Agroland Business System a încheiat primele nouă luni cu vânzări de 299 mil.lei, în creştere cu 13% , şi un profit de 9,5 mil.lei, în creştere cu 65%. În 2026-2028, grupul are programate investiţii de peste 150 mil. lei

Autor: Roxana Rosu Postat la 07 noiembrie 2025 19 afişări

Agroland Business System a încheiat primele nouă luni cu vânzări de 299 mil.lei, în creştere cu 13% , şi un profit de 9,5 mil.lei, în creştere cu 65%. În 2026-2028, grupul are programate investiţii de peste 150 mil. lei

Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, a încheiat primele nouă luni din 2025 cu vânzări de 299 milioane lei, în creştere cu 13% , şi un profit net de 9,5 milioane lei, în creştere cu 65%, potrivit unui comunicat al companiei.

Profitul operaţional a urcat la 20,5 mil. lei (+56%).

Evoluţia rezultatelor a fost susţinută de creşterea producţiei de furaje în fabricile din Işalniţa şi Caransebeş (+68%), de vânzările de ouă de consum (+55%, până la 44 mil. lei) şi de expansiunea producţiei de hrană pentru animale de companie la Bixad, unde veniturile au crescut cu 36%, la 85,2 mil. lei.

În acelaşi timp, cheltuielile din exploatare au ajuns la 278,8 mil. lei în primele nouă luni din 2025, în creştere cu 11% faţă de 2024, sub ritmul veniturilor. Costurile cu mărfurile au urcat cu 4%, la 143,6 mil. lei, iar cheltuielile cu materiile prime şi materialele au crescut cu 9%, până la 43,9 mil. lei, pe fondul extinderii producţiei în fabrici şi la platforma Mihăileşti.

Grupul ţinteşte ca până în 2030 să ajungă la un nivel al vânzărilor de 200 mil. euro.

 „Rezultatele din primele nouă luni ale anului confirmă soliditatea modelului nostru de business şi eficienţa strategiei de diversificare pe care am urmat-o în ultimii ani.

Creşterea cu 65% a profitului net şi performanţele remarcabile ale diviziilor noastre de la furaje şi ouă de consum, până la petfood şi retail, arată că investiţiile realizate în capacităţile de producţie şi extinderea reţelei dau rezultate concrete.”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO, Agroland Group.

LA finalul lunii septembrie, Divizia de Retail a Grupului Agroland opera 249 de magazine la nivel naţional, dintre care 34 în format MEGA (20 proprii şi 14 în franciză) şi 215 magazine tradiţionale (67 proprii şi 148 operate de parteneri francizaţi). În primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările nete totale, incluzând performanţa magazinelor fizice proprii, magazinul online şi vânzările către francizaţi, au ajuns la 226,9 mil.  lei, +18%, în timp ce numărul de clienţi a fost de 2,8 mil., un avans cu 15%.

”Suntem într-un moment în care Agroland poate genera, din activitatea curentă, resurse suficiente pentru a-şi susţine dezvoltarea accelerată şi, în acelaşi timp, ar putea lua în calcul o politică de dividende care să asigure echilibrul între creştere şi recompensarea acţionarilor. Este o etapă care validează maturitatea noastră financiară şi operaţională. De aceea, ne-am propus ca, până în 2028, să facem pasul şi către Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti, un pas natural pentru o companie care a demonstrat consecvenţă, transparenţă şi rezultate”, afirmă Horia Cardoş, fondator şi CEO Agroland Group.

Divizia Food a înregistrat în primele nouă luni ale anului curent, o creştere semnificativă de 55%, a cifrei de afaceri, până la 44 de mil. lei şi o majorare de 25% a volumului de ouă vândute, până la 53,3 mil. bucăţi. Platforma avicolă de la Mihăileşti a atins o capacitate de 300.000 de găini ouătoare cage-free şi BIO, iar integrarea fermei Cortina BIOprod, achiziţionată în luna mai, consolidează prezenţa Agroland în segmentul BIO.

Divizia Agribusiness a produs peste 22.000 de tone de furaje (+68%), după investiţiile în extinderea capacităţilor fabricilor de la Işalniţa şi Caransebeş. Platforma de la Şimian, operaţionalizată în S1 2025, produce şi ambalează seminţe de cereale certificate pentru păioase, precum şi alte tipuri de seminţe, destinate atât reţelei de magazine Agroland din grup, cât şi altor clienţi din portofoliu.

Strategia Agroland Vision 2030 este structurată în două faze: expansiune accelerată (2026-2028) şi consolidare şi integrare (2029-2030).  În prima fază, compania va investi peste 150 mil. lei pentru extinderea capacităţilor de producţie, dezvoltarea reţelei de retail şi dublarea volumelor din agribusiness. Până în 2028, Divizia Food va depăşi 250 mil. lei cifră de afaceri şi o marjă EBITDA de 20%. Divizia Retail va creşte cu 15-20 de magazine anual, până la peste 300 în 2028. Investiţiile vor atinge 8-10 mil. lei, pentru o cifră de afaceri estimată de 400 mil. lei şi o marjă EBITDA de 10%. În paralel, Divizia Agribusiness îşi va dubla producţia de furaje  convenţionale (la Işalniţa şi Şimian MH) şi BIO (la Caransebeş), cu obiectiv de 70.000 tone/an şi va dezvolta petfood până la 15.000 tone/an, lansând şi o linie proprie de substanţe fitosanitare la Şimian. Cu investiţii de 10 mil. lei, divizia vizează 250 mil. lei cifră de afaceri şi EBITDA de 7%.

Investiţiile vor fi finanţate printr-un mix echilibrat: credite bancare (inclusiv proiectul de 20 mil. euro finanţat de Raiffeisen Bank şi garantat de BEI), granturi europene, surse proprii şi majorări de capital efectuate doar la evaluări corecte. Până în 2028, Grupul estimează o cifră de afaceri consolidată de 750 mil. lei şi o marjă EBITDA de 12%.

Faza a doua, 2029-2030, va aduce consolidare, integrare şi extindere externă. Divizia Food va ajunge la 350 mil. lei cifră de afaceri, cu o marjă EBITDA de 18%. Retailul ar urma să  depăşească 500 mil. lei şi va intra pe două pieţe externe, iar Agribusiness va atinge 75.000 tone/an şi 350 mil. lei cifră de afaceri.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
productie,
magazine,
vanzari

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.