Redport accelerează pe estul Capitalei cu Vitality Est
Dezvoltatorul imobiliar şi-a început proiectul cu 40% prevânzări şi a ajuns la 45% în trei luni de vară, confirmând apetitul pentru locuinţe moderne în zona de est a Bucureştiului. Compania l-a cooptat pe arhitectul Adrian Arendt ca chief design officer şi accelerează digitalizarea proceselor, vizând integrarea completă într-un modul de business intelligence până la sfârşitul anului viitor. Bogdan Gubandru, COO al Redport, poziţionează compania drept “renovator urban” care redă oraşului zone neglijate cu facilităţi integrate.
Redport mizează pe estul Capitalei pentru noul val de creştere a pieţei rezidenţiale şi a început lucrările la Vitality Est, un ansamblu de circa 500 de unităţi, completat de o componentă de retail şi amplasat lângă Parcul Pantelimon, într-o investiţie totală de 50 de milioane de euro realizată în parteneriat cu Dan Şucu, fondatorul Mobexpert. „E un proiect preponderent rezidenţial amplasat într-o zonă cu un potenţial enorm de dezvoltare în viziunea noastră, zona de est, zona Pantelimon”, spune Cosmin Savu-Cristescu, CEO al Redport, care indică accesul la infrastructură – A2, inelul DNCB şi A0, Bulevardul Gării Căţelu – şi proximitatea faţă de şcoli şi mari parcuri ca elemente care pot repoziţiona estul pe harta investiţiilor.
Faza întâi include 145 de apartamente în clădiri P plus 4, cu ţintă de recepţie la final de 2026, preţurile pornind de la 80.000 de euro pentru studiouri şi ajungând până la aproximativ 150.000 de euro pentru apartamentele de trei camere. „Am început proiectul cu 40% prevânzări şi în trei luni de vară am ajuns spre 45%”, explică executivul, care anticipează epuizarea stocului până în vara viitoare şi demararea fazei a doua, cu circa 160 de unităţi, la începutul lui 2026. Ritmul vânzărilor, susţine el, validează cererea persistentă: „Discutăm despre o capitală europeană, o nevoie de locuire în unităţi moderne care încă nu poate fi deservită de stocul existent”.
Bogdan Gubandru, COO al Redport, adaugă o perspectivă strategică asupra dezvoltării: „Noi suntem un renovator urban. Nu ne uităm doar să construim, ci să redăm oraşului zone vaste, neglijate. În est am văzut un mare potenţial ignorat mult timp şi avem ploturi mari de teren care pot fi dezvoltate coerent, avem acces la metrou, la şoseaua de centură, acces la şcoli internaţionale, ceea ce face zona foarte bună pentru familii”. Gubandru subliniază importanţa unei abordări integrate: „E important să găsim proiecte medii şi mari redate comunităţii nu doar cu apartamente, ci cu facilităţi integrate şi sustenabile. Nu facem nişte dezvoltări stand-alone, ci facem calcule pentru toată zona respectivă”.
Creşterea TVA nu a schimbat semnificativ planul de business al companiei. „O modificare de două puncte procentuale îi pune pe cumpărători într-o scurtă expectativă, dar proiectele mai bune sunt avantajate”, consideră Savu-Cristescu, care estimează că în următoarele 6-12 luni avansul preţurilor ar putea să se tempereze până la absorbţia integrală a noii cote, cu condiţia ca presiunile inflaţioniste din construcţii să nu se reactiveze. Dan Şucu, acţionar în proiectul Vitality Est, punctează: „Ceea ce vedeţi aici e un statement pe care îl facem cu toţii ca oameni de afaceri. Indiferent de problemele prin care trecem - fiscale, nefiscale -, noi avem încredere în a investi, avem încredere în ţara noastră, avem încredere în posibilitatea de a face mai bine în fiecare zi”.
