece pe telefon, de tipul de conţinut şi aplicaţiile pe care au voie sau nu au voie să le folosească copiii. Evident, nu putem îngrădi accesul la tehnologie al copilului pentru că asta este era în care trăim. În schimb, ca părinţi trebuie să fim foarte atenţi şi să păstrăm un echilibru între ceea ce reprezintă viaţa reală şi statul acesta în mediu virtual, pe telefon, care poate avea consecinţe foarte serioase pe termen lung dacă tehnologia nu este folosită în mod echilibrat”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Valentin Carnei, manager al proiectului Tutorina dezvoltat în cadrul SABS.

Dezvoltarea platformei Tutorina, care include o aplicaţie mobilă dedicată părinţilor şi o aplicaţie mobilă dedicată copiilor, a durat aproximativ un an şi jumătate.

Practic, proiectul Tutorina a fost demarat în urma experienţei proprii a lui Valentin Carnei, care din rolul de părinte pentru trei copii s-a lovit de situaţia în care unul din copii a ajuns să acceseze conţinut nepotrivit vârstei lui pe telefon. Deşi pe piaţă există deja la nivel global multe soluţii de control parental privind accesul copiilor la telefon şi la un anumit tip de conţinut pe internet, Tutorina vine ca o alternativă a acestora şi ca un răspuns la nevoia părinţilor care vor să găsească alte metode prin care să protejeze copilul de conţinut neadecvat vârstei lor şi nu pur şi simplu prin restricţii impuse. „În aplicaţie avem mecanisme prin care părintele decide ceea ce înseamnă echilibrul pentru copilul său. Noi adaptăm aplicaţia pentru că echilibrul este dinamic, se schimbă în funcţie de negocierea dintre părinte şi copil care are loc în mod constant. Copilul are putere asupra telefonului lui, iar părintele coordonează accesul copilului pe telefon”, a explicat el. În prezent, prin intermediul aplicaţiei Tutorina părinţii pot monitoriza filtra aplicaţiile folosite de copiii lor pe telefon, iar în curând vor avea la dispoziţie şi un mecanism de de filtrare pentru a gestiona accesul la conţinutul online.

„Ceea ce vom aduce în curând în aplicaţie va fi zona de monitorizare a ceea ce se întâmplă pe WhatsApp. Dacă copilul trimite date cu caracter personal, pinuri sau CNP-ul, noi monitorizăm aceste lucruri direct pe dispozitiv. De exemplu, dacă copilul a trimis CNP-ul, noi sesizăm automat părinţii cu privire la faptul că acesta a trimis date cu caracter personal. De asemenea, părinţii pot pune diferite filtre privind conţinutul de pe social media, ceea ce funcţionează şi pe YouTube - pot bloca anumite canale şi pot introduce anumite expresii pentru filtrarea conţinutului. Monitorizăm ceea ce copilul vede pe YouTube, părintele având acces într-un istoric la ceea ce a vizionat copilul”, a precizat Valentin Carnei, adăugând că aplicaţia foloseşte şi un mecanism bazat pe inteligenţă artificială. „Ne uităm la comportamentul copilului în aplicaţiile pe care le foloseşte şi venim cu recomandări şi către părinţi şi către copil. Spre exemplu, dacă copilul stătea 1-2 ore pe telefon şi la un moment dat există deviaţii de la acest comportament, notificăm părinţii: «E bine să vorbeşti cu copilul tău pentru că în ultima vreme stă foarte mult pe telefon».”

Pe lângă aceste funţionalităţi, Tutorina este dotată şi cu un modul educaţional, aplicaţia adaptând experienţele de învăţare la nevoile individuale şi la stilul de învăţare al fiecărui copil. De asemenea, Tutorina oferă urmărirea în timp real a dispozitivului utilizat de copil, permiţând părinţilor să ştie în orice moment unde se află copilul lor. În plus, aplicaţia generează rapoarte şi analize detaliate despre screen time, utilizarea aplicaţiilor şi istoricul activităţilor.

