Cronică: În aşteptarea unui film mai bun

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 09 septembrie 2017 496 afişări

Nu e o operă de artă sau vreun film care să te pună pe gânduri, ci mai curând o încercare de blockbuster de vară. Producătorilor le-a ieşit însă doar parţial realizarea acesteia: chiar dacă The Hitman’s Bodyguard a deţinut timp de două weekenduri prima poziţie, a făcut-o cu încasări de aproximativ 10 milioane de euro. Contra unui buget de 30 de milioane, rezultatul este totuşi unul modest.

Despre ce este vorba: după câteva misiuni mai puţin reuşite, bodyguardul Michael Bryce (Reynolds) este angajat pentru a transporta un martor-cheie pe nume Darius Kincaid (care se întâmplă să fie şi un criminal notoriu, interpretat de Samuel L. Jackson) de la Londra la Amsterdam. Pericolele aşteaptă însă la tot pasul, iar cei doi trebuie să ”navigheze„ traseul în siguranţă. Fără prea multe filme la activ, regizorul Patrick Hughes nu pare să aibă ca punct forte zona tehnică; cu toate acestea, se descurcă destul de bine cu prezentarea ambelor personaje principale, creând o anumită legătură - slabă, ce-i drept - între protagonişti şi spectatori. Scenele de acţiune sunt bine executate, chiar dacă efectele speciale sunt de multe ori folosite în exces. Asta face, de altfel, diferenţa între regizori: dacă ne gândim la modul în care George Miller (regizorul seriei Mad Max) abordează scenele explozive, nu prea există termen de comparaţie cu ceea ce a improvizat Hughes.

O altă problemă pe care am remarcat-o e prezenţa continuă a efectului de blur: multe din obiectele din spate se văd înceţoşat, pentru a scoate în evidenţă imaginea din prim-plan. E o tehnică ce merge folosită de câteva ori, în momentele importante ale filmului, dar nu tot timpul. Nici ritmul nu e unul foarte alert: prima parte a filmului dezvoltă povestea şi o tot dezvoltă. De-abia în partea a doua, când lucrurile se derulează puţin mai repede, putem spune că urmărim un film de acţiune. Prea puţin şi prea târziu.

Dincolo de toate criticile, ceea ce ţine filmul în viaţă e combinaţia dintre Jackson şi Reynolds, care depăşesc schema de poliţist bun - poliţist rău şi preferă o interpretare sinceră, adaptată scenariului oarecum simplist. Veţi mai regăsi în film actori precum Gary Oldman, Alan McKenna sau Salma Hayek; sincer, nu prea înţeleg cum au acceptat toţi să joace în The Hitman’s Bodyguard. Probabil că toate scenariile bune de la Hollywood au fost cumpărate de HBO.

În concluzie, The Hitman’s Bodyguard e un film care nu va rămâne în memoria cinefililor; e o producţie uşoară, de vară, potrivită pentru o zi de duminică atunci când aveţi de pierdut două ore.

Nota: 6/10

Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene Povestea bărbatului cu origini româneşti care a şocat lumea dezvăluind secretele băncilor elveţiene

Povestea lui Bradley Birkenfeld pare ruptă din filme: a lucrat timp de mai mulţi ani ca bancher, învăţând şi înţelegând practicile instituţiilor financiare, iar la un moment dat a înţeles că multe dintre lucrurile pe care le văzuse nu erau ceea ce păreau a fi.

Dacia a dat LOVITURA de graţie! Anunţ SURPRIZĂ făcut astăzi a îngenuncheat concurenţa Dacia a dat LOVITURA de graţie! Anunţ SURPRIZĂ făcut astăzi a îngenuncheat concurenţa
Cum arată casa actriţei Stela Popescu! E evaluată la un sfert de milion de dolari Cum arată casa actriţei Stela Popescu! E evaluată la un sfert de milion de dolari
Smiley şi-a renovat casa de 300.000 de euro. Cum arată acum
Ce mănâncă Andreea Berecleanu în timpul postului. Micul dejun e inedit
AMORUL cu năbădâi dintre Regina Maria şi simpaticul Ionel AMORUL cu năbădâi dintre Regina Maria şi simpaticul Ionel
Conversaţie SECRETĂ între Adolf Hitler şi Carl Mannerheim, mărturisirile care au influenţat DECISIV soarta României ,,Guvernul României s-a aliat cu noi doar recent - şi ce aveam acolo era ridicol''
Marea MINCIUNĂ despre Mircea cel Bătrân pe care ai învăţat-o la şcoală
Unul dintre cele mai aşteptate smartphone-uri pentru oamenii de afaceri este disponibil la precomandă la Orange şi Vodafone. Iată cât costă telefonul cu procesor dedicat pentru inteligenţa artificială Unul dintre cele mai aşteptate smartphone-uri pentru oamenii de afaceri este disponibil la precomandă la Orange şi Vodafone. Iată cât costă telefonul cu procesor dedicat pentru inteligenţa artificială
Corpurile de iluminat care nu folosesc electricitate
Până în 2030, SUA ar putea pierde statutul de cea mai mare PUTERE din lume. Iată cine se pregăteşte să o înlocuiască, datorită acestei TEHNOLOGII, care poate avea efecte dezastruoase. Putin: „Va domina lumea” | Preşedintele Google: „O vor folosi în scopuri comerciale şi militare”
Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer Cum se transmite Helicobacter Pylori, bacteria care creşte riscul de cancer
7 semne că partenerul te înşală
11 lucruri nostime şi mai puţin ştiute din istoria toaletelor şi nu numai