Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Autor: Mădălina Panaete Postat la 22 martie 2018 4097 afişări  

Românul de 43 de ani care poate vinde orice
Românul de 43 de ani care poate vinde orice

Cornel Cărămizaru reprezintă la 43 de ani noua generaţie de manageri români pentru care ”creşterea afacerii cu orice preţ“ nu există în vocabularul de business. A crescut ca manager în multinaţionale, unde a învăţat să vândă snackuri, băuturi răcoritoare şi mai apoi brânzeturi, iar acum conduce producătorul celui mai vândut brand de lactate din românia: Napolact.

Cornel Cărămizaru este românul pe care FrieslandCampina, un gigant cu afaceri de peste 12 miliarde de euro anual din lactate, l-a desemnat să conducă businessul din România după o puternică reorganizare a operaţiunilor de pe plan local. El este astăzi unul dintre cei mai puternici executivi din lactate, o piaţă de circa un miliard de euro anual, unde până acum câţiva ani companiile străine numeau în mare parte expaţi la conducerea businessurilor locale.

Cornel Cărămizaru face parte din generaţia de tineri care a învăţat business în ceea ce mulţi numesc ”prima şcoala de afaceri din România“, adică în companii multinaţionale care şi-au dezvoltat afacerile pe plan local şi au pregătit români pentru diferite funcţii de conducere, dar nu numai.

Managerul şi-a început cariera în cadrul Star Foods EM, divizia de snackuri a PepsiCo, unul dintre cele mai mari jucători de pe piaţa de food&drink, o piaţă ce depăşeşte 12 mld. euro anual în România. În cadrul Star Foods a debutat ca distributors sales manager pe zona de est a României şi a avansat până când a preluat o funcţie regională în cadrul grupului PepsiCo. Practic, în cei zece ani în care a lucrat în PepsiCo a ”studiat“ şi arta vânzării, un domeniu în care mulţi tineri doresec să îşi construiască carierele.

Absolvent de finanţe în cadrul Universităţii Nicolae Titulescu din Bucureşti şi a unui MBA în cadrul The University of Sheffield (Marea Britanie), Cornel Cărămizaru s-a alăturat în 2011 echipei FrieslandCampina, producătorul lactatelor Napolact, şi unul dintre cei mai mari cinci jucători din piaţa lactatelor. Prima funcţie ocupată a fost cea de director de vânzări, iar ulterior a fost numit la conducerea companiei. Cu o experienţă de 15 ani în vânzări, managerul român a reuşit alături de echipa să ducă brandul Napolact pe primul loc în topul celor mai vândute mărci de lactate în valoare.

”Obiectivul nostru este să transformăm Napolact într-un brand suficient de mare încât să susţină toată structura de business pe care o avem azi. Noi investim în principal în brandul Napolact şi în brandul Frico. Celelalte branduri din portofoliul companiei au rolul de a ne eficientiza activitatea. Ne dorim ca Napolact să fie unicul brand din portofoliu care să acopere toate categoriile de produse, iar Frico să completeze portofoliul cu brânzeturi“, afirmă Cornel Cărămizaru, care şi-a trasat câteva obiective clare pentru următorii ani, printre care şi creşterea sustenabilă a businessului. Afacerile FrieslandCampina România au depăşit în 2016 (ultimele date disponibile) 75 de milioane de euro. Pe piaţa lactatelor, Napolact concurează cu branduri precum Covalact, Zuzu sau Olympus.

Cornel Cărămizaru vorbeşte despre Napolact folosind argumentele pe care orice om de vânzări sau antreprenor trebuie să le aibă pentru a atrage consumatorii: ”produsul meu este ceea ce-ţi trebuie!“. De altfel, managerul spune că piaţa de lactate are un potenţial de creştere foarte mare, dar că jucătorii trebuie să fie atenţi la ceea ce îşi doreşte clientul.

”Eu cred foarte mult în potenţialul pieţei de lactate de a creşte. Dacă ne uităm la tendinţele din societatea locală, vedem că lactatele pot răspunde la cerinţe majore precum cele de a avea o viaţă sănătoasă, de a trăi mai mult, de a fi mai activ. Cred că, din acest punct de vedere, lactatele se poziţionează mult mai bine decât alte categorii din industria alimentară“, crede Cornel Cărămizaru. |n opinia sa, românii se îndreaptă tot mai multe către produse naturale, autentice şi cu o valoare adăugată mai mare. Deci şi mai scumpe. Astfel, brandul Napolact, motorul businessului FrieslandCampina pe plan local, se va concentra în continuare pe acest tip de produse aşa cum este gama ”Pur şi Simplu“, dar şi cea bio. Napolact, un brand cu o istorie de peste 100 de ani, este unul dintre primele branduri româneşti care a intrat pe piaţa produselor bio.