Pe partea tehnică, Vitality Est respectă standardele nZEB şi include un mix de servicii comunitare conceput pentru a deservi nevoile zilnice ale rezidenţilor. „La parter avem zone de mic retail, cu spaţii de 20-50 mp pentru servicii adiacente unei comunităţi: spălătorie, minimarket, banking”, detaliază CEO-ul Redport. Componenta de retail dedicată ansamblului, reprezentând circa 6% din suprafaţă, este planificată pentru etapele 2 şi 3, iar complexul va include şi un magazin Lidl în incintă, pe lângă cele 400 mp de spaţii comerciale.
Strategia companiei este să consolideze diferenţierea între dezvoltatorii „profesionişti” şi restul pieţei prin rigoare în autorizare, execuţie şi livrare. “Misiunea noastră este să fim în primul eşalon”, afirmă Savu-Cristescu, care pledează pentru o colaborare mai predictibilă cu autorităţile: „Să primim măcar respectarea termenelor legale de răspuns”. Gubandru contextualizează această abordare într-o viziune mai largă asupra dezvoltării urbane: „Trebuie să fim conştienţi că suntem într-o competiţie. La marile târguri, oraşe precum Praga, Varşovia, Budapesta se comportă ca nişte echipe la o competiţie, premiul fiind un standard de viaţă mai ridicat pentru locuitori. Trebuie să acţionăm şi noi ca o echipă, toţi factorii implicaţi în dezvoltarea oraşelor”.
Profesionalizarea trece şi prin recrutări-cheie care consolidează capacitatea de execuţie. Redport l-a cooptat pe arhitectul Adrian Arendt în rolul de chief design officer, cu experienţă în proiecte mari, de la dezvoltări urbane la infrastructură, pas care întăreşte capacitatea de design-management şi identitatea arhitecturală a portofoliului. În paralel, compania îşi extinde echipele pe tehnic, financiar, creaţie, marketing şi vânzări. „O companie serioasă atrage oameni serioşi... Companiile care vor creşte în următorii 10 ani vor creşte prin calitatea echipei şi prin digitalizarea proceselor”, subliniază CEO-ul. Ţinta ambiţioasă este ca până la sfârşitul anului viitor toate procesele să fie integrate într-un modul de business intelligence pentru decizii aproape în timp real.
Capitolul finanţare rămâne deschis către soluţii multiple şi pieţe de capital, compania urmărind o strategie de diversificare a surselor. „Metodele sunt clasicele finanţări bancare, dar şi plasamente private, emisiuni de bonduri corporative; nu ascundem interesul pentru o eventuală listare în 2-4 ani, în funcţie de apetit”, declară Savu-Cristescu. Gubandru confirmă această direcţie strategică: “Am derulat un plasament privat în 2024 şi vom avea în T4 al doilea astfel de plasament pentru a atrage investitori. Vizăm listarea la bursă în 2027-2028 pentru a putea fi mai accesibili investitorilor instituţionali”.
Compania este în proces de capitalizare şi urmăreşte accelerarea pipeline-ului: GDV peste 500 milioane euro în lucru şi o ţintă de peste 1 miliard euro în 3-5 ani, alimentată de extinderea portofoliului şi de ritmul vânzărilor confirmat la proiectele existente. „Avem 3 proiecte mari în lucru, cu 2000 de unităţi pe care le vom livra în 4-5 ani. Vrem să includem proiecte noi în Bucureşti, dar şi în oraşe secundare şi terţiare”, precizează COO-ul companiei, indicând o strategie de expansiune geografică pe termen mediu.
Redport spune că îşi construieşte constant land bankul, cu prioritate pentru terenuri mari în Bucureşti şi, selectiv, în Ilfov sau în oraşe primare şi secundare. „Lucrăm permanent la un land bank. În permanenţă suntem în căutare de oportunităţi, în principal în Bucureşti, în principal terenuri de dimensiuni mari şi foarte mari. Nu excludem nici ieşirea în afara Bucureştiului, în special Ilfov”, confirmă Savu-Cristescu. Conectarea la utilităţi şi drumuri este asigurată „by the book”, inclusiv prin edificarea şi predarea către municipalitate a infrastructurii de acces atunci când este necesar.
