Cum a ajuns Real Madrid să vândă tricouri cu Kylian Mbappé pentru 200 de lire în Marea Britanie? Cluburile de fotbal sunt tot mai dependente de vânzările din fan shopuri
Sute de milioane de telespectatori din întreaga lume au urmărit cum atacantul lui Real Madrid, Kylian Mbappé, a trecut pe lângă apărarea Barcelonei şi a trimis mingea în colţul porţii pentru a deschide scorul în El Clásico de luna trecută, titrează FT.
Însă orice fan al echipei inspirat de startul exploziv de sezon al starului francez ar putea avea parte de un şoc la casă.
O replică a anului tricou purtat de Mbappé, marca Adidas, cu numele său pe spate, se vinde cu până la 185 £, iar varianta cu mânecă lungă şi ecusoane Champions League ajunge la 200 £.
Apariţia tricoului de 200 de lire este considerată de unii executivi din industrie drept consecinţa unor tendinţe tot mai accentuate în finanţarea fotbalului.
În timp ce piaţa drepturilor media îşi încetineşte ritmul, vânzările de produse oficiale devin un motor de creştere esenţial pentru cluburi. Noile reglementări, care leagă limitele de cheltuieli pentru transferuri de nivelul veniturilor, fac ca dezvoltarea surselor comerciale să fie crucială pentru menţinerea competitivităţii sportive.
Divizia de retail şi licenţe a FC Barcelona, care cere 320 £ pentru un tricou inscripţionat cu numele puştiului-minune Lamine Yamal într-un font ediţie limitată, a raportat anul trecut venituri de 170 milioane €, în creştere cu 55%.
La Manchester United, vânzările retail au crescut cu 16%, până la 145 milioane £, în pofida stagnării veniturilor totale. În paralel, Liverpool FC şi-a extins reţeaua de magazine în Asia şi Orientul Mijlociu, deschizând săptămâna trecută al 22-lea magazin în Shenzhen, China.
Pe lângă veniturile din vânzările de tricouri şi alte articole de fanzone, cluburile de top câştigă anual zeci de milioane de lire din contractele de sponsorizare cu brandurile de echipament sportiv. Deşi Nike sau Adidas pot pierde bani din producţia tricourilor, expunerea globală prin asocierea cu un club de elită le aduce beneficii considerabile.
Odată cu startul unui nou sezon, majoritatea fanilor nu aleg variantele premium, ci cumpără aşa-numitele replice „stadium edition”, confecţionate din materiale mai simple. Preţul mediu al acestor tricouri pentru cluburile din Premier League este de 75 £, iar tricourile pentru copii costă între 45–65 £.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













