Cronică de film: Un candidat serios la Oscar

Autor: Bogdan Angheluta, Roxana Cârcior Postat la 07 februarie 2018 69 afişări

Atunci când poliţia nu reuşeşte să afle nimic despre bărbatul care i-a ucis fiica, o femeie decide să reacţioneze şi să îi tragă la răspundere pe cei responsabili.

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri e un film puternic care combină elemente de umor şi violenţă pentru a demonstra că oamenii fac lucruri neaşteptate atunci când sunt împinşi dincolo de limite.

Mildred (Frances McDormand), exasperată de faptul că poliţia nu are nicio pistă legată de ucigaşul fiicei sale, decide să închirieze trei panouri la ieşirea din oraş pentru a-l determina pe şeriful Willoughby (Woody Harrelson) să redeschidă cazul. Acesta este însă un soi de erou local, iar localnicii nu privesc cu ochi buni acţiunile femeii. Începe astfel un joc de-a şoarecele şi pisica care duce la o tensiune greu de imaginat, având în vedere premisele oarecum banale ale poveştii. Adăugând contribuţia lui Sam Rockwell, ce interpretează un ajutor de şerif care aşteaptă să ia locul lui Willoughby, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri devine un exemplu perfect de film transformat în capodoperă de actori şi regizor. Fără îndoială, vorbim de unul dintre cei mai solizi candidaţi la Oscar de anul acesta.

Regizorul Martin Donagh creează o premisă solidă, plasând numeroase personaje într-o poveste cu accente melancolice. Profitând la maximum de posibilităţile rolului şi demonstrând încă o dată calităţile excepţionale, Frances McDormand îşi croieşte drum spre premiul Oscar prin acest rol. Fermecătoare şi dornică parcă să îmbrăţişeze partea întunecată a condiţiei umane, actriţa reuşeşte să aibă cel mai bun rol al său de la Fargo încoace.

Bazându-se pe puterea actorilor din distribuţie pentru a atenua trecerea de la batjocură la un sentiment profund de doliu, Three Billboards Outside Ebbing, Missouri stă ca o nouă dovadă a faptului că filmele lui Martin Donagh sunt uşor de recunoscut. Înclinarea şi refacerea valorilor familiei şi declanşarea conflictului, dar în cele din urmă reconectarea unei comunităţi prin tragedie reprezintă elementele care formează un mesaj important despre puterea umană şi, mai ales, limitele pe care oamenii şi le impun.

În peisajul de astăzi de la Hollywood, astfel de filme sunt ca o gură de aer proaspăt. Este greu să mai aduci publicului o poveste bazată pe cele mai simple sentimente umane şi să ai o reacţie pozitivă. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri reuşeşte acest lucru, aşa cum Hell or High Water a făcut-o anul trecut. Ambele aveau aceleaşi componente - excepţie făcând elementele ocazionale de umor pe care Donagh le propune. Aş spune însă că interpretările semnate de McDormand şi Harrelson trec Three Billboards Outside Ebbing, Missouri pe o poziţie mai bună la startul cursei pentru sezonul premiilor.

Nota: 8,5/10

România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici
De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau
Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută
Elena Băsescu, însărcinată în 6 luni. Primele declaraţii despre cel de-al treilea copil
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie
SIM card-urile ar putea fi integrate în chipsetul telefoanelor inteligente, eliminând nevoia pentru cartele separate
Telefonul tău nu are jack audio de 3,5 mm? Iată topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti