Cea mai bună reacţie a unui angajat concediat.Şi-a deschis o afacere chiar in ziua in care a fost concediată

Autor: Andra Stroe Postat la 22 iunie 2018 4810 afişări

Oamenii au reacţii foarte diferite atunci când sunt nervoşi. Unii sparg farfurii, alţii plâng, însă unii aleg să îşi canalizeze furia în ceva util.

Aşa a procedat Melissa Ben-Ishay, o tânără din SUA, când a fost concediată din poziţia de asistent media pe care o ocupa în cadrul companiei Deutsch Inc. Furioasă, a plecat acasă şi s-a apucat să prepare o tavă de brioşe, care s-a transformat, în scurt timp, în Baked by Melissa (Coapte de Melissa), un lanţ de cofetării care face livrări pe tot teritoriul SUA.

“Eşti capabilă să faci orice îţi propui”, a încurajat-o tatăl său, când antreprenoarea şi-a pierdut jobul. Aşadar, tânăra, pe atunci în vârstă de 24 de ani, s-a decis să îşi deschidă propria afacere şi, în ciuda faptului că nu lucrase niciodată ca brutar profesionist şi nu luase nici măcar o lecţie de gătit, ea a realizat că este nevoie de profesionalism pentru a face o impresie bună şi pentru a-şi câştiga clienţi fideli. Avea nevoie, de asemenea, de un nume şi de un logo. Rudele s-au decis să o ajute, iar unul dintre prietenii săi din copilărie a realizat logo-ul companiei, o brioşă cu cravată.

Businessul său a prins avânt peste noapte, aşa că nu a avut timp să îşi facă un plan. “Am profitat de orice oportunitate. A trebuit să învăţ să cumpăr ingrediente în vrac şi să fac angajări”, povesteşte antreprenoarea. A realizat fotografiile pentru site-ul companiei acasă, şi tot în apartamentul său din Murray Hill a început să prepare torturile pe care le livra personal, călătorind cu metroul. De multe ori, părinţii săi veneau la sfârşit de săptămână să o ajute. Mama sa împacheta prăjiturile, iar tatăl său se ocupa de livrări. Mai târziu, un restaurator, Danny Omari, a ajutat-o ​​pe Ben-Ishay să îşi deschidă primul magazin în SoHo.

Deşi compania a ales iniţial să nu caute finanţare din partea unei platforme specializate de crowdfunding, precum kickstarter sau indiegogo.com, preferând să consume sumele disponibile pe cardurile de credit, a primit în cele din urmă o investiţie de 6 milioane de dolari, în 2015.

Au trecut aproape zece ani de când Ben-Ishay a scos din cuptor prima tavă de brioşe, iar astăzi compania produce nenumărate sortimente de prăjituri, inclusiv în ediţie limitată, în cele 13 magazine, din care unul este situat în aeroportul JFK din New York. De asemenea, produsele sunt distribuite în toate cele 50 de state din SUA.

"Nu aş vrea să mai trec încă o data prin asta. Începutul a fost greu. Pentru a începe o afacere, trebuie să îţi setezi asta ca prioritatea cea mai importantă. Nu am avut soţ şi copii, însă lucram 16 ore pe zi, şapte zile pe săptămână ", a povestit Ben-Ishay. “Fiecare brioşă este preparată manual. Aş putea să numesc persoana care a pregătit fiecare produs în parte. Şi eu gătesc. Sloganul <coapte de Melissa> este autentic”, adaugă antreprenoarea.

Între timp, antreprenoarea s-a căsătorit şi are o fiică, Scottie, pe care o învaţă să pregătească, momentan, clătite şi smoothie-uri, activitate care îi aminteşte de propria copilărie. Anul trecut a  lansat şi o carte, Cakes by Melissa (Prăjiturile Melissei).

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.