Diferenţierea comercială se bazează şi pe parteneriatul strategic cu Mobexpert, util pentru livrarea de unităţi cât mai complete şi pentru optimizarea mobilării ulterioare. „Nu ratăm proiecte şi nu întârziem termenele de predare. Parteneriatul cu Mobexpert înseamnă design, montaj şi decorare cu discounturi dedicate”, explică CEO-ul. Pentru investitori, compania pregăteşte pachete „la cheie” care pot susţine randamente brute de peste 8% în anumite tipologii, răspunzând astfel cererii crescânde pentru unităţi destinate închirierii.
Portofoliul actual al Redport cuprinde proiecte precum The Level Apartments în Dămăroaia, unde primele două dintre cele patru faze au fost deja livrate, iar construcţia pentru faza a treia a început în iulie 2024, cu un total de aproximativ 480 de unităţi rezidenţiale. Infinity Nord din Străuleşti, unul dintre cele mai mari proiecte de regenerare urbană din Capitală, va fi dezvoltat în trei faze cu peste 1.200 de apartamente şi include spaţii dedicate pentru retail, educaţie, servicii medicale, sport şi agrement.
„România este ţara în care succesul îi urmăreşte pe oamenii serioşi... Asocierea cu oameni serioşi a fost benefică pentru toată lumea”, conchide Savu-Cristescu. Gubandru completează această viziune cu o perspectivă asupra industriei: “Real estate este o industrie care de multe ori a gândit mic şi speculativ. Intervenim să redăm oraşului suprafeţe de teren neglijabile, să facem proiecte sustenabile, estetice, livrate la timp”. Pe fundalul unei cereri persistente şi al unei oferte noi care se construieşte mai lent, mutarea spre est şi investiţiile în echipă, procese şi finanţare arată că Redport pariază pe potenţialul pieţei locale şi pe maturizarea accelerată a Bucureştiului rezidenţial, pregătind terenul pentru o prezenţă pe piaţa de capital în următorii trei ani.
Ce a mai spus Cosmin Savu-Cristescu, CEO al Redport
► Estul Bucureştiului are un potenţial enorm de dezvoltare; Vitality Est e ancorat de retail pentru ca locuitorii să aibă acces rapid la facilităţi moderne, fără să depindă zilnic de deplasări lungi prin oraş.
► De la prima lopată am pornit cu 40% prevânzări, iar în trei luni am trecut spre 45%, semn că piaţa validează proiectele bine poziţionate şi ofertele corecte, chiar în contextul schimbării cotei de TVA.
► Planul de business nu se schimbă la două puncte procentuale; consumatorii trec printr-o perioadă de înţelegere şi reaşezare, iar proiectele bine făcute rămân avantajate în ochii cumpărătorilor.
► La parter mizăm pe retail comunitar, spaţii mici de 20-50 mp pentru servicii de zi cu zi – de la spălătorie la minimarket şi banking – astfel încât comunitatea să aibă totul la câteva minute de casă.
► Misiunea noastră este pe termen lung: să fim în primul eşalon de dezvoltatori profesionişti şi să livrăm proiecte “by the book”, care ridică standardul oraşului şi schimbă percepţia despre imobiliare.
► Cu autorităţile avem nevoie de predictibilitate: cerem, în primul rând, respectarea termenelor legale de răspuns, ca să putem planifica realist şi să menţinem calendarul de execuţie şi de livrare.
► O companie serioasă atrage oameni serioşi; ne extindem echipa cu profesionişti pe tehnic, financiar, creaţie, marketing şi vânzări şi digitalizăm procesele pentru decizii cât mai aproape de timpul real.
► Ne capitalizăm prin finanţări bancare, plasamente private şi, când va fi momentul, emisiuni de obligaţiuni; analizăm şi o listare în 2-4 ani, dacă parametrii financiari şi apetitul investitorilor o permit.
► Lucrăm permanent la land bank; căutăm terenuri mari în Bucureşti şi în Ilfov, iar acolo unde lipsesc utilităţile le aducem noi şi donăm infrastructura de acces municipalităţii după edificare.
► România rămâne un loc bun pentru cei care muncesc cu disciplină; asocierea între oameni serioşi apropie succesul, cu condiţia să răspunzi obstacolelor fără oportunism şi să rămâi fidel valorilor.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













