Cronică: În aşteptarea unui film mai bun

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 09 septembrie 2017 485 afişări

Nu e o operă de artă sau vreun film care să te pună pe gânduri, ci mai curând o încercare de blockbuster de vară. Producătorilor le-a ieşit însă doar parţial realizarea acesteia: chiar dacă The Hitman’s Bodyguard a deţinut timp de două weekenduri prima poziţie, a făcut-o cu încasări de aproximativ 10 milioane de euro. Contra unui buget de 30 de milioane, rezultatul este totuşi unul modest.

Despre ce este vorba: după câteva misiuni mai puţin reuşite, bodyguardul Michael Bryce (Reynolds) este angajat pentru a transporta un martor-cheie pe nume Darius Kincaid (care se întâmplă să fie şi un criminal notoriu, interpretat de Samuel L. Jackson) de la Londra la Amsterdam. Pericolele aşteaptă însă la tot pasul, iar cei doi trebuie să ”navigheze„ traseul în siguranţă. Fără prea multe filme la activ, regizorul Patrick Hughes nu pare să aibă ca punct forte zona tehnică; cu toate acestea, se descurcă destul de bine cu prezentarea ambelor personaje principale, creând o anumită legătură - slabă, ce-i drept - între protagonişti şi spectatori. Scenele de acţiune sunt bine executate, chiar dacă efectele speciale sunt de multe ori folosite în exces. Asta face, de altfel, diferenţa între regizori: dacă ne gândim la modul în care George Miller (regizorul seriei Mad Max) abordează scenele explozive, nu prea există termen de comparaţie cu ceea ce a improvizat Hughes.

O altă problemă pe care am remarcat-o e prezenţa continuă a efectului de blur: multe din obiectele din spate se văd înceţoşat, pentru a scoate în evidenţă imaginea din prim-plan. E o tehnică ce merge folosită de câteva ori, în momentele importante ale filmului, dar nu tot timpul. Nici ritmul nu e unul foarte alert: prima parte a filmului dezvoltă povestea şi o tot dezvoltă. De-abia în partea a doua, când lucrurile se derulează puţin mai repede, putem spune că urmărim un film de acţiune. Prea puţin şi prea târziu.

Dincolo de toate criticile, ceea ce ţine filmul în viaţă e combinaţia dintre Jackson şi Reynolds, care depăşesc schema de poliţist bun - poliţist rău şi preferă o interpretare sinceră, adaptată scenariului oarecum simplist. Veţi mai regăsi în film actori precum Gary Oldman, Alan McKenna sau Salma Hayek; sincer, nu prea înţeleg cum au acceptat toţi să joace în The Hitman’s Bodyguard. Probabil că toate scenariile bune de la Hollywood au fost cumpărate de HBO.

În concluzie, The Hitman’s Bodyguard e un film care nu va rămâne în memoria cinefililor; e o producţie uşoară, de vară, potrivită pentru o zi de duminică atunci când aveţi de pierdut două ore.

Nota: 6/10

Rugbist pe piaţa servirii rapide Rugbist pe piaţa servirii rapide

Galezul Mark Hilton aseamănă businessul cu un joc de rugby, sport de care a fost pasionat în copilărie: o echipă are succes atunci când diferitele individualităţi reuşesc să funcţioneze împreună. Acesta a fost şi principalul obiectiv al mandatului său început în urmă cu şase ani în România, când a acceptat să treacă din postura de reprezentant al francizorului în cea de dezvoltator al francizatului pentru expansiunea pe piaţa locală a unor branduri globale precum KFC şi Pizza Hut.

Un fost oficial de top RUPE TĂCERAE. Care este scopul suprem al Facebook şi al reţelelor de socializare. Adevărul este şocant Un fost oficial de top RUPE TĂCERAE. Care este scopul suprem al Facebook şi al reţelelor de socializare. Adevărul este şocant
Lidia Buble s-ar fi despărţit de Răzvan Simion: "Vă aşteaptă multe surprize” Lidia Buble s-ar fi despărţit de Răzvan Simion: "Vă aşteaptă multe surprize”
Cel mai mare regret al Mariei Băsescu. Ce ar fi vrut să facă în tinereţe
Dragoş Bucur şi Dana Nălbaru au o casă bio, evaluată la 300.000 de euro FOTO
BREAKING NEWS! SUA, lovite din plin cu arme care par de domeniul SF. Efectele sunt DRAMATICE. ''S-a mers prea departe. Declanşăm riposta!'' BREAKING NEWS! SUA, lovite din plin cu arme care par de domeniul SF. Efectele sunt DRAMATICE. ''S-a mers prea departe. Declanşăm riposta!''
VIDEO - Un FENOMEN misterios are loc în România şi îi contrariează pe pe toţi cei care îl văd. La 7.000 de km depărtare, în SUA, se întâmplă acelaşi lucru. ''Nu am mai văzut asta în viaţa mea!'' Inclusiv savanţii au fost derutaţi
S-a aflat ADEVĂRUL! Statele Unite ale Americii folosesc controlul asupra vremii pentru a-şi distruge inamicii. Declaraţiile ŞOCANTE ale lui Alan Robock privind experimentele CIA
Primele imagini (neoficiale) cu Nokia 9, smartphone-ul cu display edge-to-edge de la HMD Global Primele imagini (neoficiale) cu Nokia 9, smartphone-ul cu display edge-to-edge de la HMD Global
iPhone 8, un smartphone mai rezistent decât pare [VIDEO]