Al doilea oraş din România care va avea metrou . Primăria şi Ministerul Transporturilor au anunţat companiile care vor construi noile proiecte

Autor: Bogdan Alecu Postat la 01 martie 2023 178 afişări

Al doilea oraş din România care va avea metrou . Primăria şi Ministerul Transporturilor au anunţat companiile care vor construi noile proiecte

 Două mari proiecte de infrastructură pentru Cluj şi Bucureşti au fost ieri deblocate şi au fost anunţaţi câştigătorii licitaţiilor pentru construcţia celor două noi linii de metrou. Clujul devine astfel primul centru regional al României cu metrou după Bucureşti şi intră în linie dreaptă pentru a forma o zonă metropolitană cu peste un milion de locuitori, în condiţiile în care oraşul a atras în ultimii ani investiţii atât în producţie, cât şi în imobiliare şi mai ales în IT.

♦ Ei au construit proiecte similare în Varşovia şi Istanbul.

Două mari proiecte de infrastructură pentru Cluj şi Bucureşti au fost ieri deblocate şi au fost anunţaţi câştigătorii licitaţiilor pentru construcţia celor două noi linii de metrou. Clujul devine astfel primul centru regional al României cu metrou după Bucureşti şi intră în linie dreaptă pentru a forma o zonă metropolitană cu peste un milion de locuitori, în condiţiile în care oraşul a atras în ultimii ani investiţii atât în producţie, cât şi în imobiliare şi mai ales în IT.

„Astăzi (ieri, 28 februarie n. red) a fost desemnat câştigătorul pentru Sectiunea 2: Tokyo - Aeroport Henri Coandă a Magistralei M6 de la Băneasa la Otopeni, câştigătorul fiind GÜLERMAK AGIR SANAYI INŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş., care are la dispoziţie 48 de luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor“, a spus Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Trans­porturilor.

Secţiunea 2: Tokyo - Aeroport Henri Coandă are un traseu de 7,6 km şi cuprinde 6 staţii, iar valoarea contractului este de 1,27 miliarde de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile.

Şi la Cluj a fost desemnat câştigătorul licitaţiei pentru metrou şi după expirarea perioadei de contestaţii şi semnarea contractului se va putea trece la proiectarea şi execuţia lucrărilor.

Asocierea Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut A.S.- Gülermak Spólka Z Ograniczona Odpowiedzialnoscia-Alstom Transport S.A. - Arcada Company S.A a fost desemnată câştigătoarea licitaţiei deschise având ca obiect „Proiectare şi execuţie lucrări de infrastructură (structură de rezistenţă, cale de rulare, finisaje, sisteme de instalaţii), automatizare trafic, racordare alimentare cu energie electrică aferente obiectivului de investiţie Magistrala I de metrou Cluj"“.

Durata totală a contractului este de 96 de luni, adică 6 ani.

Prin Acordul de asociere privind realizarea în parteneriat a studiilor de prefezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluare strategică adecvată pentru obiectivul de investiţii "Tren Metropolitan Gilău - Floreşti - Cluj-Napoca - Baciu - Apahida - Jucu - Bonţida" - nr. 188.108/04.04.2019, aprobat prin HCL 1099/19.12.2018, părţile (UAT Municipiul Cluj-Napoca, Comuna Floreşti, Comuna Gilău, Comuna Apahida, Comuna Baciu, Comuna Jucu şi Comuna Bonţida) au convenit realizarea în parteneriat a studiilor SPF, SF, de mediu pentru proiect, alocând fonduri pentru a evalua fezabilitatea transportului urban de călători tip metrou.

În octombrie 2021, ca urmare a contractului încheiat în aprilie 2020, cu o echipă de proiectanţi şi consultanţi cu experienţă în proiecte de transport, condusă de SWS Engineering SpA, pentru efectuarea studiilor, a fost finalizat Studiul de Fezabilitate. Astfel, indicatorii tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Magistrala I de metrou Cluj au fost aprobaţi prin HG 1288/28.12.2021, iar în octombrie 2022 a fost emisă Hotărârea nr. 1245 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii "Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu- Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea. Componenta 1. Magistrala I de metrou Cluj".

"Traseul liniei de metrou uşor începe din zona nouă rezidenţială din Floreşti. Primele trei staţii deservesc zone de locuinţe de densitate medie din Floreşti, iar apoi staţiile 4 şi 5 deservesc zone multifuncţionale într-o dinamică dezvoltare, desfăşurate în jurul ancorelor viitorului spital regional de urgenţă şi respectiv centrul comercial Vivo. Staţiile 6, 7 şi 8 deservesc cartierul Mănăştur (cea mai densă zonă de locuinţe din oraş), iar apoi linia urmează magistrala rutieră vest-est, traversând centrul oraşului, până la Piaţa Mărăşti. De aici, o ramură a liniei continuă înspre zona industrială B-dul Muncii, asigurând şi legătura cu calea ferată şi viitorul serviciu de tren metropolitan, iar o altă ramură deserveşte cartierele Gheorgheni şi Sopor, unde este amplasat şi Depoul suprateran. Întreaga linie este în subteran, cu excepţia racordului de tranziţie de lângă depou", a spus Emil Boc, primarul Clujului.

În ianuarie 2022 a fost încheiat Acordul de asociere nr. 41272, aprobat prin HCL nr. 4/18.01.2022 , între U.A.T. Municipiul Cluj-Napoca şi U.A.T. Comuna Floreşti privind realizarea în parteneriat a procedurilor de achiziţie publică, necesare pentru realizarea obiectivului de investiţie Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida - etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: Magistrala I de metrou şi tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea, respectiv Componenta 1. Magistrala I de metrou.

Metroul din Cluj are termen de 6 ani pentru construcţia noului proiect de infrastructură care va permite descongestionarea traficului

În 4 ani de la demararea lucrărilor metroului spre Otopeni acestea ar trebui să ajungă la final. Ultima linie de metrou construită, cea din Drumul Taberei, a avut o întârziere de aproape 10 ani.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
metrou,
cluj,
proiecte,
construire

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.