Luxul eco

Autor: Loredana Frăţilă-Cristescu Postat la 25 martie 2017 54 afişări

Zilele în care simpla renunţare la blănurile naturale însemna atenţie pentru protecţia mediului înconjurător din partea companiilor din domeniul modei de lux au trecut, acestea, fie conglomerate, fie mici case, fiind preocupate în prezent de găsirea unor materiale care să afecteze mediul cât mai puţin şi în acelaşi timp să nu le limiteze creativitatea, scrie Financial Times.

Luxul eco

Unele mari grupuri ca LVMH au departamente dedicate, aşa-numite de mediu, altele ca Burberry, fac parte din Sustainable Apparel Coalition, unde au acces la instrumente care le permit să-şi măsoare impactul asupra mediului ori şi-au anunţat ca strategie determinarea clară a provenienţei tuturor materiilor prime folosite, aşa cum procedează grupul Kering, proprietar al unor branduri ca Alexander McQueen, Gucci ori Stella McCartney.

Creatoarea Stella McCartney, spre exemplu, foloseşte pentru colecţiile ei „caşmir regenerat”, deşeu al unor fabrici din Italia ori microfibră reciclată, la care nu s-au folosit coloranţi toxici. Creatoarea newyorkeză Maria Conejo a prezentat recent o colecţie în care foloseşte un material alb obţinut din celuloză de la arbori din păduri suedeze tăiaţi pentru întreţinerea acestor păduri şi nu ilegal. La rândul său, casa japoneză Issei Miyake oferă prin intermediul brandului 132 5 articole vestimentare lucrate din fibră obţinută din reciclarea ambalajelor de tip PET, printr-o tehnică specială care permite reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 80% faţă de procesul de obţinere a poliesterului din petrol.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.