Cum îşi aleg tinerii următoarea vacanţă? TikTok redefineşte vacanţele şi a ajuns să fie principala sursă de inspiraţie pentru tinerii călători

Autor: Miruna Diaconu Postat la 12 noiembrie 2025 19 afişări

Cum îşi aleg tinerii următoarea vacanţă? TikTok redefineşte vacanţele şi a ajuns să fie principala sursă de inspiraţie pentru tinerii călători

TikTok-ul influenţează puternic comportamentul tinerilor călători, care nu mai apelează la ofertele sau pachetele agenţiilor de turism şi preferă, cu un rucsac în spate, să zboare către prima destinaţie văzută într-un scurt video pe TikTok. 71% dintre utilizatorii europeni de TikTok caută în mod intenţionat conţinut despre călătorii, iar 77% au fost inspiraţi să viziteze o anumită destinaţie, potrivit lui Stuart Flint, directorul departamentului Global Business Solutions pentru Europa la TikTok, se arată în studiul Go Get It: How Gen Z/Y Will Travel in 2025, realizat de grupul de turism Accor.

Se estimează că circa 40% dintre reprezentanţii gen Z preferă TikTok în locul motoarelor clasice de căutare, precum Google, atunci când vine vorba de găsirea unor hoteluri noi, excursii sau trucuri de călătorie. 

Călătorii nu se orientează spre TikTok doar pentru că formatul său de videoclipuri scurte este mai uşor de digerat decât textul scris, ci şi pentru că oferă o perspectivă directă, vizuală şi „autentică”, de la faţa locului, asupra destinaţiilor sau activităţilor. Majoritatea conţinutului este livrat din perspectiva creatorului, mulţi dintre ei nu ezită să le arate urmăritorilor realitatea experienţelor lor – atât părţile pozitive, cât şi cele negative, se arată în studiu.

 

Tinerii, spre deosebire de celelalte generaţii, nu mai sunt la fel de interesaţi să bifeze destinaţiile foarte cunoscute, ci sunt mai degrabă interesaţi să descopere locuri mai puţin cunoscute şi să afle recomandări de la localnici, iar TikTok este unul dintre instrumentele care facilitează acest lucru.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tiktok,
investitii,
vacante,
tineri

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.