Cel mai important om din Daimler vorbeşte despre felul în care nemţii îşi pot umili adversarii în fotbal şi în business

Autor: Razvan Muresan Postat la 03 septembrie 2014 638 afişări

„Vito a performat până acum ca naţionala Germaniei la meciul cu Brazilia din finala mondialelor din 2002. A jucat bine, dar a pierdut la diferenţă mică. Cupa Mondială din 2014 a arătat că cei care muncesc nu trebuie să se mulţumească mereu cu locul al doilea. Iar asta se aplică atât lui Vito, cât şi dezvoltării întregului grup Daimler.“ Dieter Zetsche, antrenorul echipei Daimler, vorbeşte despre modul în care ajungi în business de la 0-2 la 7-1.

Cel mai important om din grupul Daimler, dr. Dieter Zetsche, preşedinte al boardului şi director general al Mercedes-Benz Cars, a vorbit la lansarea noului model Vito despre situaţia generală a companiei şi nu a ezitat să scoată în faţă, din nou, terenul câştigat în faţa concurenţei. Vânzările noului modelul S-Class înseamnă, în 2014, cât cele ale BMW seria 7 şi Audi A8 la un loc.

În segmentul camioanelor, Actros, Arocs şi Atego urcă steaua cu trei colţuri pe primul loc în topul vânzărilor la nivel mondial, în timp ce, în al autobuzelor, brandurile Mercedes-Benz şi Setra atacă tot mai multe pieţe de la an la an. Noul model V-Class, lansat în această primăvară şi mutat de la divizia vans la cea de autoturisme, atacă o piaţă în care concurenţii de la Audi şi BMW nu deţin vreun model: “La sfârşitul lunii mai, fostul rege al Spaniei, Juan Carlos, a vizitat fabrica noastră de la Vitoria din Spania şi a fost încântat. Oricum, regele s-a retras la două săptămâni după ce a vizitat uzina, după 40 de ani de domnie. Nu ştiu dacă asta are legătură cu faptul că i-a plăcut maşina”, glumea Zetsche.

După ce a vândut 1,2 milioane de dube Mercedes-Benz Vito de la lansare, Daimler vrea să menţină trendul ascendent al vânzărilor prin lansarea noului model produs tot la Vitoria. Vito va costa acum 18.000 de euro, un preţ care îl apropie periculos de mult de modelele similare ale Renault, Volkswagen, Ford şi Fiat. În primul semestru din 2014, vânzările de autoutilitare uşoare Mercedes-Benz, cu greutate mai mică de 3,5 tone, au crescut la nivel global cu 12%, faţă de perioada similară a anului trecut. În cifre absolute, 137.000 de dube au ajuns la clienţii de pe toate continentele.

Creşterea mai timidă, însă reprezentativă pentru evoluţia mediului de afaceri, vine din Europa, unde nemţii au comercializat cu 15% mai multe unităţi comparativ cu prima jumătate din 2013. Vânzările au urcat cu 16% în China, cu 18% în SUA, Canada şi Mexic şi cu 40% în Rusia. Vârful de lance al dubelor Mercedes-Benz, modelul Sprinter, a cărui nouă versiune a fost lansată în primăvara anului trecut, a fost bine primit pe toate pieţele, iar cota de piaţă a stelei cu trei colţuri a ajuns la 20% în Europa şi 30% în Germania în rândul dubiţelor de dimensiuni mari.

Sprinter a devenit astfel cel mai bine vândut model din clasa sa. Statisticile arată că 2,5 milioane de unităţi au fost vândute în circa 130 de ţări în ultimele aproape două decenii, iar unele dintre acestea rulează şi în momentul de faţă pe şosele, având peste un milion de kilometri la bord, unele şi în România, după cum informa anterior compania. Loc de creştere ar fi în segmentul de dimensiuni medii al autoutilitarelor, piaţă în care Vito a găsit peste un milion de clienţi, dar unde încă există potenţial. Noul model Vito poate transporta cu 120 de kilograme mai mult decât predecesorul său şi se adresează mai ales IMM-urilor.

90% dintre autoutilitarele Mercedes-Benz Vito sunt deţinute de companii mici şi mijlocii, proprietarul fiind în multe dintre cazuri şi şofer. Preţul de pornire pentru noul model este de 18.000 de euro. Consumul de combustibil este mai mic cu până la 2,6 litri la suta de kilometri, însemnând economii de aproximativ 700 de euro la un rulaj anual de 20.000 de kilometri. Intervalul de revizie a crescut la 40.000 de kilometri sau doi ani, în funcţie de modul de utilizare.

Vânzările Vito în România sunt estimate la câteva sute anual, în condiţiile în care modelul mai mare, Sprinter, domină piaţa, vânzările totale ale Mercedes-Benz în România trecând în 2013 de pragul de 1.500 de unităţi în segmentul vehiculelor comerciale uşoare, unde nemţii au o cotă de piaţă de aproximativ 25%. Pe piaţa auto locală, la fiecare maşină nou-vândută se comercializează în acest segment alte şapte la mâna a doua.

Dieter Zetsche se aşteaptă ca Vito să muşte o felie importantă din pieţele din America de Nord şi America Latină, astfel că Daimler va construi o nouă fabrică de dube de dimensiuni medii la Buenos Aires. Zetsche şi preşedintele Argentinei, Cristina Kirchner, s-au întâlnit în toamna anului 2012 pentru a discuta despre investiţia care ar urma să intensifice relaţiile comerciale dintre cele două state: „Noua fabrică va da uitării rezultatul din semifinalele Cupei Mondiale dintre Germania şi Argentina (1-0 – n.red)“.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
daimler,
mercedes-benz,
vito,
vanzari
/analize/transporturi/cel-mai-important-om-din-daimler-vorbeste-despre-felul-in-care-nemtii-isi-pot-umili-adversarii-in-fotbal-si-in-business-13195487
13195487
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.