S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”

Autor: Alexandra Cepăreanu Postat la 19 aprilie 2024 130 afişări

S-a terminat cu mersul obligatoriu la birou. ”Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei”

Angajaţii îşi doresc să aibă control asupra locului de unde lucrează şi asupra timpului când lucrează, susţine Horaţiu Didea, managing partner al Workspace Studio, companie care oferă servicii de amenajare a spaţiilor de birouri.

„Absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei şi să lucreze de unde vor ei l În întreaga lume în care există angajaţi de tip white collar, 65% dintre angajaţi ar prefera să lucreze într-un mod hibrid. Doar 49% lucrează într-un mod hibrid, 15% vor să lucreze în întregime remote şi 16% lucrează în întregime în regim remote.”

Angajaţii îşi doresc să aibă control asupra locului de unde lucrează şi asupra timpului când lucrează, susţine Horaţiu Didea, managing partner al Workspace Studio, companie care oferă servicii de amenajare a spaţiilor de birouri.

„Orice angajat îşi doreşte, într-o proporţie de 87% să aibă un control asupra locului când lucrează şi 93% asupra timpului când lucrează. În momentul acesta 20% dintre angajaţi vor să fie full-time la birou şi 35% sunt full-time la birou. Asta e o statistică făcută pe white collars cam 15.000 în ultimii doi ani în întreaga lume. În întreaga lume în care există angajaţi de tip white collar, 65% dintre angajaţi ar prefera să lucreze într-un mod hibrid. Doar 49% lucrează într-un mod hibrid, 15% vor să lucreze în întregime remote şi 16% lucrează în întregime în regim remote. Acestea sunt statisticile. Una din probleme este că absolut toţi angajaţii vor să vină la birou când vor ei, să lucreze de unde vor ei”, a spus el în cadrul conferinţei ZF HR Trends 2024 „Viitorul resurselor umane, sub presiunea transformărilor”.

Angajatorii şi-ar dori să aibă mult mai mult control şi să creeze un mod în care să poată gestiona procesele şi motivaţia angajaţilor, susţine el.

„Aici intervenim noi, pentru că, până acum 5 ani, când programul de la 9.00 la 17.00 era normă, biroul era obligatoriu, era un loc unde trebuia să vii în acel interval orar şi să faci tot ce era necesar. În momentul acesta, actul de a munci nu mai trebuie făcut de la birou. Poţi să-l faci de oriunde, dar biroul a devenit mult mai relevant tocmai pentru că pentru a ajunge la finalitatea procesului de muncă pe care compania o transmite către piaţă este necesară o coeziune, una care de obicei se întâmplă la birou. Aici intervine jobul nostru acuma de a crea spaţii care să susţină noile procese de muncă, să creeze mai multă motivaţie, să colaboreze cu angajatorul pentru a atrage angajatul la birou”, a detaliat Horaţiu Didea.

În acest nou spaţiu de birouri al viitorului trebuie să existe în primul rând o înţelegere a nevoilor psihosociale ale angajaţilor. Când angajaţii ajung la birou, ei vor să aibă o infrastructură foarte plăcută, mai bună decât acasă, în care toate procesele de colaborare, de socializare, de transmitere a informaţiilor fie extrem de uşoare şi extrem de plăcute, subliniază reprezentantul Workspace Studio.

„Astfel, jobul nostru este o dată pe partea de arhitectură şi de design, să înţelegem toate aceste nevoi şi să restructurăm. Biroul s-a schimbat foarte mult, dar în primul rând este vorba de soluţiile de design, după care planificarea în sine a spaţiului s-a schimbat foarte mult pentru a susţine noile feluri de a munci, noile procese care se întâmplă de fapt la birou. După care este vorba de soluţii efective de produs, acum toată lumea vrea flexibilitate, zonele se schimbă, companiile îşi schimbă scopurile, oameni pleacă, oameni vin, se creează noi echipe.”

Horaţiu Didea spune că aconstatat că piaţa s-a restrâns, dar este o cerere pentru creşterea calităţii designului, calităţii ergonomiei, calităţii actului de arhitectură şi de construcţii pentru că angajaţii au nevoie de această calitate. „Este vorba de ergonomie, design şi soluţii de produs noi care să se adapteze noilor procese de la muncă. Ai nevoie de spaţii mult mai flexibile, în care să poţi să faci şi teleconferinţe, şi întâlniri, şi mai ales spaţii de socializare. Este ceea ce se numeşte acum în arhitectura de interior şi în construcţii curentul „rezi-mercial”, adică un hibrid între rezidenţial şi comercial, să încerc să creez o amenajare în care omul să socializeze. Se pare că majo­ritatea oamenilor vin la birou în continuare pentru a socializa, pentru a colabora.”

Înainte, biroul era locul unde oamenii veneau să ducă la final o muncă, iar acum biroul este singura reprezentare fizică a spaţiului în care comunitatea se întâlneşte şi funcţionează.

„Este singurul loc unde poţi să creezi un spaţiu comunitar. De asemenea, este singurul loc unde echipele pot să colaborez.  Există acest concept de legături slabe între oameni. Cu colegul cu care lucrez zilnic sau cu familia mă văd zilnic, legăturile sunt foarte tari, dar ca o firmă să aibă coeziune, identitate, să fie productivă, eficientă, este extrem de importantă întărirea legăturile acelea slabe pe care le am cu colegi pe care îi văd o dată pe săptămână”, a concluzionat Horaţiu Didea.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.