Agenţiile de turism pregătesc vacanţa de vară

Autor: Mirabela Tiron Postat la 11 februarie 2012 57 afişări

Bugetele agenţiilor de turism şi cursele charter pe care mizează în 2012 arată prudenţă. Cu toate că acum suflă şi-n iaurt, operatorii din domeniu sunt convinşi că urmează un an mai bun.

Agenţiile de turism de pe piaţa locală se aşteaptă la venituri în creştere anul acesta din vânzarea pachetelor de vacanţă, pe fondul introducerii unor noi curse charter şi a diversificării ofertei. "Pentru 2012 previzionăm o creştere consolidată cu 25-30%. Ne bazăm în acest sens pe extinderea portofoliului de clienţi corporate prin companiile noastre din România, Moldova şi Ucraina, precum şi pe dezvoltarea segmentului de vacanţe de lux - o nişă de piaţă care în ultimii ani înregistrează creşteri remarcabile", a declarat Sorin Văduvoiu, directorul general al agenţiei de turism Perfect Tour. Pentru anul acesta, agenţia se aşteaptă să aibă 100.000 de clienţi, ceea ce înseamnă cu 20% mai mult decât anul precedent. Perfect Tour va introduce pentru sezonul de vară zboruri charter spre destinaţii precum Antalya (Turcia), dar şi staţiuni din Grecia şi Spania. "Considerăm că preţurile medii ale vacanţelor în 2012 vor rămâne la fel ca cele de anul trecut, deşi acestea sunt în strictă dependenţă cu preţul petrolului (pentru pachetele turistice care includ transport cu avionul)", a spus Văduvoiu.

Date oficiale cu privire la plecările românilor în străinătate pe tot anul 2011 nu au fost făcute publice încă de către Institutul de Statistică. În primele zece luni ale anului trecut s-au înregistrat însă 9,4 milioane de plecări în străinătate, mai mult cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit informaţiilor INSSE. În 2010 au plecat în străinătate 10,9 milioane de români. Comparativ cu perioada ianuarie-octombrie 2010, cea mai mare creştere s-a înregistrat la transportul aerian - 17% în primele zece luni ale anului trecut. Pe de altă parte, cele mai recente date arată că în primele zece luni ale anului trecut în România au sosit şi s-au cazat 1,3 milioane de turişti străini, faţă de 1,1 milioane de vizitatori străini în aceeaşi perioadă a lui 2009. Numărul turiştilor români care s-au cazat în hotelurile şi pensiunile din România s-a ridicat la 4,7 milioane de persoane, faţă de 4 milioane de persoane în primele zece luni ale anului anterior.

Alin Burcea, proprietarul agenţiei de turism Paralela 45, cu afaceri de 10 milioane de euro din turism (valoarea comisioanelor), spune că se aşteaptă ca pachetele de vacanţă ce includ zbor cu o cursă charter să contribuie cu 30% la rulajul total al agenţiei. "Am renunţat la charterul din Bucureşti spre Costa del Sol şi ne gândim să punem curse charter spre destinaţia Almeria din Spania", a precizat Burcea. Mai mult, antreprenorul susţine că a bugetat o creştere a vânzărilor cu 10% pentru anul acesta, în contextul în care vor fi operate mai multe curse charter şi reţeaua de agenţii a crescut cu şapte unităţi. Paralela 45 va introduce două noi curse charter din oraşele Bacău şi Cluj spre staţiunea Antalya din iunie. În Turcia au mers anul trecut în vacanţă aproape jumătate de milion de turişti din România, fiind una dintre destinaţiile de vacanţă preferate de români alături de insulele greceşti.

Numărul de turişti care au plecat în Antalya s-a menţinut la nivelul anului trecut, chiar dacă tarifele pentru destinaţia Turcia au înregistrat creşteri de aproximativ 10%, ca şi litoralul bulgăresc şi regiunea Halkidiki (Grecia). Aceste destinaţii au înregistrat un număr de turişti similar cu cel din 2010, potrivit ANAT. "Ca element de noutate, turiştii au fost interesaţi de destinaţii exotice precum Republica Dominicană, Maldive, Jamaica sau Dubai, obţinute la jumătate de preţ de cei care le-au achiziţionat cu mult timp înainte", spun reprezentanţii ANAT.

În contextul evenimentelor politice şi sociale din nordul Africii şi parţial în Orientul Mijlociu, destinaţii precum Tunisia, Egipt, Siria au pierdut interesul clienţilor, traficul diminuăndu-se foarte mult. Dubaiul a avut de câştigat, cererea pentru vacanţe fiind în creştere. Antonio Niţu, directorul general al agenţiei de turism Aerotravel, susţine că anul acesta şi-a propus să crească vânzările pe segmentul leisure. "Dorim să ne menţinem la nivelul anilor anteriori, cu peste 100.000 de turişti deserviţi pe an", a spus Niţu. Anul acesta agenţia Aerotravel operează chartere către insula Skiathos cu plecare din Bucureşti şi Cluj. "În perioada iunie- septembrie vom avea 15 chartere din Bucureşti şi 11 din Cluj. Pachete speciale cu avion inclus oferim şi pentru vacanţe în Croaţia şi Muntenegru". Sejururile în Croaţia şi Muntenegru încep de la 521 euro plus taxe.

Şi agenţia de turism Nova Travel, deţinută de Dragoş Anastasiu, care mai are în proprietate compania de transport de persoane Eurolines, va introduce din iunie un zbor charter spre Antalya în parteneriat cu operatorul german TUI. "O dată pe săptămână din iunie până în septembrie vom trimite un avion cu 189 de locuri în Turcia, acesta fiind primul charter din România marca TUI. Ne aşteptăm să transportăm aproape 3.000 de români în vacanţă în Turcia", declară omul de afaceri Dragoş Anastasiu. Anul trecut, Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, care deţine 52 de agenţii de turism, a încheiat un parteneriat cu operatorul din turism TUI Travel, lider european pe piaţa de servicii turistice, prin care pachetele de vacanţă ale TUI se vor găsi în reţeaua de agenţii ale omului de afaceri. Grupul Eurolines a fuzionat în 2004 cu Nova Turism, care realizează în prezent pachetele de vacanţă pentru noul grup şi care a finalizat anul trecut cu afaceri de 3 milioane de euro.

"Încă nu au ieşit toate ofertele de zboruri charter, deocamdată au fost lansate doar ofertele tradiţionale. Agenţiile lucrează acum la contractele pentru aceste curse", a declarat Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism. Ea a precizat că unele agenţii au lansat deja programele de înscrieri timpurii, şi că până acum cererea pentru vacanţe se păstrează în trendul de anul trecut. "Suntem optimişti la început de an. În ceea ce priveşte preţul vacanţelor nu avem concluzii clare. Pe extern nu cred că vom avea scăderi de preţ. Insulele greceşti şi Turcia sunt deja destinaţii consacrate", a declarat Corina Martin.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
turism,
agenţii,
vacanta
/analize/turism/agentiile-de-turism-pregatesc-vacanta-de-vara-9210136
9210136
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.