Cum a cucerit necunoscutul Zohran Mamdani cel mai cunoscut oraş al lumii
Nu cu multă vreme în urmă, Zohran Mamdani, un simplu legislator de stat, se lansa într-o încercare cu slabe şanse de reuşită de a deveni primar al megaoraşului New York, centrul financiar al lumii. „Viaţa în acest oraş nu trebuie să fie atât de grea“, declara acesta într-un video cu care-şi lansa campania.
Nu cu multă vreme în urmă, Zohran Mamdani, un simplu legislator de stat, se lansa într-o încercare cu slabe şanse de reuşită de a deveni primar al megaoraşului New York, centrul financiar al lumii. „Viaţa în acest oraş nu trebuie să fie atât de grea“, declara acesta într-un video cu care-şi lansa campania.
Însă cu fiecare lună care trecea, campania sa prindea avânt, adunând o armată uriaşă de voluntari, maximizând donaţiile şi urcând în sondaje până când acesta a câştigat alegerile primare democrate din iunie. Acum, Mamdani a fost ales cel de-al 111-lea primar al oraşului New York.
Acesta şi-a bazat campania pe o serie de promisiuni simple cum ar fi îngheţarea chiriilor, asigurarea unui serviciu de transport rapid şi gratuit cu autobuzul şi implementarea unui sistem universal de îngrijire a copiilor. Le-a promovat în videoclipuri ingenioase pe reţelele de socializare, iar o legiune întreagă de susţinători ai campaniei sale i-a purtat mesajul direct la uşile newyorkezilor.
Succesul uriaş de care s-a bucurat Mamdani în timpul campaniei sale s-a datorat parţial faptului că tinerii l-au perceput ca fiind autentic pe social media. Spre deosebire de rivalii săi, perspectiva nouă, tinereţea şi noua platformă de stânga a lui Mamdani au stârnit entuziasmul şi în cele din urmă i-au cucerit pe alegătorii dornici de un politician mai „proaspăt“.
Ca şi cele ale rivalilor săi, campania lui Mamdani s-a concentrat masiv pe a face din New York un oraş mai sigur şi mai accesibil. Însă acesta a promovat modalităţi mai radicale de a atinge aceste obiective.
Deşi primele sondaje au sugerat că siguranţa publică este pe primul loc în mintea alegătorilor, „Zohran a hotărât că accesibilitatea este de fapt cea mai mare preocupare pe baza întâlnirilor pe care le-a avut cu oameni de rând din diverse comunităţi“, arată Patrick Gaspard, consilier de top al fostului preşedinte Barack Obama şi consilier neplătit al lui Mamdani, potrivit The Wall Street Journal.
Pentru a face New York-ul mai accesibil, Mamdani a venit cu patru propuneri de bază: servicii universale de îngrijire a copiilor, transport gratuit cu autobuzul, magazine alimentare deţinute de oraş şi o îngheţare a chiriilor pentru apartamentele cu chirii stabilizate. Aceste idei au prins la newyorkezii îngrijoraţi cu privire la creşterea costurilor de trai.
Serviciile gratuite pentru fiecare copil cu vârsta de sub 5 ani reprezintă cea mai ambiţioasă idee, şi cea mai scumpă. Împreună, politicile ar putea costa aproape 7 miliarde de dolari anual, notează The New York Times. Însă New York-ul dispune de cel mai mare buget din rândul tuturor oraşelor din SUA, de aproape 116 miliarde $, iar Mamdani a argumentat că există posibilitatea de a se cheltui mai mult pe priorităţile sale.
Costul ridicat al locuinţelor reprezintă una dintre cele mai frecvente nemulţumiri ale locuitorilor oraşului care nu doarme niciodată. Unul dintre cele mai comentate puncte din planul lui Mamdani privitor la acest aspect priveşte îngheţarea chiriilor timp de patru ani pentru cele 1 milion de apartamente cu chirii stabilizate ale oraşului.
„Acesta este un oraş în care unu din patru locuitori trăiesc în sărăcie, un oraş în care 500.000 de copii se culcă nemâncaţi în fiecare seară“, declarat Mamdani pentru BBC în vară.
Una din ideile mai inovatoare ale acestuia priveşte crearea unei reţele de magazine alimentare deţinute de oraş în cele cinci cartiere ale oraşului. Cumpărăturile în astfel de magazine ar fi mai ieftine pentru clienţi.
Mamdani vrea să obţină venituri noi de 9 miliarde de dolari prin majorarea taxelor pe venit pentru locuitorii bogaţi şi taxele corporate. Taxele percepute newyorkezilor care câştigă 1 milion de dolari pe an sau mai mult ar urma să crească cu 2%. Rata taxei corporate ar urma să fie majorată de la 7,25% la 11,5%.
Mamdani vrea de asemenea să simplifice contractele municipal, să angajeze mai mulţi auditori pentru a pune în aplicare codul fiscal şi să colecteze mai multe amenzi.
Salariul minim în oraş ar urma să fie de asemenea majorat la 30 de dolari pe oră de la 16,50 de dolari pe oră în prezent până în 2030.
Un alt element emblematic al programului lui Mamdani este crearea unui departament pentru siguranţă comunitară, care ar extinde serviciile de sănătate mintală ale oraşului.
Mamdani şi-a făcut în acelaşi timp din contracararea acţiunilor lui Donald Trump privitoare la oraş, în special legat de imigraţie, o parte centrală a campaniei sale.
„Dacă cineva poate arăta unei naţiuni trădate de Donald Trump cum acesta poate fi învins, acesta este oraşul care l-a propulsat“, a declarat Mamdani în faţa suporterilor săi. „Iar dacă există vreo cale de a îngrozi un despot, atunci aceasta este prin demontarea condiţiilor care i-au permis acestuia să acumuleze putere. Acesta este modul în care îl putem opri nu doar pe Trump, ci şi pe următorul“.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













