Cum arată(şi cât costă) avioanele folosite în campaniile prezidenţiale
Într-un raport financiar publicat în ianuarie 2012 cu referire la campania lui Mitt Romney, în dreptul rubricii ”călătorii pe calea aerului” apărea suma de 1.008.144.23 $. Sumele au fost plătite unor companii de avioane după cum puteţi observa în imaginile următoare:
După orice campanie electorală, intervine munca îndepărtării urmelor candidaţilor, mai ales când vorbim despre învinşi. Iar în cazul alegerilor recent încheiate, putem vorbi despre o "deromnizare" referindu-ne la acţiuni precum îndepărtarea afişelor răspândite în toată SUA, până la depersonalizarea avioanelor cu care Mitt Romney s-a deplasat pe durata campaniei.
Romney a făcut turul ţării într-un avion personalizat cu propriul logo operat de compania aviatică USA Jet Airlines, o subsidiară a Active Aero Group. Înainte ca orice alt client să zboare, avionul va suferi un proces de îndepărtare a urmelor lui Romney, potrivit businessweek.com. Primul pas în aducerea la normal a avionului este curăţarea lui, "decontaminarea" fiind termenul folosit de purtătorul de cuvânt al companiei Active Hero: "avioanele de campanie sunt murdare, cu igienă precară, aer reciclat".
După ce este curăţat, avionul trebuie de-branduit: logo-ul folosit în campania lui Romney, un fundal albastru-roşu cu inscripţia "Believe in America " va fi înlăturat şi repictat cu logoul USA Jet.Urmează reconfigurarea scaunelor. Romney nu a avut pretenţii prea mari în materie de particularizare a acestora, a cerut doar instalarea unor mese în plus, care pot sau nu să fie îndepărtate. Potrivit OpenSecrets. Org, Romney a plătit 10, 6 milioane de dolari echipei AIR Charter, specializată în astfel de călătorii speciale, compania planificând în trecut călătoriile electorale şi pentru George W. Bush, Barack Obama, John Carry, dar şi cele ale unor echipe sportive, formaţii şi angajaţilor unor cazinouri.
După alegeri, avioanele trebuie să se întoarcă la operatori în aceeaşi stare în care au venit. De această dată, compania nu a avut probleme spre deosebire de anul 2008 când angajaţii s-au lovit de problema dezinstalării sistemului de telefonie special cerut de Obama, care a putut fi îndepărtat doar printr-o gaură în fuselajul avionului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro