Ford şi Renault, parteneriat în Europa: Puma rămâne pilon central la Craiova, francezii aduc viteza de dezvoltare „made in China“

Autor: Bogdan Alecu Postat la 10 decembrie 2025 14 afişări

Ford şi Renault au anunţat ieri un parteneriat strategic pentru dezvoltarea a două vehicule electrice Ford pe platforma Ampere şi colaborarea în segmentul vehi­culelor utilitare. Acordul materializează viziunea expusă de Luca de Meo, fostul CEO al Renault, în „Scrisoarea către Europa“ din martie 2024, în care argumenta că producătorii europeni trebuie să colaboreze pentru a contracara competiţia chineză.

Ford şi Renault, parteneriat în Europa: Puma rămâne pilon central la Craiova, francezii aduc viteza de dezvoltare „made in China“

Ford şi Renault au anunţat ieri un parteneriat strategic pentru dezvoltarea a două vehicule electrice Ford pe platforma Ampere şi colaborarea în segmentul vehi­culelor utilitare. Acordul materializează viziunea expusă de Luca de Meo, fostul CEO al Renault, în „Scrisoarea către Europa“ din martie 2024, în care argumenta că producătorii europeni trebuie să colaboreze pentru a contracara competiţia chineză.

Pentru Ford, parteneriatul înseamnă acces la programul Leap 100 al Renault, care a redus ciclul de dezvoltare al unui model de la patru-cinci ani la doar 100 de săptămâni – sub doi ani.

„Viitoarele modele vor fi produse la Ampere, de către Renault, dar echipa Ford va conduce partea de design şi dezvoltare, pentru ca acestea să păstreze

ADN-ul Ford. Mizăm pe parteneriate bazate pe puncte forte şi eficienţă a investiţiilor“, a spus Jim Baumbick, preşedintele Ford Europa, în cadrul unei telefonferinţe restrânse.

Fabrica de la Craiova rămâne în centrul strategiei. Jim Baumbick a dat asigurări privind viitorul modelului Puma, produs în România.

„Avem un plan de dezvoltare foarte activ pentru Puma şi văd aceste două vehicule noi ca pe o completare, nu ca pe un înlocuitor. Puma este un model cheie în portofoliul nostru, a avut un succes mare pe piaţă şi vom continua să investim.

Va fi un pilon central al strategiei noastre."

Analiştii consideră că acordul subliniază necesitatea „cooperării pragmatice" între constructorii tradiţionali pentru a contracara competiţia chineză, care beneficiază de costuri de producţie cu 25% mai mici şi cicluri de dezvoltare de doar 1,5-2 ani.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.