Tymbark: pe vreme de criza se cer produse premium

Postat la 15 iulie 2009 35 afişări

Grupul polonez Maspex, cu activitati in domeniul productiei de sucuri si paste fainoase, a inaugurat in Romania a doua fabrica Tymbark, in urma unei investitii de 30 de milioane de euro.

Astfel, investitia totala a grupului a ajuns la 70 de milioane de euro. Constructia noii unitati de productie a inceput in iunie 2007 iar in luna mai a anului trecut a fost pusa in functiune prima linie de fabricatie. La jumatatea acestui an a fost finalizata intrega investitie, in urma catreia suprafata de productie a crescut cu 119%, iar suprafata de depozitare este cu 160% mai mare.

“In ultimul an, piata de sucuri (nectar, still si juice) a crescut cu 10%, in ciuda crizei, motiv pentru care am considerat ca e momentul oportun sa finalizam aceasta investitie”, declara Krzysztop Grabowski, presedinte Timbark Maspex Romania. Conform oficialilor companiei, Romania este pentru grup a doua piata ca marime dupa Polonia si din fabricile plasate la Valenii de Munte exporta si catre tari ca Bulgaria, Moldova, Ucraina si Cehia.

“Consumatorul roman a devenit tot mai pretentios iar produsele percepute ca scumpe se vand si pe timp de criza”, spune Mihaela Burtoi, senior brand manager, Tynbark Romania.

Compania poloneza a inregistrat in primele sase luni ale acestui an o cifra de afaceri de 121 de milioane de lei, cu aproape 14% mai mare decat in perioada similara a anului trecut. Previziunile pentru anul in curs se refera la o crestere de 20% fata de rezultatele anului trecut, cand compania a avut vanzari de 215 milioane de lei.

In perioada decembrie 2008 – ianuarie 2009, compania detinea conform datelor companiei de cercetare Nilesen pozitia de lider pe segmental de nectar, cu o cota de piata in volum de 35%. In segmental de juice, Tymbark avea o cota de piata de 19%, aproape de competitorii sai principali Parmalat (20%) si Phanner (21%). In categoria de still drinks Timbark detinea 10%, Romaqua a avut 33%, Coca-Cola 26%, iar Pepsi 21%.

 

Urmărește Business Magazin

/actualitate/afaceri/tymbark-pe-vreme-de-criza-se-cer-produse-premium-4642400
4642400
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.