KPMG în România & Moldova: Antreprenoreşti – Adoptă un sat
Număr de angajaţi: peste 1.400 în România şi Moldova (Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Chişinău)
Cifră de afaceri (an): n/a
MOTIVAŢIE
KPMG în România a ales să sprijine proiectul „Antreprenoreşti – Adoptă un sat” pentru că a regăsit în principiile iniţiativei – încredere, colaborare, respect pentru mediu şi educaţie – aceleaşi valori care definesc compania: curajul şi implicarea pentru binele comun. Proiectul reuneşte comunităţi rurale şi specialişti din diverse domenii, cu scopul de a revitaliza satul românesc şi de a crea modele de dezvoltare durabilă.
DESCRIEREA PROIECTULUI
Iniţiativa, coordonată de Asociaţia Ţară Faină şi Romanian Business Leaders, se implementează în „Ţinutul Stejarilor”, o microregiune formată din comunele Cocorăştii Mislii, Scorţeni şi Telega (judeţul Prahova), ce însumează 14 sate. Activităţile au inclus: workshopuri de conectare între autorităţi locale, antreprenori şi experţi; plantări şi acţiuni de ecologizare; sprijin financiar pentru amenajarea traseelor turistice şi a unui foişor de stejar; conferinţe educaţionale şi evenimente comunitare.
Au fost create trasee de mountain bike şi trekking (42 km), s-au deschis puncte gastronomice locale şi au fost stabilite reguli pentru modernizarea arhitecturii rurale.

REZULTATE
Proiectul a implicat activ peste 100 de angajaţi KPMG şi a generat un impact direct pentru peste 12.800 de beneficiari din comunitate. „Ţinutul Stejarilor” a devenit un brand oficial, cu produse locale şi traseu turistic identitar – Drumul Stejarului. Au fost dezvoltate platforme de e-learning pentru şcoli şi cursuri pentru antreprenorii locali. Comunităţile implicate şi-au întărit coeziunea, iar proiectul a demonstrat că revitalizarea satului românesc se poate face prin parteneriate între mediul privat, autorităţi şi cetăţeni.
„În KPMG privim responsabilitatea socială ca pe o parte firească a felului în care contribuim la viitorul unei ţări. Alegem proiecte care aduc schimbare reală şi investim în comunităţi durabile, pentru că dezvoltarea companiei are sens doar atunci când aduce valoare şi celor din jur.”
Ramona Jurubiţă, Country Managing Partner, KPMG în România
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













