Ce face diferenţa între profit şi pierderi în cazul unui mall

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 19 iunie 2013 890 afişări

Banii din portofel, cumpărăturile din faţa calculatorului şi prognoza meteo sunt factori-cheie care pot face diferenţa dintre profit sau pierdere în cazul clienţilor de malluri. Centrele comerciale nu mai pot miza numai pe pofta de cumpărături a clienţilor, ci se văd obligate să ofere mai cu seamă spaţii pentru petrecerea timpului liber.

Ce face diferenţa între profit şi pierderi în cazul unui mall

CRED CĂ ÎN RETAIL NU MAI EXISTĂ LOC PENTRU PROIECTE MEDII.

Pentru a funcţiona, trebuie să fie ori un spaţiu dedicat comerţului de proximitate, ori unul de mari dimensiuni, în care clientul este invitat să se deplaseze chiar şi 60-100 km pentru ce regăseşte în centrul comercial„, spune Tatian Diaconu, managing director al Immochan România. În urmă cu zece ani, studiile de piaţă arătau că hipermarketurile şi centrele comerciale dobândeau, odată cu terenul câştigat în comerţul românesc, o importantă latură de socializare, pentru că familiile şi prietenii petreceau timp la cumpărături.

Mai nou, comportamentul de consum suferă o nouă schimbare. Pe de o parte scăderea puterii de cumpărare îndeamnă mai puţin la shopping, iar pe de altă parte comerţul electronic câştigă tot mai mult teren, iar articolele sunt la un clic distanţă pentru cei aşezaţi în faţa calculatorului. În provincie sunt oraşe deja „echipate„ cu centre comerciale, unde un nou proiect nu mai are rost, iar în cele neaglomerate „ori faci un centru comercial care să polarizeze întreaga regiune, ori îţi asumi că nu ai succes„, crede Tatian Diaconu.

La 36 de ani, el se află de 15 luni la conducerea companiei, divizia imobiliară a grupului de retail Auchan, fiind angajat pentru a înfiinţa şi dezvolta această companie pe piaţa românească. „Când am acceptat oferta, mi-a plăcut proiectul propus„, povesteşte Diaconu, care adaugă că ritmul s-a dovedit mult mai alert după ce Auchan a preluat reţeaua de hipermarketuri Real. Concret, după ce tranzacţia va primi avizul Consiliului Concurenţei, volumul de muncă se va dubla. „La finalul anului echipa va ajunge la 25 de oameni„, estimează Diaconu.

El şi echipa sa se ocupă de dezvoltarea a două proiecte - Coresi Braşov şi un centru comercial în Drumul Taberei, Bucureşti, valoarea totală a investiţiilor fiind de 120 de milioane de euro. Pentru dezvoltarea proiectului Coresi, compania a cumpărat anul trecut un teren de 100 de hectare, cea mai mare parte din fosta platformă industrială Tractorul din Braşov.

Diaconu spune că pentru Coresi bugetul de investiţii este de 55 de milioane de euro, din fonduri proprii ale grupului Auchan, iar în primă fază va fi realizat un centru comercial cu o suprafaţă închiriabilă de 45.000 mp. La Braşov, dincolo de retailerii pe care Immochan mizează că-i va atrage în galeriile sale, un punct important va fi dezvoltarea spaţiilor dedicate petrecerii timpului liber.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/comert/ce-face-diferenta-intre-profit-si-pierderi-in-cazul-unui-mall-10982182
10982182
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.