Din fermă în farfurie, prânzul behind the scenes. RadicStar, companie ce pune pe piaţă produse din carne din Argeş: Suntem la o distanţă relativ mică faţă de Bucureşti şi avem avantajul de a putea livra zilnic către HoReCa

Autor: Florentina Niţu Postat la 18 noiembrie 2025 15 afişări

„Suntem conştienţi de faptul că gusturile diferă de la o regiune la alta, dar ne străduim permanent să ne adaptăm preferinţelor locale, oferind produse care să satisfacă aşteptările tuturor clienţilor prin calitate şi autenticitate. Având o distribuţie proprie şi fiind amplasaţi la o distanţă relativ mică faţă de Bucureşti, avem avantajul de a putea livra zilnic, ajutând partea de HoReCa să-şi optimizeze stocurile”, spun reprezentanţii RadicStar, companie care face produse din carne în Ştefăneşti, judeţul Argeş, la circa două ore distanţă de Capitală.

Din fermă în farfurie, prânzul behind the scenes. RadicStar, companie ce pune pe piaţă produse din carne din Argeş: Suntem la o distanţă relativ mică faţă de Bucureşti şi avem avantajul de a putea livra zilnic către HoReCa

Găsirea pieţei de desfacere rămâne una dintre cele mai mari provocări pentru producătorii români mici şi medii din industria alimentară. Cu toate acestea, conceputul european „Farm to Fork” începe să fie aplicat concret pe plan local. Printre cei care îl pun cel mai rapid în practică sunt restaurantele, care caută tot mai des producători locali, mizând pe prospeţime, un avantaj al produselor livrate de la distanţe mici, pentru că prospeţimea influenţează gustul, un criteriu ce pare că devine „obligatoriu” pentru consumatorii din oraşe.

„Suntem conştienţi de faptul că gusturile diferă de la o regiune la alta, dar ne străduim permanent să ne adaptăm preferinţelor locale, oferind produse care să satisfacă aşteptările tuturor clienţilor prin calitate şi autenticitate. Având o distribuţie proprie şi fiind amplasaţi la o distanţă relativ mică faţă de Bucureşti, avem avantajul de a putea livra zilnic, ajutând partea de HoReCa să-şi optimizeze stocurile”, spun reprezentanţii RadicStar, companie care face produse din carne în Ştefăneşti, judeţul Argeş, la circa două ore distanţă de Capitală.

Povestea RadicStar a început în anul 1993, fiind printre primele afaceri româneşti.

Fondatorii companiei, Dicu Gheorghe şi Radu Gheorghe, activau în cadrul Industriei Cărnii Argeş, aflată la acea vreme într-un declin accentuat. Astfel, şi-au valorificat experienţa şi cunoştinţele acumulate de-a lungul anilor urmându-şi propriul drum în antreprenoriat. Aşa au decis să deschidă un mic atelier de procesare a cărnii, acum o carmangerie. Investiţia iniţială în afacere a fost echivalentul valorii a două Dacii din acea perioadă. Suma a fost folosită pentru achiziţionarea utilajelor şi a materiilor prime, clădirea şi terenul fiind deja în proprietatea lor. Prima zi de activitate a rămas una memorabilă, pentru că echipa era formată din doi asociaţi şi doi angajaţi. „Drumul nu a fost uşor, însă ambiţia şi experienţa dobândită în industria cărnii au fost cheia succesului de astăzi.”

Primul produs realizat a fost salamul de vară, în cantitate de 50 kg. În prezent, portofoliul RadicStar cuprinde o gamă variată de produse, preparate din materie primă provenită din abatorul propriu. Prin multă muncă, perseverenţă şi ambiţie, au reuşit să construiască un brand românesc autentic, susţinut atât prin fonduri europene, cât şi prin credite bancare.

„Suntem recunoscuţi pe piaţă pentru calitatea superioară şi gustul tradiţional al produselor noastre, iar produsul-vedetă, cârnaţii Radic cu boabe de muştar, este disponibil la nivel naţional, atât în partea de retail, cât şi în HoReCa”, au menţionat reprezentanţii săi.

Fondatorii afirmă că a fost o provocare să crească un business 100% românesc, dar prin ambiţia şi cunoştinţele acestora au adus compania în punctul de dezvoltare în care se află astăzi, când rulează anual afaceri de peste 150 de milioane de lei. Cartea „câştigătoare” a fost calitatea materiilor prime, care rămâne o prioritate, chiar dacă una dintre provocările majore cu care se confruntă industria cărnii din România este pesta porcină africană, în urma căreia efectivul de animale a scăzut foarte mult în ultimii ani, de la peste 5 milioane la 3 milioane de capete, conform datelor de la Institutul Naţional de Statistică.

„Folosind carne românească, le oferim clienţilor noştri o calitate, o prospeţime specifică şi un gust autentic. Credem cu tărie că siguranţa alimentară şi gustul tradiţional autentic sunt factori esenţiali pentru satisfacţia clienţilor noştri.”, au completat reprezentanţii RadicStar.

În produsele lor din carne folosesc o combinaţie de condimente locale şi internaţionale: usturoiul, care oferă savoare şi profunzime; boiaua, ce conferă culoare şi aromă specifică; piperul, un condiment clasic şi universal; şi nucşoara, care adaugă o notă caldă şi exotică. 

RadicStar vinde în prezent cu o pondere relativ egală între marile reţele de magazine, distribuţia directă, precum şi magazinele proprii. Compania deserveşte aproximativ 2.000 de clienţi, dintre care o bună parte din HoReCa. „Considerăm că este esenţial ca restaurantele să transforme un prânz obişnuit într-o experienţă culinară memorabilă. Clienţii îşi doresc mai mult decât meniuri standard, ei caută noutate, creativitate şi rafinament, iar prezentarea mâncării devine o veritabilă formă de artă”, au conchis reprezentanţii companiei.

 

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
produse,
carne,
companie,
livrare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.