(P) 3 întrebări cheie la care trebuie să răspundă o agenţie de marketing pentru a fi potrivită pentru tine

Postat la 29 iunie 2023 30 afişări

(P) 3 întrebări cheie la care trebuie să răspundă o agenţie de marketing pentru a fi potrivită pentru tine

Dacă vrei ca brandul tău să capete mai multă notorietate sau ca vânzările şi clienţii potenţiali să crească, în 2023 este exclus să nu faci marketing online. Pentru a depăşi concurenţa sau măcar pentru a te „bate” de la egal la egal cu ea, este extrem de important să ai o strategie de comunicare în mediul digital coerentă şi care să fie implementată exact prin mecanismele la care reacţionează clienţii tăi.

Este clar că pentru a fi sigur că foloseşti cele mai bune tehnici de marketing digital şi care să fie potrivite pentru afacerea ta, domeniul de activitate şi tipologia clienţilor cărora te adresezi, trebuie să alegi o agenţie de marketing digital potrivită nevoilor tale.

Evident, întrebarea este cum găseşti această agenţie de publicitate care să îţi folosească resursele financiare exact cum trebuie şi care să găsească mixul de marketing digital potrivit brandului tău.

În materialul de astăzi îţi dezvăluim 3 întrebări cheie la care trebuie să răspundă orice agenţie de marketing cu care ai dori să colaborezi astfel încât să fii sigur că bugetul tău va fi pe „mâini profesioniste”.

Ca să fii sigur însă că poţi evalua agenţia care este potrivită pentru tine, primul pas pe care trebuie să îl faci este acela de a face un plan despre compania ta şi despre rezultatele pe care vrei să le obţii.

Poate vrei mai multă notorietate, poate vrei să construieşti o comunitate de clienţi care să aibă încredere în produsele tale şi care să le recomande mai departe, poate ai nevoie de cifre crescute ale traficului pe site şi ale vânzărilor sau poate ai nevoie de 360 media strategy.

Oricare ar fi obiectivele tale de business şi de marketing este extrem de important să le formulezi ca să ştii mai departe nu numai ce să ceri agenţiei de marketing online sau de digital media buying, ci să vezi şi ce îţi promit acestea şi cât de realizabile sunt activităţile propuse.

Pe scurt, iată ce să faci înainte de a căuta şi identifica agenţia de marketing digital potrivită pentru tine:

·       Stabileşte obiectivele de business şi de marketing

·       Stabileşte un buget de marketing

·       Cercetează piaţa agenţiilor de publicitate şi compară mai multe opţiuni

·       Fii atent la portofoliul agenţiilor, la experienţă şi în ce domenii au executat campanii de marketing online şi la gama de servicii pe care o oferă

·       Evident, compară preţurile obţinute, strategia pe care ţi-o propun, adresează-le cât mai multe întrebări şi vezi cât de repede îţi răspund

Din momentul în care ai identificat în piaţă câteva agenţii care crezi că ar putea să îţi livreze ceea ce ai nevoie, iată 3 întrebări eficiente pe care să le adresezi acestora:

1. Câtă experienţă are agenţia de marketing digital în domeniul tău de activitate?

Este extrem de important ca agenţia să aibă un background solid de companii de comunicare în domeniul tău de activitate. Nu numai că vor cunoaşte astfel specificul pieţei şi concurenţii tăi, dar au şi o listă cu tipurile de campanii de promovare şi canalele care sunt potrivite pentru a-ţi creşte brandul.

Experienţa agenţiei implică şi faptul că îţi pot oferi o gamă extinsă de servicii de marketing digital şi ţi le pot recomanda exact pe cele care ar fi potrivite pentru atingerea obiectivelor setate de tine.

 Iată ce servicii ar trebui să ofere o agenţie de publicitate în mediul online care este profesionistă cu adevărat şi care are o echipă de specialişti:

- advertoriale şi articole SEO

- servicii de media buying

- setare de campanii de Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads

- servicii de Web Design

2. Cât de repede răspunde agenţia la întrebările pe care i le adresezi?

Trebuie să fii atent şi la modul în care agenţia comunică cu tine şi cât de promptă este echipa acesteia de a-ţi răspunde la întrebări sau de a-ţi pune la dispoziţie diverse prezentări, studii de caz sau alte materiale care să ateste profesionalismul şi experienţa acesteia. Acest aspect este important pentru că probabil aşa va continua comunicarea şi atunci când veţi colabora.

3. Cât de transparentă este agenţia în raportarea şi optimizarea campaniilor?

Nu este suficient ca o campanie de comunicare să fie creativă şi transmisă pe mai multe canale, ci să aibă şi rezultate. De aceea, o agenţie de publicitate profesionistă îţi va raporta rezultatele campaniilor implementate şi va face ajustări pe parcurs pentru a ajunge la îndeplinirea obiectevelor pe care ţi le-ai propus.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
agentie,
marketing,
intrebari,
raspuns,
campanie

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.