Cronică de film: debut fantastic pentru femeia fantastică

Autor: Florin Casota Postat la 17 iunie 2017 414 afişări

Wonder Woman a apărut pentru prima dată pe marele ecran anul trecut în filmul ”Batman vs. Superman: Dawn of Justice“, salvând situaţia complicată cu care se confruntau cei doi supereroi. I-a luat nu mai puţin de 10 ani femeii fantastice să debuteze în cinematografe. Dar a meritat aşteptarea.

Primul proiect pentru un film cu Wonder Woman a apărut în 1996, iar de-a lungul următorilor ani s-au schimbat zeci de regizori sau scriitori. Abia în 2015 s-a concretizat o producţie bazată pe un scenariu realizat de Allan Heinberg ce urma să fie regizat de Patty Jenkins, devenind astfel prima femeie ce cârmeşte un film blockbuster cu supereroi.

”Wonder Woman“ spune povestea Dianei, prinţesa amazoanelor, o excelentă luptătoare al cărei destin este să pună capăt tuturor războaielor. Amazoanele duc o viaţă liniştită pe o insulă, ce era ascunsă vederii de un scut, până când un pilot britanic se prăbuşeşte cu avionul şi pune capăt vieţii idilice. Amazoanele îl apără de nazişti, iar el le povesteşte ceea ce se întâmplă în lume, Primul Război Mondial. Diana se simte nevoită să intervină şi pleacă pe front alături de spionul Steve Trevor (Chris Pine).

În poveste regăsim clasicul scenariu ”străin într-un loc străin“, menit să stârnească râsete, numai că aici avem de-a face cu o dublă situaţie de acest gen. Trevor învaţă despre cultura amazoanelor, ce şi cum sunt, apoi Diana învaţă cultura oamenilor, care sunt obiceiurile lor şi aşa mai departe. Momentele sunt amuzante, stârnind râsete în sală, mai ales atunci când Diana învaţă cum funcţionează lucrurile în lumea mare.

Cum era de aşteptat, filmul are scene de acţiune bine realizate, bătălii spectaculoase şi efecte speciale din belşug; totuşi meritul filmului este că are şi personaje mai bine creionate decât în alte pelicule de acest gen, dar şi că lasă spectatorii să respire, să se bucure de film, oferindu-le momente de respiro între cele trei mari bătălii care au loc de-a lungul desfăşurării acţiunii. Vorbind de scenele de acţiune, acestea sunt, majoritatea timpului, foarte bine realizate, cu momente explozive, altele filmate cu încetinitorul, iar eroina utilizează tot arsenalul pe care-l are la dispoziţie de-a lungul filmului, atât celebrul lasou, cât şi sabia sau scutul. Totuşi, există momente de confuzie în scenele de bătaie, din cauza tăieturilor prea dese, rapide sau din cauza acţiunii grăbite excesiv, nenatural.

Gal Gadot, în rolul amazoanei eroine, este categoric atracţia numărul unu a filmului şi aici nu mă refer doar din punct de vedere vizual. Gadot interpretează excelent rolul, arătându-le spectatorilor atât momente de vulnerabilitate, cât şi de putere. Amazoana Diana experimentează trăiri diverse de-a lungul filmului şi o putem vedea în momente de acţiune, dar şi în altele amuzante sau emoţionante, iar Gadot le interpretează excelent. Tânăra actriţă din Israel întruchipează perfect valorile ”Wonder Woman“: bunătate, naivitate, frumuseţe, simplitate, putere. Nu cred că o altă actriţă s-ar fi potrivit la fel de bine. Chris Pine face şi el un rol bun, este carismatic şi are chimie cu Gal Gadot. Am remarcat-o şi pe Robin Wright, celebra Claire Underwood din ”House of Cards„, în rolul lui Antiope, generalul amazoanelor. Este frumoasă, elegantă, puternică şi se descurcă de minune ca luptătoare. Aş vrea să o mai văd în roluri asemănătoare.

