Patek Philippe, legendarul producător elveţian de ceasuri de lux, se pregăteşte să lanseze o nouă capodoperă. Cel mai scump din istorie a fost vândut tot de elveţieni pentru 31 de milioane de dolari

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 01 aprilie 2023 178 afişări

Patek Philippe, legendarul producător elveţian de ceasuri de lux, se pregăteşte să lanseze o nouă capodoperă. Cel mai scump din istorie a fost vândut tot de elveţieni pentru 31 de milioane de dolari

Patek Philippe va introduce în curând o nouă linie de modele de ceasuri de lux pentru prima dată în aproape un sfert de secol. Producătorul se aşteaptă ca într-o zi noua linie să poată concura cu cele mai dorite ceasuri ale sale lansate până acum, scrie Bloomberg.

Cel mai scump ceas creat şi vândut vreodata de elveţieni a fost licitat pentru 31 de milioane de dolari în cadrul unei licitaţii organizate de Christie’s, unul dintre cei mai celebri organizatori de licitaţii de lux din lume, potrivit Swiss Watches Magazine.

Preşedintele producătorului elveţian, Thierry Stern  declarat că se aşteaptă ca noua linie de modele să fie prezentată în cursul acestui an sau anul viitor, odată ce toate detaliile finale vor fi puse la punct.

„Designul este gata, iar prototipul este gata şi, într-adevăr, îmi place”, a declarat el într-un interviu acordat în cadrul târgului Geneva Watches and Wonders.

O nouă ofertă de la Patek ar reprezintă un nou capitol important important pentru aceast brand istoric fondat în 1839 şi controlat de Stern şi familia sa timp de generaţii. Ultima dată, Patek a introdus o nouă linie de modele în 1999, cu colecţia pentru femei „TwentyÂ4”.

Stern nu a precizat dacă noua linie va consta în modele sportive, precum cel mai căutat Nautilus de la Patek - proiectat iniţial de Gerald Genta - sau ceasuri de asortat la ţinute vestimentare precum Ellipse sau Complications şi Grand Complications.

Patek s-a bucurat în ultimii ani de o creştere a popularităţii şi a cererii pentru colecţia Nautilus. Preţurile au crescut la niveluri fără precedent pe piaţa secundară în timpul pandemiei, înainte de a se contracta brusc în ultimul an, dar vânzându-se în continuare cu mult peste preţurile de vânzare cu amănuntul.

Compania a reacţionat la acest val crescut al cererii prin oprirea producţiei ceasului de oţel cu cadran albastru 5711, ceasul sportiv care a fost cel mai popular model al său. Ulterior, marca a introdus un ceas similar, 5811, construit într-o carcasă din aur alb, puţin mai mare şi la un preţ mai ridicat, de aproximativ 70.000 de dolari, faţă de aproximativ 35.000 de dolari pentru un Nautilus din oţel.

Stern a declarat că ceasurile cu preţuri mai modeste rămân în continuare o componentă cheie a portofoliului mărcii de lux.

„Nu ar trebui să facem doar un ceas de un milion de dolari pentru că nu avem ca şi clienţi doar oameni foarte, foarte bogaţi. Avem oameni care sunt pasionaţi de ceasuri şi care pot cheltui maxim 30.000 sau 40.000 de dolari pe un ceas - ceea ce este deja o sumă mare de bani” a spus preşedintele Patek Pilippe.

Cererea copleşitoare pentru ceasurile Patek Philippe a jucat un rol esenţial în decizia companiei de a-şi reduce reţeaua de distribuţie cu amănuntul cu aproximativ 30%. Stern a declarat că firma produce 70.000 de ceasuri pe an şi pur şi simplu nu are capacitatea de a produce mai mult, menţinând în acelaşi timp calitatea.

„Întrucât nu am putut creşte producţia, singura mea altă opţiune a fost să reduc punctul de vânzare, astfel încât toată lumea să poată avea acces la produsele noastre”, a spus el.

Deşi Patek Philippe este una dintre ultimele şi cele mai râvnite branduri independente de ceasuri elveţiene nu ar duce lipsă de potenţiali rivali.  Stern a declarat că nu există planuri de vânzare a afacerii, pe care familia sa o controlează din 1932.

De fapt, o vânzare către un conglomerat de lux mai mare, cum ar fi LVMH sau Richemont, ar anunţa aproape sigur începutul sfârşitului pentru brandul Patek Philippe şi ar diminua valoarea ceasurilor sale deţinute de colecţionari.

„Sunt un ceasornicar, vând ceasuri noi. La asta mă pricep”, a mai declarat preşedintele producătorului elveţian de ceasuri de lux.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.