Cronică de film: debut fantastic pentru femeia fantastică

Autor: Florin Casota Postat la 17 iunie 2017 803 afişări

Wonder Woman a apărut pentru prima dată pe marele ecran anul trecut în filmul ”Batman vs. Superman: Dawn of Justice“, salvând situaţia complicată cu care se confruntau cei doi supereroi. I-a luat nu mai puţin de 10 ani femeii fantastice să debuteze în cinematografe. Dar a meritat aşteptarea.

Primul proiect pentru un film cu Wonder Woman a apărut în 1996, iar de-a lungul următorilor ani s-au schimbat zeci de regizori sau scriitori. Abia în 2015 s-a concretizat o producţie bazată pe un scenariu realizat de Allan Heinberg ce urma să fie regizat de Patty Jenkins, devenind astfel prima femeie ce cârmeşte un film blockbuster cu supereroi.

”Wonder Woman“ spune povestea Dianei, prinţesa amazoanelor, o excelentă luptătoare al cărei destin este să pună capăt tuturor războaielor. Amazoanele duc o viaţă liniştită pe o insulă, ce era ascunsă vederii de un scut, până când un pilot britanic se prăbuşeşte cu avionul şi pune capăt vieţii idilice. Amazoanele îl apără de nazişti, iar el le povesteşte ceea ce se întâmplă în lume, Primul Război Mondial. Diana se simte nevoită să intervină şi pleacă pe front alături de spionul Steve Trevor (Chris Pine).

În poveste regăsim clasicul scenariu ”străin într-un loc străin“, menit să stârnească râsete, numai că aici avem de-a face cu o dublă situaţie de acest gen. Trevor învaţă despre cultura amazoanelor, ce şi cum sunt, apoi Diana învaţă cultura oamenilor, care sunt obiceiurile lor şi aşa mai departe. Momentele sunt amuzante, stârnind râsete în sală, mai ales atunci când Diana învaţă cum funcţionează lucrurile în lumea mare.

Cum era de aşteptat, filmul are scene de acţiune bine realizate, bătălii spectaculoase şi efecte speciale din belşug; totuşi meritul filmului este că are şi personaje mai bine creionate decât în alte pelicule de acest gen, dar şi că lasă spectatorii să respire, să se bucure de film, oferindu-le momente de respiro între cele trei mari bătălii care au loc de-a lungul desfăşurării acţiunii. Vorbind de scenele de acţiune, acestea sunt, majoritatea timpului, foarte bine realizate, cu momente explozive, altele filmate cu încetinitorul, iar eroina utilizează tot arsenalul pe care-l are la dispoziţie de-a lungul filmului, atât celebrul lasou, cât şi sabia sau scutul. Totuşi, există momente de confuzie în scenele de bătaie, din cauza tăieturilor prea dese, rapide sau din cauza acţiunii grăbite excesiv, nenatural.

Gal Gadot, în rolul amazoanei eroine, este categoric atracţia numărul unu a filmului şi aici nu mă refer doar din punct de vedere vizual. Gadot interpretează excelent rolul, arătându-le spectatorilor atât momente de vulnerabilitate, cât şi de putere. Amazoana Diana experimentează trăiri diverse de-a lungul filmului şi o putem vedea în momente de acţiune, dar şi în altele amuzante sau emoţionante, iar Gadot le interpretează excelent. Tânăra actriţă din Israel întruchipează perfect valorile ”Wonder Woman“: bunătate, naivitate, frumuseţe, simplitate, putere. Nu cred că o altă actriţă s-ar fi potrivit la fel de bine. Chris Pine face şi el un rol bun, este carismatic şi are chimie cu Gal Gadot. Am remarcat-o şi pe Robin Wright, celebra Claire Underwood din ”House of Cards„, în rolul lui Antiope, generalul amazoanelor. Este frumoasă, elegantă, puternică şi se descurcă de minune ca luptătoare. Aş vrea să o mai văd în roluri asemănătoare.

Wonder Woman face parte din universul DC şi urmează să li se alăture celorlaţi supereroi precum Batman, Superman, Flash sau Cyborg în ”Justice League“. Totuşi, spre deosebire de peliculele cu Batman sau Superman, Wonder Woman nu este un film atât de posomorât, din punct de vedere estetic, cât şi din punctul de vedere al temelor explorate, ci se apropie mai mult de stilul filmelor cu supereroi din cealaltă tabără, Marvel, fiind mai amuzant, mai puţin serios. În acest film vedem culori aprinse, peisaje idilice, nu doar încăperi întunecate şi peisaje nocturne, deşi scenele din timpul Primului Război Mondial sunt cât se poate de sumbre.

Problemele filmului ţin de personajele negative, problemă ce persistă în acest gen de filme, oferindu-ne personaje negative unidimensionale, care sunt acolo doar pentru ca eroul peliculei să-i învingă. De asemenea, utilizarea efectelor speciale (CGI) a fost excesivă spre finalul filmului; aspect despre care cred că dăunează peliculei, îndepărtând-o de tărâmul real, palpabil.

”Wonder Woman“ este primul film bun, exceptând filmele din seria ”The Dark Knight“, regizate de Christopher Nolan, din universul DC şi le oferă speranţe fanilor în legătură ”Justice League“, ”Aquaman“ sau ”The Flash“.

NOTĂ: 8/10

film,
femeie,
batman,
refuz,
superman,
asteptare,
scadere
România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american... Este OFICIAL: O nouă multinaţională în România!! Veste URIAŞĂ după ce gigantul american...
Mihaela Rădulescu, apariţie şocantă la TV. Diferenţa între realitate şi pozele de pe reţelele de socializare Mihaela Rădulescu, apariţie şocantă la TV. Diferenţa între realitate şi pozele de pe reţelele de socializare
"Jennifer Aniston şi Brad Pitt, din nou împreună". Cum au reacţionat fanii la vestea divorţului actriţei
Motivul pentru care Felix Baumgartner nu-şi doreşte un copil
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
TRINUGHIUL BERMUDELOR nu este unic! În acest loc STRANIU au dispărut 16.000 de oameni. Ce se întâmplă în zona BLESTEMATĂ
Topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum Topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
Această femeie a mers la mai multe magazine de haine prezente şi în România - H&M, Zara - şi a intrat în cabinele de probă. A scos telefonul şi a descoperit CEVA. „Tare! Voi fi şi eu atentă când mai merg” [FOTO]
Apple obligă dezvoltatorii de aplicaţii să ofere suport pentru iPhone X
14 zile pentru starea de bine: ce am câştigat după programul de dietă şi sport coordonat de Cori Grămescu
Faci sport? Iată adevărul despre hidratare, proteine şi gustări sănătoase!