Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg schimbări istorice

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 11 septembrie 2017 215 afişări  

Până la 46% din consumatorii globali ar renunţa la autoturismul propriu dacă ar putea utiliza autoturisme care se conduc singure (autonome), conform Automotive Disruption Radar, un studiu realizat de Roland Berger, care relevă că autoturismele autonome şi cele cu propulsie electrică se bucură de un nivel de acceptanţă ridicat în rândul consumatorilor la nivel global.

Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg schimbări istorice
Roland Berger: Industria auto şi procesele de asamblare parcurg...

37% din consumatorii globali deja consideră autoturismele electrice că o alternativă atractivă. Analiza realizată de Roland Berger înregistrează sistematic procesele de transformare în industria auto şi este bazată pe un studiu de caz cu peste 10.000 consumatori din peste 10 ţări
Autovehiculele electrice devin din ce în ce mai prezente pe piaţă. Nu în ultimul rând, introducerea facilităţilor de asistenţă la condus şi succesul tehnologiei autonome implementate până în prezent prefigurează o penetrare rapidă a pieţei de către autoturismele autonome.

În viziunea clienţilor, viitorul va aparţine autovehiculelor cu propulsie electrică şi a celor care se conduc singure. Până la 46% din consumatorii globali nu ar mai cumpără unautoturism dacă ar avea acces la taxiuri ce se conduc singure, cunoscute şi ca robotaxiuri. De asemenea, 37% din consumatori deja iau în considerare că următorul autoturism achiziţionat să fie unul electric.

Acestea sunt concluziile studiului Automotive Disruption Radar, publicaţie Roland Berger ce monitorizează constant evoluţia şi impactul principalelor tendinţe disruptive, precum noile concepte de mobilitate, tehnologia autonomă, interconectivitatea şi serviciile digitale sau sistemele de propulsie electrică. Analiză surprinde prin intermediul a 25 de indicatori situaţia curentă şi principalele evoluţii în cinci arii relevante: reglementare, tehnologie, infrastructură, activitate industrială şi interes al clienţilor.

Pentru a evalua opinia consumatorilor, sunt incluse, de exemplu, punctele de vedere a peste 10.000 de consumatori din 10 ţări: China, Franţa, Germania, India, Japonia, Olanda, Singapore, Coreea de Sud, Marea Britanie şi SUA.
"Industria auto se confruntă cu numeroase tendinţe disruptive pe care trebuie să le gestioneze simultan şi această transformare radicală va avea consecinţe importante asupra întregului sector", spune Marcus Berret, partener în cadrul centrului global de competenţe auto Roland Berger.

"Lanţurile valorice complete vor suferi modificări şi vor apărea noi modele de afaceri – producătorii de echipamente originale (OEM) şi furnizorii de echipamente vor trebui să se adapteze la noul peisaj competiţional."

Pe plan internaţional, clienţii din Singapore şi China exprimă cel mai puternic interes pentru noile concepte de mobilitate. 84% dintre participanţii la studiu în Singapore şi 83% în China au menţionat cel puţin o persoană care nu a mai dorit achiziţionarea unui autoturism personal.
Modelele car sharing şi rîde sharing au avut parte de un răspuns mai puţin favorabil în alte ţări dezvoltate economic, cum ar fi Marea Britanie (37%), Franţa (34%) şi Japonia (29%). Statele Unite s-a situat pe ultimul loc cu 22%.

"Atitudinea consumatorilor s-a schimbat, influenţată în special de tendinţele economiei de tip sharing", a declarat Codruţ Pascu, partener în cadrul biroului Roland Berger Bucureşti. "Astfel, noile modele de afaceri sunt intr-o evoluţie ascendentă. În măsură în care robotaxiurile vor deveni o alternativă economic viabilă faţă de a deţine un autoturism, ponderea acestora se va accentua semnificativ în următorii ani".
Consumatorii din ţările cu o densitate mare a populaţiei, precum Olanda (59%), Japonia (56%) şi Singapore (51%) îşi pot imagina utilizarea robotaxiurilor în detrimentul autoturismului personal. Germania nu este departe cu aproape 47%. Pe de altă parte, clienţii din ţările mari, cum ar fi SUA (35%), India (33%) şi China (27%), sunt mai puţin deschişi la această idee.

"Vehiculele electrice autonome sunt aşteptate să fie pregătite pentru comercializare până în anul 2021", explică Berret. "Toţi producătorii mari lucrează intens cu furnizorii şi cu jucători din afară industriei auto, cum ar fi firmele IT, pentru a deveni competitivi în acest domeniu. La nivel global, aproximativ 40.000 de angajaţi lucrează la noi servicii de mobilitate şi conducere autonomă".

Autovehiculele electrice sunt foarte populare în China. Electromobilitatea este un alt domeniu în care industria auto evidenţiază variaţii regionale semnificative. Clienţii din China exprimă o atitudine pozitivă faţă de vehiculele electrice – 60% din aceştia au în vedere un autoturism electric pentru următoarea achiziţie. În Coreea de Sud mai mult de jumătate dintre cei întrebaţi ar consideră un autoturism electric.

