Cronică de film: Doctor Strange

Autor: Bogdan Angheluta Postat la 12 noiembrie 2016 517 afişări

Cronică de film: Doctor Strange
Cronică de film: Doctor Strange

Cea mai recentă producţie a studiourilor Marvel, Doctor Strange redă într-un film de aventuri povestea doctorului Stephen Strange, un maestru al artelor mistice, celebru printre iubitorii de bandă desenată încă din 1963.

Încep prin a spune că Doctor Strange este unul dintre cele mai bune filme Marvel din ultimii ani, iar distribuţia a avut cu siguranţă un rol extrem de important. Producătorii au mai făcut ceva bine: nu au apelat, de prea multe ori, la celelalte filme din franciză; elementul de legătură este una dintre pietrele infinitului, dar nu se insistă pe acest aspect.

În regia lui Scott Derrickson şi avându-i în rolurile principale pe Rachel McAdams, Benedict Cumberbatch, Mads Mikkelsen şi Tilda Swinton, Doctor Strange spune povestea neurochirurgului a cărui viaţă ia o turnură spre mai rău în urma unui accident de maşină care îi răpeşte capacitatea de a-şi folosi mâinile.

Doctor Strange încearcă diverse metode prin care să poată opera din nou, dar medicina – un domeniu atât de drag lui – îi apare pentru prima dată ca fiind foarte limitată. Astfel, legendarul personaj se vede forţat să caute ajutor în altă parte, iar speranţa, sub formă supranaturală, vine din lumea misterioasă a enclavei Kamar-Taj. Odată ce pătrunde în acest univers, descoperă cu uimire că nu e doar un centru de vindecare alternativă, ci un adevărat front de luptă împotriva unor forţe nevăzute care corodează realitatea noastră, cu scopul de a o distruge. Nu durează mult până când Doctor Strange se trezeşte cu puteri magice şi e forţat să facă o alegere: să se întoarcă la viaţa sa înstărită sau să lase totul în urmă şi să apere lumea, drept cel mai puternic vrăjitor din univers.

Abordarea lui Derrickson a fost să apeleze la teoria dimensiunilor alternative, aceasta fiind baza universului în care se mişcă Doctor Strange. Acest lucru nu înseamnă că magia se supune ştiinţei. De fapt, spune regizorul, e esenţial să reţinem că magia e magie şi că transcende de multe ori universul real, cognoscibil şi ştiinţific. „Eu ader la ideea că misticismul nu este absenţa realităţii, ci prezenţa unei alte realităţi pe care nu o putem înţelege“, spune Derrickson.

Deşi bugetul de 165 de milioane de dolari pare mare pentru un singur film, merită spus că Doctor Strange este una dintre cele mai ieftine producţii Marvel; este, însă, cel mai costisitor film legate de originile personajului. Cu alte cuvinte, Marvel cheltuie mult după ce se convinge că personajul în cauză e pe placul spectatorilor. Captain America, spre exemplu, a devenit un proiect din ce în ce mai scump: The First Avenger, filmul din 2011 care prezintă originile personajului, a costat 140 de milioane de dolari. Partea a doua, The Winter Soldier (2014), a avut un buget de 170 de milioane de dolari, în vreme ce partea a treia a poveştii, Civil War (2016), s-a bucurat de nu mai puţin de 250 de milioane de dolari.

La fel s-a întâmplat şi în cazul filmelor Iron Man, Ant-Man sau Thor; The Incredible Hulk, film cu un buget de 150 de milioane de dolari, este un exemplu de proiect abandonat după prima apariţie (personajul principal mai apare doar în filmele din seria Avengers). Dar să nu le plângem de milă celor de la Marvel: cele 14 filme lansate până acum au avut un buget cumulat de 2,5 miliarde de dolari şi încasări de peste 10,3 miliarde. Ceea ce înseamnă un nivel destul de bun de recuperare a investiţiei, zic eu.

Odată cu introducerea în cinema a acestui supererou, învestit cu puteri magice şi aptitudini rare, Universul Marvel se deschide către o nouă eră, cunoscută nouă sub numele de Faza a III-a. Producătorul Kevin Feige explică asta perfect: „Pe de o parte sunt aceste poveşti pe care le putem numi ale străzii şi, pe de altă parte, în Universul Marvel sunt şi poveştile cosmice, precum Thor, Guardians of the Galaxy şi seria Avengers. Mai este, însă, şi o parte foarte importantă a acestui univers, lumea supranaturală, de care nu prea ne-am ocupat. Iar Doctor Strange este reprezentativ pentru această sferă“.

Stephen Strange şi-a câştigat, probabil, încă vreo două filme; rămâne de văzut dacă va avea succesul de care s-a bucurat Guardians of the Galaxy, pentru că vorbim de un personaj cu un public redus ca urmare a atmosferei mai întunecate din film, dar va fi printre pariurile câştigătoare ale Marvel.

În concluzie, Doctor Strange nu dezamăgeşte; se promovează ca un film inspirat de benzi desenate şi exact asta este. Mai mult, este unul dintre cele reuşite.

Războiul antibioticelor cu superbacteriile: cine va ieşi câştigător? Războiul antibioticelor cu superbacteriile: cine va ieşi câştigător?

De la apariţia penicilinei, antibioticele au transformat din temelii sistemul de sănătate şi au salvat milioane de vieţi. Astăzi, la circa 90 de ani distanţă, pentru că sunt folosite incorect şi excesiv, antibioticele îşi pierd treptat din eficienţă, iar descoperirea celor noi este tot mai dificilă.

BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România
BREAKING NEWS! Cea mai nouă decizie luată de Grindeanu de URGENŢĂ. Vedeţi AICI dacă vă încadraţi să primiţi o PRIMĂ
Cum arată acum Mona Nicolici, la 10 ani de când a renunţat la TV Cum arată acum Mona Nicolici, la 10 ani de când a renunţat la TV
Imagini INTERZISE cu soţia unui multi-miliardar: "Este mai tare ca Pamela Anderson!"
Corina Caragea, vacanţă de vis pe insula Mauritius. "Poze care vă pot afecta emoţional"
La nici trei zile de la învestirea în funcţie, Trump a decis ŞTERGEREA unui document foarte important. Este o LOVITURĂ inclusiv pentru toţi românii La nici trei zile de la învestirea în funcţie, Trump a decis ŞTERGEREA unui document foarte important. Este o LOVITURĂ inclusiv pentru toţi românii
Secretul SCANDALOS al masonilor a ieşit la iveală. De sute de ani fac asta şi nimeni nu şi-a dat seama
SEMNĂTURA dată de Trump la învestire scoate la iveală un lucru ULUITOR. Nimeni a sesizat asta vineri
Îţi place jocul SOLITAIRE? Iată MOTIVUL incredibil, foarte puţin cunoscut, pentru care el a fost inclus de Microsoft în Windows în urmă cu 27 de ani. „Nu pot să cred... Nu m-aş fi gândit niciodată la aşa ceva!” Îţi place jocul SOLITAIRE? Iată MOTIVUL incredibil, foarte puţin cunoscut, pentru care el a fost inclus de Microsoft în Windows în urmă cu 27 de ani. „Nu pot să cred... Nu m-aş fi gândit niciodată la aşa ceva!”
Cum se programează un PC ca să se oprească singur
A comandat ONLINE un rucsac. Când a vrut să arunce cutia a avut parte de ŞOCUL vieţii. „Am deschis o investigaţie”
5 semne că ai putea avea probleme cu fierea 5 semne că ai putea avea probleme cu fierea