Disney anunţă un posibil conflict de lungă durată cu YouTube TV

Autor: Alexandra-Valentina Dumitru Postat la 14 noiembrie 2025 19 afişări

Walt Disney a semnalat că se pregăteşte pentru o luptă potenţial îndelungată cu YouTube TV privind distribuţia reţelelor sale de televiziune.

Disney anunţă un posibil conflict de lungă durată cu YouTube TV

Compania nu a îndeplinit aşteptările privind veniturile trimestriale. Slăbiciunea cablului a umbrit creşterea puternică a afacerilor din streaming şi parcuri. Aceste divizii sunt esenţiale pentru creşterea Disney. Acţiunile au scăzut cu 8,3% în tranzacţiile de joi după-amiază.

Într-o conferinţă telefonică, directorul financiar Hugh Johnston le-a spus analiştilor că Disney a „construit o protecţie” în previziuni. El a precizat că negocierile ar putea dura, potrivit Reuters.

Reţelele Disney au dispărut de pe YouTube TV pe 30 octombrie. YouTube TV este al patrulea furnizor de televiziune cu plată din SUA, cu aproximativ 10 milioane de abonaţi.

Disputa este cea mai recentă în conflictul privind drepturile de difuzare dintre Alphabet şi o mare companie media.

NBCUniversal a avut o dispută similară cu YouTube TV la începutul anului.

Analiştii Morgan Stanley estimează că o întrerupere de 14 zile ar costa Disney aproximativ 60 de milioane de dolari în venituri. Discuţiile tensionate subliniază creşterea rapidă a YouTube TV. Ele arată şi resursele financiare vaste ale Google, care îi oferă o pondere mai mare în negocieri.

Bob Iger, CEO al Disney, a declarat că acordul propus este egal sau mai bun decât cele acceptate de alţi distribuitori mari.

El s-a referit la discuţiile cu YouTube TV.

Contractul actual al lui Iger expiră la sfârşitul lui 2026. Disney este aşteptată să-şi numească succesorul anul viitor.

Iger a spus că Disney a lucrat fără încetare pentru a încheia înţelegerea şi a restabili canalul pe platformă. El a subliniat că acordul trebuie să reflecte valoarea pe care o oferă compania. Potrivit lui, YouTube şi Alphabet au recunoscut că această valoare este mai mare decât cea oferită oricărui alt furnizor.

Veniturile trimestriale ale Disney au rămas la nivelul de 22,5 miliarde de dolari. Cifra este sub previziunile analiştilor, de 22,75 miliarde de dolari.

Profitul diviziei de televiziune tradiţională a scăzut cu 21%, la 391 de milioane de dolari. Veniturile ESPN au scăzut şi ele. Aceste evoluţii au compensat alte divizii, inclusiv streamingul.

Veniturile streaming au crescut cu 39%, la 352 de milioane de dolari. Disney a investit mai mult în streaming şi în parcurile sale. Investiţiile vizează compensarea declinului industriei de televiziune tradiţională şi cablu.

Disney va creşte dividendul cu 50%, până la 1,50 dolari pe acţiune. Compania va dubla planul de răscumpărare a acţiunilor la 7 miliarde de dolari pentru anul fiscal 2026.

Disney a înregistrat un profit ajustat pe acţiune de 1,11 dolari. Rezultatul este în scădere cu 3% faţă de anul precedent. El este totuşi cu 6 cenţi peste estimarea medie a LSEG.

Profitul unităţii de parcuri tematice a crescut la 1,88 miliarde de dolari. Creşterea este de 13% faţă de anul trecut. Rezultatul a fost influenţat de extinderea activităţii de croaziere din SUA şi de evoluţia Disneyland Paris.

Disney a adăugat 12,5 milioane de abonaţi la Disney+ şi Hulu. Totalul combinat a ajuns la 196 de milioane.

Un nou acord de distribuţie cu Charter Communications a contribuit la atragerea de noi clienţi pentru serviciile de streaming. Venitul operaţional al diviziei de divertisment a scăzut cu peste o treime, până la 691 de milioane de dolari.

Filmele din acest an nu au egalat succesul producţiilor „Inside Out 2” şi „Deadpool & Wolverine”.

Iger a declarat că Disney a purtat discuţii cu companii din domeniul inteligenţei artificiale.

Compania caută modalităţi de a utiliza inteligenţa artificială, protejând în acelaşi timp personajele şi poveştile. Disney explorează şi modalităţi de a folosi IA pentru a permite abonaţilor Disney+ să creeze conţinut scurt.

Iger a spus că există oportunităţi importante de a implementa AI pe platformele directe către consumatori. El a declarat că AI poate face platformele mai dinamice şi mai atractive. Compania vrea şi să ofere consumatorilor posibilitatea de a crea conţinut pe platformele Disney.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
disney,
youtube tv,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.