Cum trebuie sa arate berea perfecta
Ce anume conteaza in prezentarea berii la o terasa pentru cei ce o comanda? In afara de “sa fie rece” si sa fie adusa rapid, exista cateva ingrediente esentiale: paharul, “biscuitul” de sub halba, zambetul barmanului si gulerul de spuma, spune Franck Evers, expert olandez in servirea berii.
Intr-o seara caniculara de vara, intr-unul dintre cele mai la moda pub-uri din Capitala, povestea prezentarii berii s-a transformat intr-un veritabil show. Vreme de peste 40 de minute, Franck Evers a explicat de ce e important ca berea sa fie prezentata intr-un pahar rece, foarte curat, spuma sa aiba grosimea potrivita, iar chelnerul sa aiba cel putin contact vizual cu cel pe care il serveste.
"Sunt olandez, noi suntem recunoscuti pentru zgarcenie. E dovedit insa ca dam cu 70% mai mult bacsis daca un chelner are contact vizual cu clientul", glumeste Evers. El spune ca 93% din comunicare este nonverbala, iar schimbul de priviri este principalul element al "discutiei" cu un consumator la terasa, restaurant sau bar.
Si e un lucru esential, pentru ca in functie de el, un client se poate intoarce sau nu in acelasi loc. "E drept ca 70% din nimic e tot nimic", continua sa glumeasca olandezul de 40 de ani care are deja peste opt ani de experienta in trainingul barmanilor si face turnee de prezentare pentru Heineken, unul dintre cei mai mari producatori de bere la nivel mondial.
Jan Derck van Karnebeek, general manager al Heineken Romania, nu a dorit sa comenteze pe marginea sumelor investite de companie in astfel de evenimente, dar a precizat ca bugetele alocate in acest an sunt cam aceleasi ca in anii trecuti.
"Cel mai rau lucru pe care poti sa-l faci in perioadele grele este sa reduci costurile; dupa ce criza se termina, consumatorul isi aminteste daca ai facut rabat", sustine Karnebeek. Compania sa a avut anul trecut o cifra de afaceri de peste 211 milioane de euro, in conditiile in care cel mai mare producator de bere de pe piata, Ursus Breweries, filiala SABMiller, a avut vanzari de peste 284 de milioane de euro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro