Giganţii internaţionali încep să facă schimbări după tarifele lui Trump: Makita va reduce producţia de scule electrice din China din cauza incertitudinii privind tarifele SUA şi va reloca o parte din producţie în România
Makita va reduce producţia de scule electrice din China destinate pieţei americane, din cauza incertitudinii privind tarifele impuse de SUA, şi va reloca o parte din producţie în Thailanda şi România, potrivit presei japoneze.
Aproximativ 60% din produsele Makita pentru piaţa americană sunt fabricate în prezent în China, unde compania operează o uzină. Însă producătorul japonez intenţionează să-şi diminueze expunerea la posibile noi creşteri ale tarifelor vamale americane.
Astfel, produsele fabricate în România şi Thailanda, care până acum erau destinate pieţelor din Europa şi Asia, vor fi redirecţionate către SUA, în funcţie de cerere. În prezent, cele două unităţi reprezintă mai puţin de 10% din exporturile Makita către SUA, dar ponderea lor va creşte până la aproximativ 30% fiecare până în martie 2026.
Producţia excedentară a uzinei din China va fi redistribuită către pieţele europene şi asiatice, iar ponderea Chinei în livrările către SUA va scădea de la 60% la circa 20%.
Importurile americane din România sunt taxate cu minimum 15%, iar cele din Thailanda cu 19%, însă Makita consideră că exportul din aceste ţări ar fi mai rentabil — chiar şi cu costuri mai mari de transport — dacă tarifele pentru produsele din China ar ajunge la 30%.
Compania a precizat că majorarea producţiei în SUA este dificilă din cauza costurilor ridicate cu forţa de muncă. Totuşi, nu vor fi necesare investiţii semnificative, întrucât uzinele Makita din cele opt ţări în care operează folosesc echipamente comune, ceea ce permite o flexibilitate ridicată.
Makita îşi extinde, de asemenea, gama de scule fără fir (cordless) — care reprezintă deja jumătate din portofoliul său — deoarece acestea sunt mai uşor de adaptat între liniile de producţie decât modelele cu fir, care necesită ajustări în funcţie de tensiunea de alimentare.
Rezultatele financiare ale companiei sunt susţinute de strategia sa proactivă de a-şi creşte stocurile înainte de eventualele tarife noi. Anticipând tensiuni tot mai mari între Washington şi Beijing, Makita a sporit importurile din China în a doua jumătate a lui 2024, ceea ce a dus la o creştere a stocurilor din America de Nord până la 10,9 luni de vânzări, la finalul lui martie 2025.
Makita deţine birouri de vânzări şi centre de service — care funcţionează şi ca depozite — în circa 50 de ţări.
„Păstrăm un nivel mai ridicat al stocurilor decât concurenţii, pentru că nu vrem să ratăm oportunităţi de vânzare. Atâta timp cât avem produsul pe stoc, îl putem livra oriunde în lume în două-trei zile”, a declarat un reprezentant al sediului central.
Vineri, Makita şi-a revizuit estimările anuale, prognozând o scădere de 3% a veniturilor consolidate, până la 730 miliarde yeni (4,74 miliarde dolari), şi o scădere de 14% a profitului net, până la 68,5 miliarde yeni. Totuşi, compania a notat o cerere peste aşteptări în America de Nord în prima jumătate a anului, reducând declinul anual al veniturilor la 13%, faţă de 30% cât estimase în aprilie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













