Trei timişoreni au lansat ”Evianul de România”. Contine aur, iar 80% din producţie merge la export, inclusiv în China

Autor: Ioana Matei Postat la 27 iunie 2016 3352 afişări

Trei timişoreni au lansat ”Evianul de România”. Contine aur, iar 80% din producţie merge la export, inclusiv în China

Trei oameni de afaceri din Timişoara au deschis o fabrică de apă de lux destinată exportului şi unităţilor HoReCa de pe piaţa locală.  Aflată în localitatea Ocna de Fier din judeţul Caraş-Severin, fabrica reprezintă obiectul unei investiţii de cinci milioane de euro. Aceasta a început să producă în luna iunie marca Aur’A şi are o capacitate de 2 milioane de sticle pe lună, potrivit informaţiilor trimise de reprezentanţii companiei. Aproximativ 80% din producţie este destinată exportului, iar compania a încheiat până în prezent contracte de distribuţie pentru Germania, Cehia, Slovacia, Belgia, Austria, dar şi pentru mai multe ţări din Asia, printre care şi China. În România, apa va ajunge la distribuitori din zona HoReCa.

Aur’a Mineral Water, compania care deţine fabrica, are trei acţionari - Horaţiu Rada, Eleodor Coptil şi Mihai Petrăchioiu. Horaţiu Rada a intrat în afaceri în anul 1997, când a înfiinţat firma Cons Electrificarea Instal, cu domeniu de activitate în construcţiile civile, care a trecut ulterior şi la realizarea branşamentelor şi a construcţiilor de reţele electrice. Alături de partenerul şi asociatul Eleodor Coptil au extins domeniul serviciilor şi au trecut şi la lucrări de infrastructură, suprastructură şi hidroizolaţii. Cons Electrificarea Instal are o cifra de afaceri anuală de 5 -7 milioane de euro. Horaţiu Rada a fost în 2006 preşedinte al Federaţiei Patronale din Energie, iar în 2004 a înfiinţat Asociaţia Patronală din domeniul energetic din zona de vest - Energobanat. Mihai Petrăchioiu are afaceri în domeniul turistic, în cel al serviciilor medicale şi de producţie a lifturilor, iar de aproape 20 de ani este manager regional al producătorului de apă minerală Rio Bucovina.

Cei trei oameni de afaceri au hotărât să investească în acest domeniu când Horaţiu Rada a primit o ofertă pentru cumpărarea unei fabrici de apă, dar a constatat că tehnologia de producţie şi condiţiile de îmbuteliere erau desprinse, parcă, din Evul Mediu, iar preţul cerut era mult prea mare. "Din toată această poveste a rămas doar ideea că o investiţie în domeniu poate fi de foarte bun augur. Mi-am dat seama că un business în domeniu e o oportunitate, dar am ştiut că e nevoie de altceva, ceva corect şi serios, calitativ şi care să aducă o noutate într-un domeniu aproape saturat", spune Horaţiu Rada.

După trei ani de căutări prin Munţii Banatului, după discuţii cu localnici, geologi, pasionaţi de natură şi după cercetări prin văi, păduri şi peşteri, au luat legătura cu profesorul Gheorghe Rogobete şi cu Constantin Gruescu, un geolog pasionat de Munţii Banatului, cel care are un muzeu particular de minerale estetice, singurul din Romania, potrivit informatiilor trimise de companie.  Împreună cu cei doi au localizat mai multe izvoare care au intrat într-un proces de analiză, iar în final, Ursoanea a fost izvorul câştigător, după mai multe serii de analize realizate în laboratoare specializate din Târgu Mureş, Cluj-Napoca, Bucureşti, dar şi din Germania.

Prima etapă a investitiei a inclus lucrările de proiectare, documentele, analizele, avizele, autorizaţiile, hala de producţie, linia de îmbuteliere, realizarea branding-ului, dar şi construcţia efectivă şi amenajările şi a fost gata în luna februarie a acestui an.

"Ne poziţionăm ca o apă de top, respectăm un standard, oferim un produs corect şi de o calitate extraordinară, plecăm pe un drum greu, dar avem încredere că facem ceea ce trebuie. Numele este o combinaţie : <<aur>> - aur pe care îl conţine apa şi <<a>> de la argint, de asemenea un element prezent în această apă. Cele două îi dau practic valenţele care o fac atât de specială", a declarat Horaţiu Rada, unul dintre cei trei investitori.

Sticla este realizată de producatorul în fabrica din Slovacia (au 8 unităţi de producţie în Europa - Elveţia , Austria, Republica Cehă, Slovacia, Croaţia, Ucraina şi Italia). Apa va fi comercializată în două tipuri de sticle, de 0,75 l şi 0,33 l, dar şi de 0,5 l, în viitor.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
aur,
continut,
export,
lansare,
productie,
romania
/actualitate/trei-timisoreni-au-lansat-evianul-de-romania-contine-aur-iar-80-din-productie-merge-la-export-inclusiv-in-china-15508978
15508978
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.