Meta le va permite utilizatorilor din UE să vadă mai puţine reclame personalizate pe Facebook şi Instagram începând din ianuarie 2026. Compania evită astfel amenzi zilnice după ce a obţinut aprobarea Comisiei Europene
Gigantul american Meta va oferi în curând utilizatorilor Facebook şi Instagram din Uniunea Europeană opţiunea de a limita reclamele personalizate, după ce propunerea companiei a primit aprobarea autorităţilor europene de concurenţă, potrivit Reuters. Aprobarea semnalează faptul că gigantul tech american nu va mai fi supus unor amenzi zilnice, după luni de discuţii cu Comisia Europeană.
Gigantul american Meta va oferi în curând utilizatorilor Facebook şi Instagram din Uniunea Europeană opţiunea de a limita reclamele personalizate, după ce propunerea companiei a primit aprobarea autorităţilor europene de concurenţă, potrivit Reuters.
Aprobarea semnalează faptul că gigantul tech american nu va mai fi supus unor amenzi zilnice, după luni de discuţii cu Comisia Europeană.
Noile opţiuni de publicitate vor fi implementate în ianuarie 2026 şi reprezintă „prima dată când o astfel de alegere este oferită pe reţelele sociale ale Meta", potrivit Comisiei.
„Meta va oferi utilizatorilor posibilitatea efectivă de a alege între: a consimţi să-şi partajeze toate datele şi a vedea publicitate complet personalizată, sau a opta să partajeze mai puţine date personale pentru o experienţă cu publicitate personalizată mai limitată", a declarat Comisia Europeană într-un comunicat.
Meta a fost implicată în discuţii cu Comisia Europeană după ce a primit o amendă de 200 de milioane de euro (233 de milioane de dolari) în aprilie pentru încălcarea Digital Markets Act (DMA), legislaţia europeană menită să limiteze puterea marilor companii tech.
Încălcarea a vizat Facebook şi Instagram în perioada noiembrie 2023 – noiembrie 2024, după care Meta şi-a ajustat modelul „consimţământ sau plată" pentru a utiliza mai puţine date personale în publicitatea targetată.
Comisia Europeană a examinat modificările pentru a verifica dacă respectă DMA, Meta riscând amenzi zilnice de până la 5% din cifra de afaceri globală medie zilnică dacă ar fi fost găsită în continuare în încălcarea legii.
Potrivit Reuters, ajustările făcute de Meta vizează formularea, designul şi transparenţa pentru a le reaminti utilizatorilor cele două opţiuni disponibile. Surse familiare cu situaţia au declarat pentru Reuters că Meta nu planifica modificări substanţiale faţă de propunerea din noiembrie, în ciuda riscului de amenzi.
Investigaţia Meta subliniază continuarea ofensivei Europei împotriva Big Tech, în ciuda criticilor din partea SUA, şi disponibilitatea de a ajunge la înţelegeri în loc să impună amenzi mari, pentru a evita escaladarea tensiunilor transatlantice, notează Reuters.
Comisia a precizat că va monitoriza noul model de publicitate şi va solicita feedback, fără a mai menţiona amenzi periodice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













