Ce se intampla cu comertul in 2008?

Postat la 08 ianuarie 2008 1 afişăre

2008 promite sa continue agitatia declansata in 2007 in ce priveste tranzactiile, fie ele de retele de supermarketuri, fie din domeniul productiei de bunuri alimentare. La festin si-au anuntat deja venirea cateva nume noi, atat discounteri, cat si in domeniul bricolajului sau al articolelor sportive.

Ce nume noi intra pe piata in 2008?

Deja anuntate, intr-o masura mai mult sau mai putin oficiala sunt intrarile pe piata ale retailerilor de tip discount Aldi si Lidl, a turcilor de la Tekzen pe segmentul de bricolaj si a francezilor de la Decathlon, ce vor inaugura primul magazin de articole sportive de mari dimensiuni.

Cand vom ajunge la saturatia pietei?

Comerciantii nu se asteapta ca acest lucru sa se intample mai devreme de 3-5 ani sau chiar mai mult, in functie de segmentul pe care activeaza. Daca pe segmentul supermarketurilor faza consolidarii a inceput, pentru celelalte formate - cash & carry, hipermarket, discount, bricolaj - va mai dura cativa ani. Desi nu a dorit sa comenteze informatiile conform carora Carrefour este interesat sa preia reteaua Plus din Romania, Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania, a precizat ca este „deschis la orice oportunitate din piata“ si considera ca pe piata e loc pentru „cateva sute de supermarketuri Carrefour“.

Cat mai rezista romanii din bricolaj  presiunii internationalilor?

Bricolajul este singurul segment din domeniul comertului modern in care romanii au dezvoltat afaceri ce rivalizeaza cu retelele internationale. Atat Ambient, cat si Dedeman sunt curtati de investitori, dar se mentin pe pozitii. Daca reusesc sa-si securizeze pozitia la nivel national si regional (dupa exemplul Romstal sau al Arabesque), ar putea sa ramana in continuare, cel putin vreme de cativa ani, independenti.

Unde vor fi cresterile cele mai mari in domeniul bunurilor de larg consum?

Cea mai mare crestere o vor inregistra, si in 2008, lactatele, pe fondul redirectionarii cumparatorilor din pietele deschise (unde taranii nu-si mai pot vinde produsele) spre canalele comertului civilizat. Pe un trend ascendent vor continua insa si vedetele lui 2007: alcoolicele (plus 30%), berea (plus 20%), bauturile racoritoare (plus 15%).

Unde se situeaza Romania pe harta expansiunii retelelor de retail?

Felicia Vasiu, Head of Timisoara Branch, Cushman & Wakefield Activ Consulting: „Majoritatea brandurilor internationale sunt interesate de extindere pe piata din Romania, fie direct, fie prin francize. O parte au rezervat deja spatii in centrele comerciale care se vor deschide in urmatorii doi ani, o alta parte studiaza posibilitatea de inchiriere de spatii comerciale“. Desi in Romania au acum operatiuni doar 5% dintre retailerii internationali, in ce priveste preferintele de expansiune ale retailerilor, capitala Romaniei ocupa locul 7, arata International Retailer's Survey, cercetare realizata de Cushman & Wakefield.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
comert
/analize/comert/ce-se-intampla-cu-comertul-in-2008-2327182
2327182
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.