Ce planuri de extindere în afara ţării are compania românească ce domină domeniul unde activează, cu afaceri de sute de milioane de euro şi cine este tânărul care se ocupa de această extindere

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 august 2023 512 afişări

Ce planuri de extindere în afara ţării are compania românească ce domină domeniul unde activează, cu afaceri de sute de milioane de euro şi cine este tânărul care se ocupa de această extindere

Cariera lui Răzvan Galavan în Bilka a început în urmă cu cinci ani, atras fiind de evoluţia şi strategia companiei pe termen lung. Primul departament în care a activat este cel de vânzări; a crescut profesional odată cu dezvoltarea companiei şi din februarie 2019 asigură managementul Departamentului de Achiziţii, unde a construit şi dezvoltat strategia de achiziţii a companiei.

Afacerile BILKA, liderul pieţei de acoperişuri, au ajuns în 2022 la 1,15 miliarde de lei, (233 de milioane de euro), cu 4% mai mult faţă de anul anterior, când a înregistrat afaceri de 1,1 de miliarde lei. În 2021 a fost una din cele doar 21 de firme cu capital privat integral românesc care au realizat afaceri de peste un miliard de lei. Nivel care a fost atins în 15 ani de activitate.

V I Z I U N E  P E N T R U  V I I T O R :

1. Ce rol v-aţi propus să aveţi în 2030?

Planurile de dezvoltare ale companiei setează premisele ca şi următorul deceniu să fie unul al creşterilor solide pentru Bilka. Până în 2030 Bilka va fi un jucător relevant la nivel regional cu fabrici în Uniunea Europeană, dar şi în estul Europei. Asta aduce şi oportunităţi de promovare şi dezvoltare profesională în cadrul companiei.

Provocările adevărate consider că abia acum încep, iar în următorii ani mă văd mergând mai departe pe lanţul ierarhic şi cu experienţa acumulată să contribui la dezvoltarea activităţilor strategice şi operaţionale ale companiei.

2. Care vor fi principalele provocări pentru liderul anului 2030?

În 2030 rolul principal al unui lider va fi să navigheze într-un mediu de afaceri în schimbare rapidă şi să conducă organizaţiile spre un viitor sustenabil şi inovator. Chiar dacă tehnologia va evolua şi multe sarcini vor fi preluate de automatizări şi IA, pentru înlocuirea unui lider nu s-a găsit încă tehnologia potrivită. Astfel că liderul anului 2030 trebuie să se adapteze rapid la schimbările tehnologice, să aibă abilităţi tehnologice avansate, să colaboreze eficient şi să gândească critic.


Răzvan Galavan, purchasing & development manager Bilka Steel, 30 de ani

Cifră de afaceri (2022): 1,15 mld. lei

Profit net (2022): 163 mil. lei

Număr de angajaţi: 550


3. Cum vă imaginaţi că va arăta săptămâna de lucru în 2030 şi agenda unui lider din viitor?

Cu toate că tehnologia va juca un rol tot mai important în mediul de lucru, în 2030 sigur nu vom putea înlocui complet interacţiunea umană şi abilităţile sociale. Cred că vor fi domenii în care orele de lucru nu vor mai tine cont de zi, noapte, săpatămână, ci de proiecte, termene limită şi libertatea angajatului de a alege momentul şi locul din care lucrează.

Dată fiind şi colaborarea dintre IA şi angajat, cred că vor fi domenii în care, în comparaţie cu perioada actuală, oamenii vor fi mai productivi, având suportul tehnologic care îi ajută deja în efectuarea unor sarcini. Vedem în zilele noastre cum în unele joburi ChatGPT sau alte softuri de IA ajută angajaţii şi reduc timpul în care oamenii rezolvă unele taskuri şi angajaţii devin mai productivi şi cu mai mult timp pentru task-urile care cer atenţia lor. Cred că liderii din fiecare organizaţie vor avea ca sarcină pregătirea şi adaptarea echipelor şi organizaţiilor pentru această lume nouă a muncii. Vor fi nevoiţi să schimbe modelul de lucru actual cu unul care să aducă maximum de beneficii atât angajaţilor cât şi organizaţiei, găsind un echilibru între menţinerea culturii organizaţionale şi a productivităţii, nevoia de flexibilitate a angajaţilor şi nevoia de control a organizaţiei. 

4. Cum credeţi că se va desfăşura un interviu de angajare în 2030 şi ce calităţi veţi aprecia cel mai mult la un viitor coleg?

Consider că va veni un moment, poate chiar în 2030, când în procesul de recrutare vom căuta în primul rând oameni cu empatie, cu aptitudini sociale, curaj, creativitate şi valori morale. Şi abia apoi ne vom uita la aptitudinile tehnice şi capacitatea lor de a gestiona şi integra tehnologia în jobul lor. La Bilka deja facem asta şi preţuim valorile, curajul, dorinţa de învăţare şi evoluţie. Acum o facem „face to face”, dar în 2030 probabil vom avea un virtual recruiter care să analizează expresiile faciale, limbajul corpului şi tonul vocii pentru a obţine o imagine mai cuprinzătoare a aptitudinilor şi personalităţii lor şi va face o potrivire automată între companie şi candidat.   



BUSINESS MAGAZIN A LANSAT DE CURÂND ANUARUL 100 TINERI MANAGERI DE TOP, EDIŢIA 2023, unde vorbim cu cea mai nouă generaţie de  tineri manageri şi antreprenori cu vârsta de până în 40 de ani despre schimbările cu care se confruntă sub influenţa tot mai mare a AI. Ne-am propus ca în cadrul ediţiei de anul acesta a catalogului să analizăm modul în care cei mai tineri manageri şi antreprenori vor reuşi să conducă organizaţiie din România către un viitor în care inovaţia, eficienţa, sustenabilitatea, dar şi emoţiile umane vor defini noua lume a afacerilor. Răzvan Galavan, purchasing & development manager la Bilka Steel, este unul dintre managerii al căror profil apare în cadrul acestui proiect.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.