Eva Forika, NNDKP Timişoara: Schimbările din piaţa auto determină companiile să îşi diversifice activităţile şi să caute noi direcţii de dezvoltare. Se vorbeşte din ce în ce mai mult despre industria de armament; avem tatonări în această direcţie
Transformările din industria auto, unul dintre pilonii economiei regionale din vestul ţării, încep să producă efecte vizibile asupra mediului de business din zona Timişoarei. Companiile multinaţionale îşi ajustează strategiile, unele investiţii sunt amânate, iar firmele locale caută alternative pentru a-şi menţine stabilitatea în faţa încetinirii pieţei.
„În zona Timişoarei, industria funcţionează cu frâna de mână trasă. Asta înseamnă reduceri de personal, restructurări de businessuri, regândirea direcţiilor în care merge o companie multinaţională sau alta, întârzierea finalizării eventuale a unor investiţii deja proiectate, deja începute în materie de baterii pentru vehicule electrice”, a spus Eva Forika, Partener, NNDKP Timişoara, la cea de-a noua ediţie a conferinţei NNDKP Legal & Tax, realizată în parteneriat cu Ziarul Financiar.
Ce a mai spus Eva Forika:
♦ La Timişoara, griparea industriei în materie de automotive se simte de mai multă vreme. Aş zice că este o industrie care a fost lovită de crize succesive, inclusiv de pe vremea pandemiei, când au fost pentru prima dată atacate lanţurile de aprovizionare. A continuat atacul asupra acestor lanţuri de aprovizionare şi în contextul războiului, după care a venit provocarea tehnologică în materie de vehicule electrice, coroborată cu Green Deal-ul pe palierul Uniunii Europene.
♦ Unele companii se pregătesc şi au implementat deja transformarea liniilor de producţie de pe industria auto pe industria de defence. Avem solicitări din partea clienţilor din regiunea de vest a României cu privire la condiţiile de autorizare a unor produse pentru industria de armament. Există o sursă de finanţare la nivelul Uniunii Europene către care industria automotive încearcă să se poziţioneze. Pe de altă parte, la nivelul industriei Germaniei există nişte semnale că încetinirea de acum un an-doi s-a oprit.
♦ În automotive, închiderea unor linii de producţie creează un surplus de forţă de muncă deja calificată pentru ceilalţi actori din aceeaşi industrie care rezistă. Nu trebuie să ne ascundem: există actori de pe piaţa automotive din zona de vest care sunt într-o situaţie dificilă — e posibil să se închidă, să intre în insolvenţă
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













