Producătorul de suplimente alimentare şi ceaiuri Dacia Plant mizează pe export şi creşterea capacităţii după preluarea de către belgienii de la Ceres Pharma

Autor: Georgiana Mihalache Postat la 26 martie 2023 1492 afişări

Export şi creşterea capacităţii de producţie sunt direcţiile principale pe care producătorul român de suplimente alimentare Dacia Plant le are trasate după ce belgienii de la Ceres Pharma au cumpărat 80% din business, în toamna lui 2022.

Producătorul de suplimente alimentare şi ceaiuri Dacia Plant mizează pe export şi creşterea capacităţii după preluarea de către belgienii de la Ceres Pharma

În octombrie 2022, compania belgiană CERES Pharma a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni la producătorul român de suplimente alimentare Dacia Plant ♦ Dacia Plant este singura companie din grupul noului acţionar majoritar care are şi producţie ♦ Fondatorii Radu Ionescu Heroiu şi Călin Ianţa au păstrat 20% din companie.

Export şi creşterea capacităţii de producţie sunt direcţiile principale pe care producătorul român de suplimente alimentare Dacia Plant le are trasate după ce belgienii de la Ceres Pharma au cumpărat 80% din business, în toamna lui 2022. Echipa Dacia Plant a rămas aceeaşi, iar proiectele de investiţie au început deja, în special pentru creşterea cu 40% a capacităţii de producţie până la finalul lui 2023.

„Obiectivele Ceres Pharma sunt legate de creşterea companiei, de lărgirea pieţei de distribuţie, dezvoltarea brandurilor com­paniei atât în România, cât şi în alte ţări euro­pene şi de creşterea capacităţii de pro­ducţie. În acest moment capacitatea de pro­ducţie pe toate secţiile este de 50.000 unităţi pe zi (ceaiuri, siropuri, comprimate, sucuri şi dulceţuri), dar deja s-au aprobat investiţii de aproximativ 500.000 euro în echipamente şi s-a început implementarea acestui proiect“, a spus pentru ZF Claudia Burghelea, director de marketing în cadrul Dacia Plant.

Ea a precizat că producătorul român nu a trecut prin schimbări la nivel de producţie, materii prime, angajaţi, calitatea produselor în urma preluării de către Ceres Pharma. Elementele de noutate sunt investiţiile în echi­pamente pentru dezvoltarea secţiilor de producţie, dar şi în zona de marketing şi pu­blicitate, care vor susţine ritmul de creştere.

„Made în România“ şi peste graniţe

Brandurile marca Dacia Plant vor ajunge şi pe pieţe externe noi, potrivit oficialilor companiei, în contextul în care fabrica din judeţul Braşov este singura din grup.

„Schimbările ce vor surveni din această achiziţie sunt unele pozitive atât pentru Dacia Plant, cât şi pentru economia României, dat fiind că vom accesa cu produsele româneşti pieţe externe noi. Discutăm despre Ungaria, Bulgaria, Cehia, Belgia, Olanda, Luxemburg. Avem deja notificări în curs şi estimăm ca la jumătatea acestui an să fim prezenţi acolo şi suntem mândri că produsele româneşti din zona suplimentelor alimentare au şansa de a intra masiv pe pieţele externe“, a mai spus Claudia Burghelea.

Fondatorii rămân în companie

Bazele Dacia Plant au fost puse în urmă cu 20 de ani de antreprenorul Călin Ianţa, care l-a cooptat şi pe Radu Ionescu Heroiu în business. Antreprenorii nu au făcut un exit total către Ceres Pharma, ci au păstrat 20% din companie.

„Fondatorii Dacia Plant sunt în con­tinuare implicaţi în buna funcţionare a com­paniei. Radu Ionescu Heroiu şi Călin Ianţa deţin în acest moment funcţia de directori generali şi au rămas în continuare acţionari în cadrul companiei. Exitul total nu s-a dorit prin prisma implicării emo­ţio­nale pe care cei doi o au. Dacia Plant a îm­plinit anul acesta 20 de ani şi a fost mo­mentul în care, pentru o dezvoltare mai acce­lerată, a fost nevoie de „o căsătorie“. Şi ca într-o „căsătorie“, părinţii rămân aproape de copil, pentru a-l susţine şi pentru a se asigura de buna stare a acestuia“, a mai spus Claudia Burghelea.

Ceres Pharma, companie înfiinţată în 2017 de către Mario Debel şi Alychlo, este activă în dezvoltarea şi distribuţia de medicamente, dispozitive medicale, biocide, produse cosmetice şi pune accent în special pe produsele naturale. Strategia de creştere a companiei belgiene se axează în anii următori pe extinderea propriului portofoliu de produse prin dezvoltarea de suplimente alimentare calitative şi preparate farmaceutice în Benelux şi în Europa Centrală şi de Est.

În 2021 Ceres Pharma a fost achiziţionată de fondul de investiţii Nexicap Partners, una dintre cele mai importante firme de private equity din Franţa.

Construcţia unui brand

Brandul Dacia Plant numără peste 320 de produse în portofoliu, de la comprimate, la tincturi, siropuri, ceaiuri, creme terapeutice sau nectaruri şi dulceţuri naturale. Compania este un angajator important în zona Braşovului, având o echipă stabilă în cele două decenii de funcţionare.

„Construcţia unui brand este foarte importantă. Modul în care acesta este perceput, creşterea sănătoasă a companiei, nivelul naţional de percepţie, strategia clară de distribuţie, produsele calitative şi direcţia concretă a companiei, toate acestea se traduc în cifre crescute organic şi sănătos“, a explicat Claudia Burghelea.

Anul 2022 a adus o creştere de 55% a afacerilor Dacia Plant, până la 15 mil. euro. În plus, brandurile Calmotusin şi Biseptol au ajuns la maturizare pe piaţă, fiind cele mai vândute produse din portofoliul Dacia Plant.

„În 2023 vrem să ne concentrăm şi să investim în continuare pe Calmotusin şi Biseptol, precum şi pe creşterea unor branduri noi. Noi activăm pe o piaţă aglomerată şi foarte dinamică, dar avem încredere în brandurile pe care le-am construit timp de 20 de ani. Provocările rămân în continuare în zona legislativă, în zona legată de materiile prime şi contextul socio-economic în care ne aflăm cu toţii“, a mai precizat directorul de marketing al Dacia Plant.

Ţinta pentru creştere în 2023 pentru Dacia Plant este de 20%, ceea ce ar duce compania la 18 mil. euro, din calculele ZF.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.