Cronică: În aşteptarea unui film mai bun

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 09 septembrie 2017 504 afişări

Nu e o operă de artă sau vreun film care să te pună pe gânduri, ci mai curând o încercare de blockbuster de vară. Producătorilor le-a ieşit însă doar parţial realizarea acesteia: chiar dacă The Hitman’s Bodyguard a deţinut timp de două weekenduri prima poziţie, a făcut-o cu încasări de aproximativ 10 milioane de euro. Contra unui buget de 30 de milioane, rezultatul este totuşi unul modest.

Despre ce este vorba: după câteva misiuni mai puţin reuşite, bodyguardul Michael Bryce (Reynolds) este angajat pentru a transporta un martor-cheie pe nume Darius Kincaid (care se întâmplă să fie şi un criminal notoriu, interpretat de Samuel L. Jackson) de la Londra la Amsterdam. Pericolele aşteaptă însă la tot pasul, iar cei doi trebuie să ”navigheze„ traseul în siguranţă. Fără prea multe filme la activ, regizorul Patrick Hughes nu pare să aibă ca punct forte zona tehnică; cu toate acestea, se descurcă destul de bine cu prezentarea ambelor personaje principale, creând o anumită legătură - slabă, ce-i drept - între protagonişti şi spectatori. Scenele de acţiune sunt bine executate, chiar dacă efectele speciale sunt de multe ori folosite în exces. Asta face, de altfel, diferenţa între regizori: dacă ne gândim la modul în care George Miller (regizorul seriei Mad Max) abordează scenele explozive, nu prea există termen de comparaţie cu ceea ce a improvizat Hughes.

O altă problemă pe care am remarcat-o e prezenţa continuă a efectului de blur: multe din obiectele din spate se văd înceţoşat, pentru a scoate în evidenţă imaginea din prim-plan. E o tehnică ce merge folosită de câteva ori, în momentele importante ale filmului, dar nu tot timpul. Nici ritmul nu e unul foarte alert: prima parte a filmului dezvoltă povestea şi o tot dezvoltă. De-abia în partea a doua, când lucrurile se derulează puţin mai repede, putem spune că urmărim un film de acţiune. Prea puţin şi prea târziu.

Dincolo de toate criticile, ceea ce ţine filmul în viaţă e combinaţia dintre Jackson şi Reynolds, care depăşesc schema de poliţist bun - poliţist rău şi preferă o interpretare sinceră, adaptată scenariului oarecum simplist. Veţi mai regăsi în film actori precum Gary Oldman, Alan McKenna sau Salma Hayek; sincer, nu prea înţeleg cum au acceptat toţi să joace în The Hitman’s Bodyguard. Probabil că toate scenariile bune de la Hollywood au fost cumpărate de HBO.

În concluzie, The Hitman’s Bodyguard e un film care nu va rămâne în memoria cinefililor; e o producţie uşoară, de vară, potrivită pentru o zi de duminică atunci când aveţi de pierdut două ore.

Nota: 6/10

România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici
De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau
Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută
Elena Băsescu, însărcinată în 6 luni. Primele declaraţii despre cel de-al treilea copil
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie
SIM card-urile ar putea fi integrate în chipsetul telefoanelor inteligente, eliminând nevoia pentru cartele separate
Telefonul tău nu are jack audio de 3,5 mm? Iată topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti