Reţetă pentru atragerea turiştilor: nominalizezi şi votezi în competiţia Destinaţia Anului

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 31 ianuarie 2024 66 afişări

Reţetă pentru atragerea turiştilor: nominalizezi şi votezi în competiţia Destinaţia Anului

Destinaţia Anului, cel mai important proiect de promovare a României, dă startul etapei de nominalizări, care se va desfăşura până la jumătatea lunii martie.

Peste 500.000 de voturi sunt aşteptate în cadrul competiţiei din 2024, faţă de 300.000 de voturi anul trecut. Competiţia se desfăşoară în trei etape – în prima sunt făcute nominalizările, urmează apoi perioada de votare, iar în a treia etapă are loc jurizarea, în urma căreia vor fi desemnate destinaţiile câştigătoare în cadrul Galei Destinaţia Anului.

Cum poate fi făcută o nominalizare? Managerii de destinaţie sau antreprenorii din turism sunt invitaţi să  intre în cursa pentru premiile acordate în acest an - completând formularul de înscriere de pe www.destinatiaanului.ro.

„Dedicată în primul rând românilor care iubesc să descopere România, Destinaţia Anului are misiunea să contribuie la afirmarea destinaţiilor noastre ca branduri turistice puternice. Destinaţia Anului foloseşte cea mai amplă platformă media integrată (TV, digital şi social media) pentru a aduce în atenţia românilor destinaţiile cele mai spectaculoase din Romania.

Este o competiţie cu miză dar şi un flux constant de inspiraţie având ca miez perspectiva turistului. De pildă, la ediţia de anul trecut au fost înregistrate 300.000 de voturi ale românilor şi au fost generate peste 30 milioane impresii online. În plus, competiţia a primit recunoaşterea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi a Alianţei Pentru Turism ca vehicul major de promovare a excelenţei în turismul intern”, declară Mihai Bârsan, iniţiatorul competiţiei Destinaţia Anului.

Competiţia Destinaţia Anului este importantă deopotrivă din perspectiva câştigătorilor, care astfel pot atrage mai mulţi turişti, pentru români care pot descoperi sau redescoperi veritabile comori naţionale, dar şi ca fenomen, pentru că generează implicare din partea comunităţilor.

„Succesul celor trei ediţii precedente ne motivează pentru noi ambiţii în 2024, astfel încât Destinaţiile României să primească şi mai multă vizibilitate”, afirmă Mihai Bârsan.

Metro, partener al competiţiei Destinaţia Anului, clienţilor săi antreprenori o şansă unică de a se înscrie gratuit în concurs, sprijinindu-i astfel în promovarea şi recunoaşterea afacerilor lor. „În spiritul recent lansatei campanii 'Vis de Antreprenor', această colaborare subliniază dorinţa noastră de a sprijini şi aduce în prim plan antreprenorii care modelează peisajul turistic românesc, contribuind la creşterea şi diversificarea ofertei turistice, aducând astfel valoare atât comunităţilor locale, cât şi întregii ţări. Este esenţial să recunoaştem şi să promovăm acele locuri şi experienţe unice care fac din România o destinaţie turistică de top”, a declarat Andreea Beekman, head of marketing, Metro România.

În 2024, destinaţiile turistice din România se pot înscrie în două tipuri de categorii distincte. Categoriile deschise localităţilor sau regiunilor includ: Oraşe care inspiră, Tărâmuri cu istorie şi tradiţie, Regiuni eco-turistice, Staţiuni turistice, Sat de poveste (categorie susţinută de Antreprenoreşti), Cea mai bună campanie de promovare. Categoriile dedicate operatorilor turistici sunt: Parcuri de distracţie şi aventură, Atracţii cultural-educative, Wellness, Cazări epice – resorturi, Cazări epice – boutique, Experienţe gastronomice, Cea mai bună campanie de promovare.

Jurizarea cât mai obiectivă şi completă rămâne un obiectiv-cheie şi în 2024. Astfel, zece finaliste din fiecare categorie vor fi pre-selectate de un juriu format din peste 100 de experţi. Dintre acestea, destinaţiile câştigătoare vor fi selectate prin trei criterii: un vot al juriului, un vot al publicului pe www.destinatiaanului.ro şi o cercetare sociologică reprezentativă naţional.

Destinaţia Anului invită românii să nominalizeze cele mai frumoase destinaţii din Romania. Mai multe detalii despre campanie in Regulamentul campaniei, pot fi accesate pe www.destinatiaanului.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
destinatie,
competitie,
turisti

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.