O altă funcţionalitate la care lucrează echipa Tutorina este un sistem prin care îi motivează pe copii să deblocheze niveluri, să câştige puncte şi să atingă statusuri avansate. „Vrem să îmbunătăţim aplicaţia foarte repede pe baza experienţei şi feedbackului utilizatorilor, astfel încât cât să scalăm numărul de utilizatori. Ne-am dori ca un utilizator care foloseşte aplicaţia noastră să o mai recomande altor 5 persoane şi acesta să fie principalul motor de creştere. Ne adresăm în special copiilor cu vârste între 5-6 ani şi 13 ani.

Considerăm că aplicaţia noastră se potriveşte foarte bine pentru aceste vârste. După 13 ani vine perioada adolescenţei şi sunt alte provocări atunci.” În prezent, aplicaţia Tutorina poate fi descărcată gratuit din App Store şi Google Play Store, start-up-ul încă analizând viitoare modele de monetizare.

Grupul SABS din Iaşi, specializat în furnizarea de soluţii software, ţinteşte ca până la finalul acestui an să ajungă la 10.000 de utilizatori pentru aplicaţia Tutorina, iar după ce aplicaţia va prinde tracţiune pe plan local, echipa Tutorina are în plan intrarea pe pieţele din regiune, în ţări precum Republica Moldova sau Polonia. Totodată, echipa Tutorina analizează şi posibilitatea atragerii unei investiţii pentru sclarea la nivel european.  



Rubrica „Start-up Pitch”

1. Invitat: Valentin Carnei, manager al proiectului Tutorina dezvoltat în cadrul grupului  SABS

Ce face? A dezvoltat o aplicaţie mobilă de parenting, numită Tutorina.

2. Invitat: Ana Maria Roşca, CEO al Conta25.

Ce face? A dezvoltat o platformă software dedicată firmelor de contabilitate pentru a le ajuta să fie mai eficiente şi mai productive.

„Obiectivele pentru anul în curs vizează atingerea pragului de 100 de firme de contabilitate pe platformă  - asta ar însemna cam 10.000 de clienţi ai firmelor de contabilitate. Şi tot anul acesta vrem să obţinem o investiţie de 100.000 de euro, care să ne ajute să creştem şi să dezvoltăm module de digitalizare şi automatizare pe care se le vindem în cadrul platformei. Deci, practic, ne propunem pentru anul acesta să creştem numărul de utilizator şi să îmbunătăţim platforma atunci când primim feedbackuri şi sugestii.”

3. Invitat: Valentin Tudose, Gabriel Prefac şi Tiberiu Marin, cofondatori ai Senflua

Ce face? A construit o platformă prin care îşi propune să vândă orice tip de asigurare.

Valentin Tudose: „Obiectivul în următoarea perioadă ar fi să ridicăm fonduri de aproximativ 200.000 de euro, din care o mare parte, undeva la 60-65%, va fi investită în dezvoltarea unui wallet digital în asigurări, o parte din sumă va fi investită în campaniile de marketing şi awareness pentru a construi cu utilizatorii o relaţie de încredere. Walletul digital va fi un loc în care clienţii vor putea să-şi gestioneze toate poliţele de asigurare şi tot ce înseamnă management în jurul poliţelor de sănătate pentru a creşte atât prevenţia, cât şi nivelul de educare al pieţei, dar şi gradul de acoperie în faţa riscului.“

Gabriel Prefac: „În prezent, vindem asigurări de la mai bine de 10 asiguratori, unii români, alţii din străinătate, dar ne uităm şi spre alţi jucători din industrie. Spre exemplu, pentru zona medicală suntem în discuţii cu furnizori de tehnologie şi de servicii medicale, pentru zona rutieră suntem în discuţii cu furnizori de diverse servicii - de la asistenţă rutieră, până la service-uri auto. În momentul acesta, în urma unei directive europene, asigurători care nu sunt prezenţi în România pot vinde către clienţii din România, iar în aceeaşi măsură se pot vinde şi produse de asigurare din România către clienţi din afară.”

