Cum mai arată industria auto din China? Două companii chineze, Pony.ai şi WeRide, care produc maşini autonome, au pierdut peste 12% în debutul la bursa din Hong Kong
Compania chineză Pony.ai a marcat un debut negativ la bursa de la Hong Kong, acţiunile firmei specializate în conducerea autonomă pierzând peste 12%, scrie CNBC.
În acest timp, rivala WeRide a pierdut aproape 13%,.
Pony.ai şi WeRide, ambele deja listate în SUA, au atras prin ofertele publice iniţiale aproximativ 6,71 miliarde HKD, circa 860 milioane USD, şi 2,39 miliarde HKD.
Cele două companii încearcă să ţină pasul cu rivali mult mai mari, precum Baidu Apollo Go în China şi Waymo, subsidiara Alphabet, în SUA, pe fondul interesului în creştere pentru tehnologiile autonome.
Atât Pony.ai, cât şi WeRide, cu sediul în Guangzhou, au declarat că fondurile obţinute vor sprijini eforturile de extindere şi dezvoltarea sistemelor autonome de nivel 4, care permit operarea fără monitorizare sau intervenţie umană în anumite condiţii.
CEO-ul WeRide, Tony Xu Han, a declarat pentru CNBC că resursele atrase vor fi folosite pentru a consolida capacităţile de inteligenţă artificială şi infrastructura de centre de date.
La rândul său, CEO-ul Pony.ai, James Peng, a evidenţiat planurile privind dezvoltarea infrastructurii pentru parcarea şi încărcarea vehiculelor autonome, alături de investiţii în AI.
Cei doi directori au subliniat importanţa siguranţei pasagerilor, într-un context în care companiile se pregătesc să se extindă la nivel global, inclusiv pe piaţa internă din China, unde deja operează robotaxiuri complet autonome în anumite oraşe.
Regiunile vizate pentru extindere includ Orientul Mijlociu, Europa şi state asiatice precum Singapore, însă în majoritatea acestor teritorii companiile încă nu au obţinut aprobările
În SUA, ambele companii urmăresc un parteneriat cu Uber, pentru a opera taxiuri autonome prin platforma firmei, după obţinerea aprobărilor de reglementare. Planurile lor din SUA se confruntă însă cu obstacole, după ce autorităţile au finalizat la începutul anului o reglementare care interzice, practic, tehnologia chineză în vehicule conectate, inclusiv în sistemele autonome.
„În condiţiile incertitudinii de pe pieţele globale şi ale faptului că Pony sau WeRide ar fi supuse unei monitorizări intense dacă ar încerca să intre pe piaţa americană, listarea duală este în mare măsură o formă de reducere a riscului”, a declarat Tu Le, fondator şi managing director la Sino Auto Insights.
Performanţa slabă din Hong Kong vine după scăderi consemnate miercuri pe pieţele americane, unde acţiunile WeRide au pierdut 5,2%, iar cele ale Pony.ai au scăzut cu 2%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













