Cine va câştiga Oscarul destinaţiilor României? Dacă ai un loc din ţara noastră pe care îl iubeşti, îl poţi vota în cadrul competiţiei Destinaţia Anului 2026
O nouă ediţie a competiţiei Destinaţia Anului se desfăşoară în perioada 20 octombrie 2025 – 30 mai 2026, iar înscrierile şi nominalizările sunt deja deschise pe site-ul proiectului.
Noua ediţie a campaniei naţionale care inspiră românii să descopere frumuseţea ţării a fost lansată la Iaşi, în cadrul Conferinţei Destinaţia Anului. Evenimentul a reunit lideri din turism, autorităţi locale, antreprenori şi profesionişti din industrie pentru a discuta despre viitorul destinaţiilor româneşti şi rolul colaborării în dezvoltarea lor.
Tema centrală a conferinţei – „Colaborarea, motor de creştere pentru destinaţii” – a subliniat faptul că succesul turistic se construieşte împreună: între comunităţi, mediul privat, autorităţi şi organizaţii locale. Evenimentul a adus în acelaşi loc reprezentanţi ai administraţiilor locale, ai mediului de afaceri, ai Federaţiei Industriei Hoteliere din România, ai Alianţei pentru Turism, ai mediului academic şi ai Oficiului Naţional al Turismului din Republica Moldova.
Cum te poţi implica: intră pe www.destinatiaanului.ro şi nominalizează destinaţiile care te-au inspirat cel mai mult în ultimele 12 luni – oraşe, sate, staţiuni, zone naturale, atracţii sau iniţiative turistice locale – în cadrul uneia dintre categoriile principale ale competiţiei, de la „Oraşe care inspiră” şi „Sate de poveste”, până la „Joacă şi adrenalină” sau „Tărâmul cunoaşterii”.
După etapa nominalizărilor, va urma selecţia destinaţiilor calificate şi finaliste, urmată de voturile publicului, juriului şi cercetarea naţională. Câştigătorii vor fi anunţaţi în cadrul Galei Destinaţia Anului 2026, în luna mai 2026.
Pe lângă recunoaşterea publică, finaliştii şi câştigătorii devin ambasadori ai turismului românesc, fiind promovaţi pe canalele proprii ale proiectului, în social media, presă, televiziune şi prin parteneriate strategice.
Proiectul este organizat de Destinaţia Anului şi Institutul pentru Oraşe Vizionare. Prin amploarea şi metodologia sa, Destinaţia Anului a devenit cea mai relevantă competiţie naţională de promovare a turismului, unind zeci de comunităţi într-un efort comun de a construi destinaţii sustenabile şi de a reda încrederea în potenţialul României ca ţară turistică.
„Destinaţia Anului nu este doar o competiţie, ci şi o mişcare de reconectare a românilor cu România. Ne dorim să inspirăm oamenii să iubească această ţară, să o redescopere şi să călătorească în România”, declară Mihai Bârsan, fondatorul proiectului Destinaţia Anului.
„Pentru noi, încrederea începe cu oamenii şi cu locurile care spun o poveste reală despre România, despre ospitalitate şi bucuria de a fi împreună. Prin Destinaţia Anului, BCR susţine comunităţile şi patrimoniul local, dar şi transformarea turismului românesc într-un motor sustenabil de creştere economică”, afirmă Ionuţ Stanimir, Director Marketing şi Comunicare, BCR, instutiţie care este unul dintre principalii parteneri ai competiţiei.
„Pentru noi, 2026 este un an cu totul special — Mamaia aniversează 120 de ani de la înfiinţare, iar această istorie ne obligă să privim spre viitor cu respect şi ambiţie. Suntem onoraţi şi nerăbdători să fim gazdele Galei Destinaţia Anului 2026, într-un loc simbol al României – Cazinoul din Constanţa. Va fi un moment de celebrare a iubirii de ţară, într-un spaţiu care vorbeşte despre frumuseţea litoralului şi despre spiritul care a făcut din Mamaia–Constanţa o destinaţie emblematică”, adaugă George Măndilă, Preşedinte OMD Mamaia–Constanţa.
Conferinţa Destinaţia Anului 2025 a oferit cadrul perfect pentru această lansare, marcând o zi dedicată ideilor, colaborării şi dialogului. Evenimentul a fost deschis de Mihai Chirica, Primarul Municipiului Iaşi, care a vorbit despre rolul oraşelor care inspiră şi despre importanţa colaborării între administraţii, mediul privat şi comunităţi locale în construirea unui turism autentic.
Printre principalele concluzii ale Conferinţei s-au numărat nevoia de parteneriate public–privat stabile pentru dezvoltarea locală; importanţa brandului de destinaţie şi a autenticităţii locale în atragerea turiştilor; şi dorinţa comună de a face din România o destinaţie respectată şi iubită.
Atmosfera a fost completată de momente de networking şi o viziune comună: aceea că turismul nu se dezvoltă prin competiţie între locuri, ci prin colaborare între oameni.
A doua zi după conferinţă, evenimentul a continuat cu un seminar dedicat studenţilor Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Facultatea de Geografie şi Geologie – specializarea Geografia Turismului. Seminarul, găzduit de Mihai Bulai, prodecan al facultăţii, a adus în prim-plan rolul tinerilor în promovarea destinaţiilor româneşti şi modul în care generaţia lor poate contribui la reinventarea turismului local prin idei, comunicare autentică şi implicare comunitară. Discuţiile au subliniat importanţa educaţiei turistice şi a conştientizării patrimoniului naţional ca resursă vie, nu doar ca obiect de vizitare.
"Am fost impresionat să văd interesul real al invitaţilor facultăţii noastre în a înţelege viziunea Generaţiei Z asupra rolului digitalizării şi al social media în crearea, consolidarea identităţii şi a imaginii destinaţiilor turistice. Această întâlnire întăreşte rolul dialogului continuu între mediul academic şi industria turismului şi generează un parteneriat pe termen lung pentru o posibilă co-creare de programe sau chiar produse turistice", declară Mihai Bulai, Prodecan Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”.
Destinaţia Anului este o competiţie de interes naţional organizată în parteneriat cu Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Alianţa Pentru Turism, Uniunea Naţională a Consiliilor Judeţene din România, Institutul pentru Oraşe Vizionare (IOV), Asociaţia Cred în România, Federaţia Industriei Hoteliere din România (FIHR), Federaţia Asociaţiilor de Promovare Turistică din România (FAPT), RoBoost Antreprenoreşti, Re-Patriot, Urlaub in Rumänien, Academia de Studii Economice Bucureşti, Asociaţia de Ecoturism din România (AER), Mamaia - Susţinător principal al staţiunilor turistice româneşti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