Tiberiu Marin: „Am observat, de asemenea, că toţi cei aflaţi în piaţă ca şi jucători de la asigurator, broker şi inclusiv agenţi au o oarecare problemă de comunicare şi atunci, printr-o astfel de soluţie, am reuşit cumva să aducem pe toţi în aceaşi cameră şi să putem oferi acces clienţilor la produse de asigurări într-un mod mult mai rapid. Vrem ca până la sfârşitul anului 2023 să automatizăm şi asigurările de locuinţe şi să lansăm şi portofelul digital de asigurări.“

4. Invitat: Bogdan Ţermure, fondatorul HIO.

Ce face? A lansat pe plan local o platformă pentru optimizarea livrărilor „last mile“.

„Cei mai mulţi dintre cei care au început să folosească aplicaţia noastră sunt tehnicienii dentari pentru că au nevoie să transporte şi să primească mulajele sau diferite lucrări. De ase­menea, mai sunt şi opticienii, care la fel au nevoie în cel mai scurt timp să-şi livreze produsele. Şi nu în ultimul rând, avem clienţi din rândul florării­lor, iar mai nou avem multe cereri şi din partea companiilor de e-com­merce, micile magazine online care vor să ofere un serviciu premium, adică dacă un client a comandat un produs din acelaşi oraş în care se află şi magazinul, atunci el poate avea comanda livrată în două ore de la plasarea ei.“


Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Dragoş Gal, head of exterprise & integrations în cadrul Visitor Analytics - platformă complexă de analiză a site-urilor, ca alternativă la soluţia Google Analytics

Ce e nou? Compania din Cluj-Napoca a lansat recent soluţia sa şi în versiunea white-label, astfel încât să poată fi integrată de diferiţi parteneri, precum platforme pentru dezvoltarea de site-uri web, platforme de e-commerce sau platforme de marketing, sub propriul brand şi să genereze astfel clienţi noi şi venituri suplimentare.

„Având în vedere situaţia postpandemică la nivel global, avem de-a face în momentul de faţă cu o con­solidare de piaţă în zona de tehnologie şi în acest context ne-am pus şi noi întrebarea «cum am putea să inovăm?», iar după ce ne-am uitat în exterior şi bineînţeles apoi în interior şi am analizat parteneriatul nostru cu cei de la WIX - unul dintre cei mai mari   jucători în zona de construcţie de website-uri, o companie israeliană care are o cifră de afaceri de circa 400 milioane de dolari, deci un gigant la nivel global. ”

                 

2. Invitat: Ionuţ Gavrilescu, cofondator şi managing partner în cadrul FieldOS (aplicaţie pentru gestionarea echipelor din teren), şi Radu Atanasescu, director de marketing în cadrul Setrio

Ce e nou? Start-up-ul a reuşit să atragă în primul semestru din acest an o rundă de finanţare de aproape 200.000 de euro printr-o manieră neobişnuită: pornind de la două postări în social media - una pe LinkedIn şi alta pe Facebook - şi apoi cu o evidenţă a sumelor plasate în rundă ţinută într-un fişier Excel, stocat, cum altfel în anul 2023, în cloud.

Ionuţ Gavrilescu: „M-am conectat cu Marius (Ciupercă - director general al Setrio – n.red.) la întâlnirea de 20 de ani de la absolvirea Facultăţii de Cibernetică, la networkingul de după. Noi am fost colegi de facultate, dar în serii diferite şi nu ne-am cunoscut atunci. Mie colegii îmi spun chief evangelist officer pentru că eu propovăduiesc despre FieldOS oriunde mă duc, şi la piaţă. Aşa că i-am povestit lui Marius că poate investi, deveni partener.“

Radu Atanasescu: „Ideea lui Marius avea la bază dorinţa aceasta de a investi împreună, de a construi împreună ceva. S-a suprapus întâlnirea cu Ionuţ cu dorinţa noastră de a găsi o ţintă de investiţii. în loc să bagi banii într-un avans imobiliar sau să cumperi nişte acţiuni sau nişte cripto, decizi să susţii până la urmă un proiect local, crescut la noi în România.”



Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.