Clienţii menţionează preţurile ridicate drept principala barieră în calea achiziţionării unui astfel de vehicul. "Vehiculele electrice reprezintă încă o parte restrânsă a pieţei – însă ponderea modelelor electrice în producţia totală a cunoscut o creştere semnificativă în 2016", explică Codruţ Pascu.
"Progresul în tehnologia bateriilor oferă vehiculelor o autonomie mai mare şi, în consecinţă, o accesibilitate mai ridicată. În plus, costurile au scăzut semnificativ: costul bateriilor pentru vehiculele electrice este estimat la aproximativ 120 de euro per kilowatt în 2020, semnificativ mai mic faţă de costul iniţial de producere a primelor modele."

"Aceste evoluţii arată că întreagă industrie auto se apropie de sfârşitul unei ere. Iar noile tendinţe ale pieţei sunt determinate de o schimbare a aşteptărilor clienţilor", spune Codruţ Pascu.

Deşi înregistrând o rată de penetrare încă foarte mică pe piaţă locală, ultimele 12 luni au marcat o creştere semnificativă a ofertei comerciale de autoturisme hibride şi complet electrice. De asemenea, efervescenţă electrică a cuprins şi jucători din alte sectoare care au demarat proiecte de infrastructură de încărcare (în special retail, inclusiv vânzare carburanţi şi utilităţi). "Ne aşteptăm la o creştere accelerată a numărului de autoturisme
cu propulsie electrică, atât hibride, cât şi complet electrice" susţine Szabolcs Nemeş, principal în cadrul biroului Roland Berger Bucureşti.
"Noile subvenţii vor contribui la această tendinţa, atenuând preţurile de achiziţie mai mari în comparaţie cu modelele ce beneficiază de motoare cu combustie internă".

În ceea ce priveşte tehnologia de conducere autonomă, Szabolcs Nemeş consideră că trebuie subliniat avansul semnificativ deja existent: "Deşi sistemele complet autonome sunt încă în stadiul de testare şi calibrare, stadii incipiente de autonomie sunt deja prezente pe multe autoturisme sub formă echipamentelor de asistenţă sau a celor de conducere autonomă parţială, precum asistenţă la parcare, asistenţă pentru menţinerea/
schimbarea benzii de circulaţie, asistenţă la frânare, etc".

După cum demonstrează exemplele internaţionale, rată de acceptanţă a acestor soluţii poate lua amploare foarte rapid. Cadrul de reglementare are un cuvânt foarte important, însă tendinţa este clară spre un viitor electric, cu facilităţi extinse de către tehnologia autonomă.

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

România, raiul expaţilor România, raiul expaţilor

„În comunitatea expaţilor din România se spune că sunt două zile triste în viaţa lor profesională: ziua în care află că trebuie să vină în România şi ziua în care află că trebuie să plece de aici.” Această glumă, care circulă în comunitatea expaţilor, este relevantă pentru atractivitatea pe care o exercită piaţa locală faţă de expatriaţi, dar şi pentru proporţia majoritară a executivilor străini care conduc cele mai mari companii de pe plan local, raportat la numărul celor români. Care este explicaţia pentru această proporţie?

vezi continuarea
ZF.ro
RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici RĂZBOI total! Un nou scandal monstru a izbucnit la o multinaţională. Acuzaţiile ajung la cel mai înalt nivel POLITIC. Nimeni nu şi-ar fi imaginat că s-a ajuns aici
ONE.ro
De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau De ce s-a despărţit, de fapt, Dani Oţil de Mihaela Rădulescu. Ce pact secret aveau
Lisa Marie Presley şi-a tocat moştenirea de 100 milioane $. Acum e datoare vândută
Elena Băsescu, însărcinată în 6 luni. Primele declaraţii despre cel de-al treilea copil
Descopera.ro
VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun VIDEO - Acest bărbat care a CĂLĂTORIT ÎN TIMP din anul 2030 face nişte predicţii SUMBRE pentru OMENIRE! A trecut testul poligraf şi nici nu a fost declarat nebun
Dragostea cu NĂBĂDĂI dintre Brâncuşi şi Maria Tănase. Cum l-a făcut de RÂS Maria pe Constantin chiar de faţă cu Roosevelt - VIDEO
BESTIA din Siberia, cel mai ODIOS criminal: ''Poate sunt cel mai rău CRIMINAL în serie din istorie, dar am fost un soţ şi tată bun''
Go4it.ro
Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie Un nou producător de smartphone-uri a intrat astăzi pe piaţa din România. Telefoanele au BATERII uriaşe şi preţuri decente. Plus: cei care cumpără aceste produse beneficiază de 10 ani garanţie
SIM card-urile ar putea fi integrate în chipsetul telefoanelor inteligente, eliminând nevoia pentru cartele separate
Telefonul tău nu are jack audio de 3,5 mm? Iată topul celor mai bune căşti Bluetooth pe care le-am folosit până acum
Csid.ro
4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti 4 uleiuri esenţiale care te ajută să slăbeşti
14 zile pentru starea de bine: ce am câştigat după programul de dietă şi sport coordonat de Cori Grămescu
Faci sport? Iată adevărul despre hidratare, proteine şi gustări sănătoase!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.