De unde se informeaza romanii inainte sa plece la cumparaturi
Prezentarea de la raft constituie principala sursa de informare a cumparatorilor romani din mediul urban despre majoritatea tipurilor de produse, iar publicitatea pe Internet este preferata in cazul achizitiei de masini.
O mare parte dintre cumparatori se informeaza din magazin, de la raft, atunci cand vine vorba sa achizitioneze alimente (41%), bauturi alcoolice (43%), produse cosmetice (42%), produse de curatat (49%), haine si incaltaminte (44%) si electronice si electrocasnice (34%).
In cazul acestor categorii de produse, reclamele difuzate de televiziuni si cele de pe Internet reprezinta urmatoarele surse de informare, cu ponderi cuprinse intre 9% si 15%, respectiv intre 11% si 20%.
In schimb, publicitatea pe Internet, cu exceptia reclamelor din presa online, care sunt analizate distinct, devine principala sursa de informare in cazul achizitionarii de autoturisme: 34% dintre romanii din mediul urban o folosesc, fie pentru a afla mai multe informatii despre diverse marci sau modele, fie pentru a vedea ofertele dealerilor de masini second-hand.
In privinta serviciilor de telefonie, Internet si TV, magazinele, centrele de reprezentanta si publicitatea pe Internet ocupa aceeasi pozitie, fiind utilizate fiecare de 24% dintre cumparatorii de la oras.
Publicitatea din presa scrisa si cea din online au ponderi cuprinse intre 2% si 5% in informarea realizata in vederea achizitionarii de produse, iar rolul lor este acela de a sustine celelalte medii de comunicare, arata datele raportului anual Media&Advertising 2010, realizat de Mediafax. Cercetarea apartine pe care firmei de cercetare 360insights, realizata in randul a 800 de persoane din mediul urban, femei si barbati, cu varste intre 16 si 64 de ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro