Arta bate fotbalul in promovarea berii
Dupa investitii de milioane de euro in fotbal, producatorii de bere au descoperit ca exista afaceri si dincolo de sportul rege, asa incat s-au orientat spre marketingul care exploateaza ideea de arta si colaborarea cu artistii.
Tendinta a inceput sa ia proportii, iar latura de business a artei este tot mai evidenta. De la investitorii care platesc sume record pentru opere de arta (cel mai recent, "Portretul lui Angel Fernandez de Soto" de Picasso, care s-a vandut pentru suma de 52 de milioane de dolari la o licitatie a casei Christie's de la Londra) si pana la companii de lux ca Hermés, care a alocat un buget de 20 de milioane de euro proiectelor artistice, miscarile de pe piata au demonstrat ca, dincolo de emotii, arta se poate infrati destul de bine cu publicitatea si cu profitul.
Fie ca e vorba de teatru, film, muzica sau arta plastica, domeniul muzelor nu mai este oricum considerat un apanaj al elitei si, sub diverse forme, a coborat in strada, cu evenimente care atrag un public numeros si fidel. Astfel incat era numai o chestiune de timp pana cand marcile de bunuri de consum sa isi croiasca strategiile de comunicare exploatand interesul popular pentru arta.
GALERIE FOTO: Cum arata o petrecere suburbana in metroul bucurestean
Producatorii de bere (cel putin o parte dintre ei) au lasat in umbra imaginea suporterilor care se racoresc pe stadion cu o doza de bere si au inceput sa tinteasca si un alt segment. La noua directie a contribuit si faptul ca nationala de fotbal a ratat calificarea la Campionatul Mondial, iar miza unui astfel de eveniment nu a mai fost aceeasi in Romania.
Unii au folosit relatia cu arta inca de la lansarea pe piata, iar altii s-au reorientat cand domeniile pe care au mizat initial au pierdut din succesul la public. De exemplu, Ursus, care in ianuarie 2009 incheia cel mai mare contract de sponsorizare din istoria nationalei de fotbal - 6 milioane de euro pentru patru ani de contract. Pe atunci, fotbalul garanta succesul in vanzari, iar pentru castigarea contractului a fost o lupta pe viata si pe moarte intre trei branduri de bere - Bergenbier (InBev Romania), cel care fusese sponsorul echipei timp de zece ani, Golden Brau (detinut de Heineken Romania) si Ursus (Ursus Breweries). Intre timp lucrurile s-au schimbat, iar esecurile nationalei si scandalurile de la echipele de club au silit la mai multa creativitate comunicarea din piata berii.
Ursus a luat inca de anul trecut in considerare filmul romanesc, ce atragea atentia dupa succesele regizorilor romani la festivalurile de film de la Cannes sau Berlin. Anul acesta, implicarea Ursus in festivalul de film de la Cluj, TIFF, a sporit. Incurajati de reactia pozitiva, cei de la Ursus au asociat imaginea marcii cu cel mai important festival de film din tara si au sponsorizat premiul pentru debut, acordat Ozanei Oancea, care a interpretat rolul principal din "Felicia, inainte de toate". Compania a dezvoltat o platforma intreaga de evenimente conexe, care animau publicul prezent la festival.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro