Povestea unei afaceri începute în anii 2000 de un tânăr care tocmai terminase facultatea. Câţi bani face acesta acum

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 04 martie 2021 18613 afişări

Dan Dobrescu şi-a început drumul de antreprenor în 2001, imediat ce a ieşit de pe băncile facultăţii, când a înfiinţat brandul românesc Mobilă Denver, specializat în producţia de mobilier la comandă. Compania şi-a extins activitatea în mediul online în 2017, iar anul trecut comenzile înregistrate prin acest canal de vânzare au reuşit să compenseze pierderile înregistrate în segmentul offline, afectat de pandemie.

În 2015 am achiziţionat o clădire în Bacău, care era la bază o pensiune, pe care am decis, după aproximativ doi ani, să o transformăm în depozit pentru mobilier. Între timp, mai ales în 2020, de când mediul online a început să crească substanţial, ne-am dat seama că decizia a fost una foarte bună”, a povestit Dan Dobrescu, fondatorul companiei româneşti Mobilă Denver în cadrul emisiunii ZF Ecosistemul Marketplace. Activitatea de retailer online a companiei româneşti, cu afaceri de circa 1,4 milioane de euro la finalul anului trecut, a început prin intermediul platformei eMAG Marketplace, adaugă antreprenorul român.

„În 2017 am fost abordat de un consultant al eMAG Marketplace care mi-a explicat cum funcţionează activitatea în această zonă, iar a doua zi am semnat contractul. În 2019 şi în prima jumătate a anului 2020 procentul comenzilor de pe Marketplace a fost de 15-20% din total. Din a doua jumătate a anului trecut, procentul a ajuns la aproximativ 35% - 40%, iar la unele categorii de produse a trecut de 50%.” De asemenea, activitatea intensă înregistrată în mediul online a determinat compania să mărească echipa pe parcursul anului trecut, aceasta ajungând astfel la un număr de circa 30 de angajaţi.

„Prezenţa în mediul online ne-a ajutat foarte mult, astfel, în 2020 nu doar am păstrat numărul de angajaţi, chiar am şi angajat

3-4 persoane noi. În continuare căutăm să angajăm. Sperăm să ajungem la 35 de angajaţi până la finalul anului în curs sau cel târziu în a doua parte a anului 2021.”

Mobilă Denver a înregistrat o creştere de peste 60% a cifrei de afaceri la finalul anului 2020, ajungând la afaceri de aproximativ 1,4 milioane de euro anul trecut, mediul online fiind principalul segment care a contribuit această creştere. „Pentru anul în curs preconizăm o cifră de afaceri de peste 1,5 milioane de  euro, adică o creştere de cel puţin 10% a cifrei de afaceri, dar depinde şi de situaţia naţională şi chiar globală. Ne propunem ca în cel mai scurt timp să depăşim borna de 2 milioane de euro cifră de afaceri.”

Dan Dobrescu şi-a început cariera de antreprenor imediat ce a ieşit de pe băncile facultăţii. „Una dintre activităţile familiei mele a fost importul de articole second-hand, în principal electronice. Printre aceste articole, într-unul din containerele de marfă, s-au aflat şi câteva utilaje pentru lemn, pe care le-am donat unor cunoştinţe. Ei nu prea le-au folosit, astfel că în 2001, când am terminat facultatea, am hotărât să iau eu aceste utilaje şi să încerc să produc mobilier.”

Astfel, în toamna anului 2001, antreprenorul a început producţia primelor articole de mobilier, activitatea fiind înregistată pe firma părinţilor. Însă, după un an şi jumătate, adică în 2003, Dan Dobrescu a decis să îşi deschidă propria firmă, luând astfel naştere compania Mobilă Denver.

„Am funcţionat în primii 5-7 ani doar pe raza municipiului Oneşti, iar în 2011 – 2012 ne-am extins în localitatea Bacău, unde am achiziţionat un alt magazin şi ne-am concentrat pe o rază mai mare.”

În prezent, compania are două spaţii fizice – unul la Oneşti, care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 1.000 mp şi unde se află şi atelierul de producţie, şi unul mai mic la Bacău, de aproximativ 400 mp.

„La Oneşti este partea logistică, iar la Bacău este un magazin mai mic, de 400 mp. În perioada pandemiei, adică în cele două luni de lockdown, atelierul a fost închis, iar magazinele au funcţionat într-un regim semideschis. În a doua partea a anului 2020 lucrurile şi-au mai revenit şi sperăm să fim pe drumul cel bun”, a mai spus Dan Dobrescu.

 El a adăugat că anul trecut, s-a observat o creştere „spectaculoasă” a comenzilor venite din mediul rural. „Multe comenzi au venit din mediul rural. Probabil din cauza interdicţiilor de acces în anumite oraşe, multe comenzi au fost înregistrate în zone de pe lângă marile oraşe. Anul trecut a fost atipic, probabil că şi 2021 va continua pe aceeaşi direcţie.”

De asemenea, valoarea minimă a comenzilor înregistrate în mediul online este de până în 100 de euro, iar cele mai căutate produse au fost mesele şi saltelele, în 2020.

 În prezent, pe platforma eMAG Marketplace producătorul românesc de mobilier la comandă listează spre vânzare doar câteva categorii de produse de mic mobilier, precum, mese, scaune, tabureţi şi saltele. „Preconizăm o creştere de cel puţin 30-40% pentru mediul online, mai ales că vizăm extinderea portofoliului de produse listate atât pe site-ul propriu, cât şi pe eMAG Marketplace, aducând noi categorii.” De asemenea, anul trecut, tot pe fondul pandemiei care a dus la o cerere crescută de astfel de produse, Mobilă Denver a relocat depozitul companiei, dublând astfel spaţiul de depozitare. „Am avut resurse care să asigure producţia, am ţinut pasul cu cererea crescută. Dar spaţiul de depozitare nu a ţinut pasul cu explozia vânzărilor din online, astfel că am achiziţionat în această lună un alt spaţiu, pentru a reloca depozitul. Comparativ cu 2019, acum am dublat spaţiul din depozit.”

Pentru a susţine creşterea din mediul online, Dan Dobrescu are în plan să acorde mai multă importanţă şi site-ului companiei, care are la rândul lui potenţial de creştere.  

„Ne-am propus să modificăm site-ul şi să îl readaptăm nevoilor pieţei. Sperăm ca în maximum două luni să fie finalizat şi acest proces, în urma căruia probabil o să avem mai multe comenzi online”, a conchis Dan Dobrescu.

 Cu toate acestea, fondatorul companiei româneşti spune că cele două magazine fizice îşi vor continua activitatea, în condiţiile impuse de autorităţi în funcţie de evoluţia pandemiei, deoarece consideră că în domeniul în care activează contactul fizic nu poate să îşi „piardă urma” definitiv.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mobila,
comenzi,
antreprenori,
emag,
pandemie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.