Wonder Woman face parte din universul DC şi urmează să li se alăture celorlaţi supereroi precum Batman, Superman, Flash sau Cyborg în ”Justice League“. Totuşi, spre deosebire de peliculele cu Batman sau Superman, Wonder Woman nu este un film atât de posomorât, din punct de vedere estetic, cât şi din punctul de vedere al temelor explorate, ci se apropie mai mult de stilul filmelor cu supereroi din cealaltă tabără, Marvel, fiind mai amuzant, mai puţin serios. În acest film vedem culori aprinse, peisaje idilice, nu doar încăperi întunecate şi peisaje nocturne, deşi scenele din timpul Primului Război Mondial sunt cât se poate de sumbre.

Problemele filmului ţin de personajele negative, problemă ce persistă în acest gen de filme, oferindu-ne personaje negative unidimensionale, care sunt acolo doar pentru ca eroul peliculei să-i învingă. De asemenea, utilizarea efectelor speciale (CGI) a fost excesivă spre finalul filmului; aspect despre care cred că dăunează peliculei, îndepărtând-o de tărâmul real, palpabil.

”Wonder Woman“ este primul film bun, exceptând filmele din seria ”The Dark Knight“, regizate de Christopher Nolan, din universul DC şi le oferă speranţe fanilor în legătură ”Justice League“, ”Aquaman“ sau ”The Flash“.

NOTĂ: 8/10

film,
femeie,
batman,
refuz,
superman,
asteptare,
scadere
Povestea timişorencei care a cumpărat eMAG. „Mi-a luat câteva luni doar ca să mă invite la sediu” Povestea timişorencei care a cumpărat eMAG. „Mi-a luat câteva luni doar ca să mă invite la sediu”

Timişoreanca Cristina Berta Jones a fost nevoită să-şi termine liceul în SUA, fără să-şi fi propus acest lucru, şi, spune ea, fără să aibă prea mulţi bani. După 22 de ani, ca Chief Operating Officer al fondului de investiţii Naspers, este responsabilă de tranzacţii de miliarde de euro. Ea l-a convins pe Iulian Stanciu să vândă eMAG.

SURPRIZĂ în guvernul Tudose. Schimbări pe bandă rulantă. DECIZIA luată în această dimineaţă SURPRIZĂ în guvernul Tudose. Schimbări pe bandă rulantă. DECIZIA luată în această dimineaţă
Cum fac supermodelele plajă Cum fac supermodelele plajă
TOP 20 cele mai spectaculoase piscine din lume
Elena Lasconi a fost muşcată de 20 de căpuşe în zona inghinală şi a paralizat!
5 DESCOPERIRI uriaşe pe care nimeni nu le poate explica - FOTO 5 DESCOPERIRI uriaşe pe care nimeni nu le poate explica - FOTO
Anonymous a prezentat DOVADA că NASA ştie de existenţa vieţii extraterestre. ''Este cea mai importantă descoperire din istorie''
DESCOPERIRE impresionantă făcută de trei exploratori RUŞI într-o mină abandonată. ''Nu am mai văzut aşa ceva''
UE a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro. Topul celor mai mari 5 amenzi primite vreodată de companiile de IT şi ce au făcut pentru a evita noi penalităţi UE a amendat Google cu 2,42 miliarde de euro. Topul celor mai mari 5 amenzi primite vreodată de companiile de IT şi ce au făcut pentru a evita noi penalităţi
Un expert avertizează: Kim Jong-un, la un pas de a avea cea mai puternică ARMĂ din istorie. Bombele nucleare sunt nimic pe lângă asta, iar un oraş ca New York poate fi eradicat [VIDEO]
Steve Jobs îl detesta atât de mult pe acest angajat al Microsoft încât a ajuns să facă iPhone
13 secrete pentru viaţă lungă şi sănătoasă 13 secrete pentru viaţă lungă şi sănătoasă