Încă un brand din bricolaj dispare de pe piaţă

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 26 septembrie 2018 10905 afişări

Încă un brand din bricolaj dispare de pe piaţă

Britanicii de la Kingfisher, care au cumpărat anul trecut reţeaua de magazine de bricolaj Praktiker, închid trei magazine sub acest nume.

„Planul de optimizare a reţelei comerciale şi eficientizare a activităţii operaţionale include închiderea a trei magazine Praktiker, respectiv Arad, Braşov şi Piteşti. Brico Depot a prevăzut deja un plan de suport şi integrare a cât mai multor angajaţi în reţeaua de magazine existentă”, se arată într-un comunicat transmis de companie.

Închiderea celor trei unităţi vine după ce, de la începutul anului, britanicii au mai închis şi magazinele de la Focşani, Bacău şi Ploieşti. Astfel, reţeaua Praktiker ar urma să numere 20 de magazine.

Acestea vor trece sub celălalt brand al grupului Kingfisher în România – Brico Depot, până în primăvara anului 2019, astfel că brandul Praktiker va dispărea de pe piaţă. Procesul se va derula în mai multe etape.

„Achiziţia Praktiker consolidează poziţia grupului Kingfisher pe piaţa locală de îmbunătăţire a locuinţei, devenind în prezent numărul doi în România, cu o reţea de 38 de magazine (35 după închiderea celor de la Arad, Braşov şi Piteşti – n. red.) şi cu oportunităţi de creştere pe piaţa locală. Procesul de rebranding va fi finalizat până la începutul sezonului de primăvară, astfel încât, în prima parte a anului 2019, Kingfisher va opera întreaga reţea din România sub brandul Brico Depot.”

Grupul britanic Kingfisher deţine în România reţelele de magazine de bricolaj Praktiker şi Brico Depot. Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Depot.

În vara anului trecut, grupul bri­tanic Kingfisher a cumpărat magazinele Prakti­ker de la omul de afaceri turc Omer Susli. Acesta din urmă cumpărase ma­gazinele în 2014, când Praktiker AG, compania-mamă a grupului german, era în insolvenţă. Tranzacţia a fost estimată la circa 50 de milioane de euro şi s-a finalizat în decembrie.

Praktiker şi Brico Depot îşi desfăşoară activitatea în domeniul bricolajului, o piaţă a cărei valoare se situează la trei miliarde de euro anual. Liderul pieţei este compania Dedeman, deţinută de fraţii Dragoş şi Adrian Pavăl.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piata,
brand,
bricolaj

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.