Cronică de film: Doctor Strange

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 12 noiembrie 2016 540 afişări

Cronică de film: Doctor Strange
Cronică de film: Doctor Strange

Cea mai recentă producţie a studiourilor Marvel, Doctor Strange redă într-un film de aventuri povestea doctorului Stephen Strange, un maestru al artelor mistice, celebru printre iubitorii de bandă desenată încă din 1963.

Încep prin a spune că Doctor Strange este unul dintre cele mai bune filme Marvel din ultimii ani, iar distribuţia a avut cu siguranţă un rol extrem de important. Producătorii au mai făcut ceva bine: nu au apelat, de prea multe ori, la celelalte filme din franciză; elementul de legătură este una dintre pietrele infinitului, dar nu se insistă pe acest aspect.

În regia lui Scott Derrickson şi avându-i în rolurile principale pe Rachel McAdams, Benedict Cumberbatch, Mads Mikkelsen şi Tilda Swinton, Doctor Strange spune povestea neurochirurgului a cărui viaţă ia o turnură spre mai rău în urma unui accident de maşină care îi răpeşte capacitatea de a-şi folosi mâinile.

Doctor Strange încearcă diverse metode prin care să poată opera din nou, dar medicina – un domeniu atât de drag lui – îi apare pentru prima dată ca fiind foarte limitată. Astfel, legendarul personaj se vede forţat să caute ajutor în altă parte, iar speranţa, sub formă supranaturală, vine din lumea misterioasă a enclavei Kamar-Taj. Odată ce pătrunde în acest univers, descoperă cu uimire că nu e doar un centru de vindecare alternativă, ci un adevărat front de luptă împotriva unor forţe nevăzute care corodează realitatea noastră, cu scopul de a o distruge. Nu durează mult până când Doctor Strange se trezeşte cu puteri magice şi e forţat să facă o alegere: să se întoarcă la viaţa sa înstărită sau să lase totul în urmă şi să apere lumea, drept cel mai puternic vrăjitor din univers.

Abordarea lui Derrickson a fost să apeleze la teoria dimensiunilor alternative, aceasta fiind baza universului în care se mişcă Doctor Strange. Acest lucru nu înseamnă că magia se supune ştiinţei. De fapt, spune regizorul, e esenţial să reţinem că magia e magie şi că transcende de multe ori universul real, cognoscibil şi ştiinţific. „Eu ader la ideea că misticismul nu este absenţa realităţii, ci prezenţa unei alte realităţi pe care nu o putem înţelege“, spune Derrickson.

Deşi bugetul de 165 de milioane de dolari pare mare pentru un singur film, merită spus că Doctor Strange este una dintre cele mai ieftine producţii Marvel; este, însă, cel mai costisitor film legate de originile personajului. Cu alte cuvinte, Marvel cheltuie mult după ce se convinge că personajul în cauză e pe placul spectatorilor. Captain America, spre exemplu, a devenit un proiect din ce în ce mai scump: The First Avenger, filmul din 2011 care prezintă originile personajului, a costat 140 de milioane de dolari. Partea a doua, The Winter Soldier (2014), a avut un buget de 170 de milioane de dolari, în vreme ce partea a treia a poveştii, Civil War (2016), s-a bucurat de nu mai puţin de 250 de milioane de dolari.

La fel s-a întâmplat şi în cazul filmelor Iron Man, Ant-Man sau Thor; The Incredible Hulk, film cu un buget de 150 de milioane de dolari, este un exemplu de proiect abandonat după prima apariţie (personajul principal mai apare doar în filmele din seria Avengers). Dar să nu le plângem de milă celor de la Marvel: cele 14 filme lansate până acum au avut un buget cumulat de 2,5 miliarde de dolari şi încasări de peste 10,3 miliarde. Ceea ce înseamnă un nivel destul de bun de recuperare a investiţiei, zic eu.

Odată cu introducerea în cinema a acestui supererou, învestit cu puteri magice şi aptitudini rare, Universul Marvel se deschide către o nouă eră, cunoscută nouă sub numele de Faza a III-a. Producătorul Kevin Feige explică asta perfect: „Pe de o parte sunt aceste poveşti pe care le putem numi ale străzii şi, pe de altă parte, în Universul Marvel sunt şi poveştile cosmice, precum Thor, Guardians of the Galaxy şi seria Avengers. Mai este, însă, şi o parte foarte importantă a acestui univers, lumea supranaturală, de care nu prea ne-am ocupat. Iar Doctor Strange este reprezentativ pentru această sferă“.

Stephen Strange şi-a câştigat, probabil, încă vreo două filme; rămâne de văzut dacă va avea succesul de care s-a bucurat Guardians of the Galaxy, pentru că vorbim de un personaj cu un public redus ca urmare a atmosferei mai întunecate din film, dar va fi printre pariurile câştigătoare ale Marvel.

În concluzie, Doctor Strange nu dezamăgeşte; se promovează ca un film inspirat de benzi desenate şi exact asta este. Mai mult, este unul dintre cele reuşite.

Nu te opri niciodată din alergat! Nu te opri niciodată din alergat!

Sportiv de performanţă, membru al armatei israeliene, contabil, senior manager într-o companie de audit şi CEO al unei companii de leasing operaţional: Tal Lahav a reuşit să le facă pe toate.

INEVITABILUL s-a produs: Încă un brand DISPARE din România. De acum nu veţi mai găsi asta nicăieri INEVITABILUL s-a produs: Încă un brand DISPARE din România. De acum nu veţi mai găsi asta nicăieri
BREAKING NEWS! Încă un gigant mondial vine în România şi deschide birouri la Bucureşti. În câteva zile începe RECRUTĂRILE
Janina Nectara, 30.000 de dolari pentru o singură postare pe Instagram Janina Nectara, 30.000 de dolari pentru o singură postare pe Instagram
Supermodelul Carre Otis: "Am ales abstinenţa pentru că nu mai voiam să mimez orgasmul"
Cum arată, la 46 de ani, mama lui Răzvan Firea. Este fotomodel pentru creaţiile fiului său
Fenomenul EXTREM din Siberia! 'Poarta către IAD' devine din ce în ce mai mare şi prezintă riscuri MAJORE Fenomenul EXTREM din Siberia! 'Poarta către IAD' devine din ce în ce mai mare şi prezintă riscuri MAJORE
Imaginea de la atentatele din SUA, ASCUNSĂ timp de 15 ani
S-a aflat în sfârşit de ce unii oameni sunt STÂNGACI
Apple, prinsă cu mâna în borcanul cu miere al Samsung. Este INCREDIBIL cum va arăta iPhone 8 şi ce tehnologii împrumutate de la seria Galaxy S va include. „Cine pe cine mai acuză acum de furt!” Apple, prinsă cu mâna în borcanul cu miere al Samsung. Este INCREDIBIL cum va arăta iPhone 8 şi ce tehnologii împrumutate de la seria Galaxy S va include. „Cine pe cine mai acuză acum de furt!”
Am mers la standul HDM Global pentru a mă juca cu noul Nokia 3310. SURPRIZA de proporţii pe care am avut-o când am intrat în meniul telefonului [VIDEO]
Alcatel A5 LED, primul smartphone acoperit cu LED-uri multicolore interactive
Cum a slăbit Feli Donose peste 30 de kilograme în 6 luni Cum a slăbit Feli Donose peste 30 de kilograme în 6 luni