Care este cel mai căutat produs românesc în Diaspora. Bogdan Buzu-Vasilache, managing partner, Balkanika: Eu visez ca niciun român plecat afară să nu facă un efort prea mare pentru a mânca un produs original de acasă

Autor: Roxana Rosu Postat la 22 octombrie 2025 22 afişări

Care este cel mai căutat produs românesc în Diaspora. Bogdan Buzu-Vasilache, managing partner, Balkanika: Eu visez ca niciun român plecat afară să nu facă un efort prea mare pentru a mânca un produs original de acasă

Balkanica, un business axat pe distribuţia alimentelor pentru românii din diaspora fondat în urmă cu 12 ani de Bogdan Buzu-Vasilache, alături de soţia sa, Mihaela, şi de fratele său, Alin Vasilache, a ajuns să exporte pe 19 pieţe peste 4.400 de produse româneşti, ţinta prioritară fiind comunităţile de români.

”Avem parteneri locali care au înţeles că pieţele externe pot fi testate prin intermediul comunităţilor de români de acolo. Focusul nostru rămâne pe Diasporă, dar când vine un producător şi identifică oportunităţi pe alte pieţe noi răspundem la aceste provocări”, a spus Bogdan Buzu-Vasilache, managing partner, Balkanika în cadrul conferinţei ZF Branduri Româneşti 2025.

Compania Balkanica Distral a avut anul trecut o cifră de afaceri de 40,8 milioane lei, în creştere cu 16%, şi un profit de 3,15 milioane lei, cu 23 angajaţi. Firma are un depozit de 2000 mp în Prahova şi face livrări săptămânale spre ţări precum Spania, Cipru, Belgia, Olanda, Franţa, Germania, Suedia, Italia, Anglia şi Danemarca. 

”Eu visez ca niciun român plecat în diasporă să nu facă un efort prea mare pentru a mânca un produs original de acasă. Cel mai căutat produs românesc de afară este Borsec. Dar şi pufuleţii Gusto.

Sunt câteva ţări din Europa unde sunt lideri de piaţă pe categoria lor. De exemplu în Austria pufuleţii Gusto au 38% pe segmentul de chips-uri expandate”.

Bogdan Buzu-Vasilache spune că producătorii români trebuie să profite de situaţiile dificile de pe alte pieţe, dând ca exemplu criza muştarului, care a lovit Franţa în urmă cu 3-4 ani. ”A fost un producător din regiunea noastră care a intrat puternic atunci pe pieţele externe şi a rămas şi după ce a trecut criza. Trebuie să profităm de astfel de situaţii”.

În acelaşi timp, fondatorul Balkanica crede că firmele româneşti au nevoie de mai mult curaj şi de o poveste a brandului, a produselor, pentru a ieşi pe pieţele externe. ”Am vizitat multe fabrici din Europa şi ce s-a construit în România în ultimii ani arată mult mai bine. Doar că ne trebuie mai mult curaj”.

El adaugă totuşi că există şi cazuri în care antreprenorii se grăbesc, vor ca lucrurile se întâmplă repede şi nu reuşesc să livreze constant aceeaşi calitate. ”E nevoie de timp ca să ajungi la un anumit nivel. E nevoie şi de răbdare”.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cautare,
diaspora,
plecare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.