Cronică: Radiografia unei industrii interzise

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 06 octombrie 2017 542 afişări

HBO s-a întors cu o sacoşă plină de trofee de la premiile Emmy, dar se pregăteşte deja pentru ceremonia de anul viitor. Printre serialele lansate anul acesta se numără şi The Deuce, o radiografie extrem de interesantă a unei industrii interzise minorilor.

The Deuce e un serial care prezintă New Yorkul anilor ’70, atunci când prostituţia exista la fiecare colţ de stradă. Episoadele prezintă primii paşi făcuţi către industria pornografică şi modul în care aceasta se transformă dintr-o activitate la negru într-una reglementată de către autorităţi. Sigur, poveştile sunt multe şi se întrepătrund, dar principalul fir narativ e cel descris mai sus.

Ceea ce m-a captivat la The Deuce, încă de la primul episod, e felul în care producătorii reproduc atmosfera acelor ani. Nimic nu pare forţat; din contră, personajele chiar par desprinse din acele vremuri. Putem argumenta că în seriale este mai uşor să faci asta, pentru că ai timp să construieşti o poveste cu mai multă atenţie la detalii; am văzut însă şi multe exemple în care greşelile depăşesc ca număr reuşitele, iar asta mă face să laud The Deuce.

Pentru cei care nu sunt convinşi că James Franco e un actor talentat, pot spune că The Deuce scoate tot ce e mai bun din el. Sigur, Franco a rămas cu ceva gesturi teatrale, aproape ridicole, din comediile pe care le-a filmat de-a lungul timpului; dar în primele trei episoade difuzate până acum, americanul dovedeşte că nominalizarea la Oscar pe care a primit-o pentru 127 Hours nu a fost una întâmplătoare.

Maggie Gyllenhaal este şi ea la înălţime, iar rolul nu este deloc unul uşor. Fără a dezvălui prea multe, e suficient de spus că interpretarea o scoate din zona ei de confort.

The Deuce reîntăreşte ideea de relansare a serialului TV prin obţinerea unor bugete mult mai mari şi, prin urmare, atragerea unor nume cunoscute. Efectul acestor producţii de televiziune devine evident când citim numele unor actori sau regizori care trec, chiar şi pentru o scurtă perioadă, de la marele la micul ecran. |n mod tradiţional, actorii de televiziune şi cei de film erau priviţi separat. Cei cu un nume important ajungeau să joace în seriale pentru micul ecran spre sfârşitul carierei, atunci când rolurile în filme erau mai greu de obţinut. Actorii de televiziune erau cei care jucau ani de-a rândul într-unul sau mai multe seriale, ajungând rareori să facă trecerea către cinema. Ulterior, televiziunea a fost considerată ca o rampă de lansare, un prim pas către rolurile importante. Toate acele tendinţe au dispărut: e suficient să amintesc că printre câştigătorii Premiilor Emmy, destinate exclusiv producţiilor de televiziune, s-au numărat Nicole Kidman şi Alec Baldwin.

Revenind la The Deuce, merită spus că atât James Franco cât şi Maggie Gylenhaal servesc ca producători, ceea ce arată că au avut destulă încredere în serial pentru a pune bani de la ei. Până acum, pariul pare câştigător, pentru că HBO a comandat deja un nou sezon.

Important e ce laşi în urmă Important e ce laşi în urmă

Ionuţ Simion a preluat la jumătatea lui 2015 mandatul de country managing partner al PwC România şi a reuşit să crească businessul, în doi ani şi jumătate de mandat, cu 27%. Îşi dorea să intre în armată, dar a ajuns economist, iar cariera l-a purtat prin companii care au definit capitalismul românesc timpuriu. Şeful PwC spune că norocul, deşi important în viaţă, reprezintă doar locul în care pregătirea şi oportunitatea se întâlnesc.

Este OFICIAL: Încă un lanţ de supermarketuri dispare din piaţă. Mutarea făcută de Auchan Este OFICIAL: Încă un lanţ de supermarketuri dispare din piaţă. Mutarea făcută de Auchan
Prinţul Harry şi Meghan Markle, lună de miere în Moldova? Prinţul Harry şi Meghan Markle, lună de miere în Moldova?
Anda Onesa e milionară în SUA. Cum arată casa ei fabuloasă, de 3 milioane de dolari FOTO
Cum arată nepoata de 18 ani a Regelui Mihai. Se află pe lista succesiunii la tron
Savanţii care au analizat CORPUL cu formă BIZARĂ observat recent au făcut o descoperire ŞOCANTĂ: este o NAVĂ EXTRATERESTRĂ. De unde vine şi ce se va întâmpla cu ea - VIDEO Savanţii care au analizat CORPUL cu formă BIZARĂ observat recent au făcut o descoperire ŞOCANTĂ: este o NAVĂ EXTRATERESTRĂ. De unde vine şi ce se va întâmpla cu ea - VIDEO
RĂSPUNSUL la marea întrebare legată de moarte. Ce se întâmplă cu noi după?
Nichita Stănescu, geniul răsfăţat de Ceauşeşti care ''a făcut un pact DIAVOLUL''
Japonezii au luat-o razna de tot? Iată ce vrea să facă o companie peste doi ani pe Lună. Au strâns deja 90 de milioane de dolari. „Oamenii nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni săraci” Japonezii au luat-o razna de tot? Iată ce vrea să facă o companie peste doi ani pe Lună. Au strâns deja 90 de milioane de dolari. „Oamenii nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni săraci”
A pus o cameră GoPro pentru a filma pescăruşii de lângă casă. Ce s-a întâmplat după aceea pare un miracol, dar e adevărat. Clipul s-a viralizat rapid. „E cel mai tare lucru pe care l-am văzut în ultima vreme!” [VIDEO]
Leagoo S9: prima clonă de iPhone X promite hardware puternic la numai 300 de dolari
Ţigările electronice: argumente pro şi contra Ţigările electronice: argumente pro şi contra
Probleme de cuplu: relaţie sănătoasă vs relaţie toxică