”Am reuşit să ne ţinem departe de tentaţia de a lansa multe produse. Dacă produsul tău este recunoscut ca autentic, ca un produs simplu, este foarte riscant să te joci cu această promisiune pe care o faci consumatorului. Poţi să spui <hai să vedem cât de departe pot să ajung>, dar noi am ales să ne extindem în mod controlat, iar această strategie a funcţionat. Este posibil să pierdem nişte oportunităţi în piaţă, dar încercăm să rămânem consecvenţi principiilor care stau la baza brandurilor“.
FrieslandCampina are trei fabrici pe plan local, la Baciu, Târgu Mureş şi Ţaga (jud. Cluj), unde produce brânzeturi în colaborare cu fabrica de Brânzeturi Transilvania. Compania are în portofoliu şi mărci private, dar nu este o categorie a cărei creştere să intre între obiectivele producătorului.

CARTE DE VIZITĂ CORNEL CĂRĂMIZARU

2001
A debutat ca distributors sales manager East Romania în cadrul producătorului de snackuri Star Food EM, parte a grupului PepsiCo

2002
Apreluat funcţia de national key accounts manager and export manager în cadrul grupului PepsiCo

2007
A devenit traditional trade and export sales manager pentru PepsiCo

2009
A fost numit business development manager east balkans (România, Bulgaria, Moldova)

2010
A terminat un MBA în cadrul The University of Sheffield

2011
Pleacă din PepsiCo şi începe să lucreze pentru FrieslandCampina România ca director de vânzări

2016
Este numit director general al FrieslandCampina România

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Citeşte pe jugarushukaru.ro

Câţi bani se fac din adrenalina nostră Câţi bani se fac din adrenalina nostră

În ultimii ani, românii sunt din ce în ce mai atraşi de activităţi de weekend care să îi scoată din zona de confort şi să le ofere puţină adrenalină. Astfel, clasicele ieşiri la film, la terasă sau în club sunt înlocuite tot mai des cu escapade în aquaparkurile şi parcurile de aventură deschise în majoritatea zonelor turistice ale ţării şi în jurul marilor aglomerări urbane. Cine sunt însă antreprenorii care fac profit din businessuri de agrement, unde aleg să investească, cu ce probleme se confruntă şi ce previziuni au asupra pieţei de profil?

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING! ATAC armat în unul dintre cele mai vizitate oraşe de români. A început să DESCHIDĂ focul în plină stradă. Bilanţul până la această oră BREAKING! ATAC armat în unul dintre cele mai vizitate oraşe de români. A început să DESCHIDĂ focul în plină stradă. Bilanţul până la această oră
Final de eră la Telekom. Anunţul care ZGUDUIE piaţa. După 17 ani...
ONE.ro
La 40 de ani, Dana Grecu a devenit mamă pentru a treia oară La 40 de ani, Dana Grecu a devenit mamă pentru a treia oară
Dezvăluire şocantă pentru Al Bano şi Romina Power! Ce s-a întâmplat cu fiica lor, dispărută în urmă cu 22 de ani
Ce meserie a avut Antonia înainte de a fi cântăreaţă. „Făcea 10 dolari pe oră”
Descopera.ro
Povestea INCREDIBILĂ a amiralului român care a construit celebrul BRIC Mircea şi care i-a învins pe TURCI la Vidin - VIDEO Povestea INCREDIBILĂ a amiralului român care a construit celebrul BRIC Mircea şi care i-a învins pe TURCI la Vidin - VIDEO
FILMUL care i-a băgat în SPERIEŢI chiar şi pe fanii genului horror. Mulţi spun că este prea mult
O NAVĂ rusească plină ochi cu monede şi LINGOURI de aur a fost găsită pe fundul mării. Când au ajuns pe pupa vasului exploratorii au avut parte de o SURPRIZĂ şi mai mare
Go4it.ro
Cineva a reuşit să spargă ecranul lui GALAXY NOTE9 înainte de lansarea oficială Cineva a reuşit să spargă ecranul lui GALAXY NOTE9 înainte de lansarea oficială
O lansare surpiză de la HUAWEI: un telefon la fel de PERFORMANT ca modelele de două ori mai scumpe
STICLA care nu se sparge! O tehnologie care va băga service-urile de telefoane în faliment
Csid.ro
Colon iritabil: dieta recomandată Colon iritabil: dieta recomandată
Legumele care pot să te omoare: le ai şi tu în congelator
Pericolul ascuns din ouă

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.