ANALIZĂ ZF: Unde se duc banii de şosele. Top 10 plăţi realizate de CNADNR în 2014

Autor: Liliana Micu - Mediafax Postat la 25 octombrie 2014 74 afişări

Transilvania şi Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulţi bani pentru construcţia de autostrăzi şi reabi­litarea de drumuri na­ţionale, puţin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiţii în şosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăţilor realizate în pe­rioada 2012-2014 de către Com­pania Naţio­nală de Autostrăzi şi Drumuri Na­ţio­nale din România (CNADNR).

În regiunea Moldova s-au chel­tuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio auto­stradă nu străbate încă zona şi doar puţine drumuri naţionale au fost mo­dernizate, printre care DN 29 Su­ceava-Botoşani sau DN 24 Galaţi-Vaslui-Crasna, potrivit ZF. Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forţa de muncă mai ieftină decât în restul ţării şi infra­struc­tura slab dezvol­tată. Re­giunea de nord-est a ţării, care se identifică cu Mol­dova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, faţă de o medie na­ţională de circa 5.500 de euro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
bani,
sosele,
analiza zf
/actualitate/analiza-zf-unde-se-duc-banii-de-sosele-top-10-plati-realizate-de-cnadnr-in-2014-13458996
13458996
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.