Accenture România ofamiliedemilioane.ro

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 06 noiembrie 2025 38 afişări

Accenture România ofamiliedemilioane.ro

64,9 mld. de dolari este nivelul de venituri înregistrat de Accenture la nivel mondial în anul fiscal 2024 (septembrie 2023 - august 2024). Compania este cotată la bursa de valori New York Stock Exchange

78% dintre persoanele cu dizabilităţi nu au participat la activităţi profesionale în ultimul an


MOTIVAŢIE

Iniţiativa s-a născut în urma unui studiu realizat de CED România împreună cu Accenture, subsidiara locală a gigantului irlandezo-american specializat în servicii de consultanţă în management, soluţii tehnologice şi outsourcing. Cercetarea a evidenţiat bariere majore în interacţiunea socială şi profesională a persoanelor cu dizabilităţi (de exemplu: 66% dintre persoanele fără dizabilităţi nu ştiu cum să relaţioneze cu ele). Motivaţia a fost dublă: pe de o parte nevoia reală de incluziune, pe de altă parte dorinţa Accenture de a susţine, prin CSR, o comunitate mai deschisă şi mai empatică.

„Sustenabilitatea şi grija faţă de comunitate sunt tratate ca parte esenţială a strategiei de business. Investim în reducerea impactului asupra mediului, în iniţiative de incluziune şi în proiecte care folosesc tehnologia pentru a crea soluţii durabile.

Astfel, creşterea economică este strâns legată de creşterea socială şi de responsabilitatea faţă de viitor”, declară Gina Sotir, inclusion & diversity lead în cadrul Accenture Romania.

 

DESCRIEREA PROIECTULUI

Compania a dezvoltat platforma https://ofamiliedemilioane.ro, o iniţiativă care îşi propune să sprijine integrarea persoanelor cu dizabilităţi în societate. Platforma încurajează oamenii să se alăture acestei familii, înregistrându-se pe site şi participând la evenimente diverse, precum concursuri de înot organizate de Special Olympics sau competiţii de alpinism cu Climb Again. Membrii primesc notificări prin email despre evenimentele viitoare şi au posibilitatea de a deveni voluntari sau susţinători activi ai persoanelor cu dizabilităţi, contribuind astfel la creşterea vizibilităţii şi la integrarea acestora în comunitate.

„Este un proiect de incluziune socială, care vizează integrarea persoanelor cu dizabilităţi în comunitate şi pe piaţa muncii, prin conştientizare, educaţie şi parteneriate. Pe de o parte acest program ţinteşte persoanele cu dizabilităţi şi familiile lor – pentru creşterea gradului de integrare şi reducerea izolării –, iar pe de altă parte publicul larg şi angajatorii – pentru a stimula schimbarea de percepţie, a creşte nivelul de empatie şi a genera deschidere către incluziune reală”, explică Gina Sotir.

Lansarea oficială a proiectului a avut loc anul acesta, dar are un caracter continuu, echipele implicate fiind voluntari Accenture, experţi şi activişti CED România, parteneri din AccessibleEU.

Proiectul a presupus, pe de o parte, realizarea şi comunicarea studiului naţional; lansarea monumentului simbolic „Uşa unei familii de milioane” în Parcul Herăstrău; campanii media şi digitale de conştientizare; activităţi educaţionale şi de informare. În componenţa proiectului intră deopotrivă platformă online, acţiuni de advocacy şi dialog public.

Finanţarea a fost asigurată din resurse interne Accenture completate de susţinere logistică şi instituţională din partea CED România şi AccessibleEU.

REZULTATE

Beneficiari direcţi, conform Ginei Sotir, sunt persoanele cu dizabilităţi şi familiile lor (aprox. 1 milion de români fac parte din această categorie). Dar comunitatea largă şi angajatorii care primesc instrumente de înţelegere şi sprijin pentru incluziune constituie beneficiarii indirecţi.

Reprezentanta Accenture enumeră câteva cifre cheie evidenţiate de studiul derulat: 66% dintre persoanele fără dizabilităţi se tem să nu jignească atunci când interacţionează, iar 78% dintre persoanele cu dizabilităţi nu au participat la activităţi profesionale în ultimul an.

Iar 94% dintre cei fără dizabilităţi ar vrea să cunoască „omul din spatele dizabilităţii”.

• Impact simbolic: monumentul „Uşa unei familii de milioane” a generat vizibilitate naţională şi un mesaj puternic despre trecerea de la izolare la incluziune.

• Învăţăminte: incluziunea socială necesită atât infrastructură, cât şi schimbare de mentalitate; este nevoie de acţiuni concrete, nu doar de politici declarative.

• Planuri de extindere: continuarea campaniei la nivel naţional, prin noi acţiuni de conştientizare, extinderea parteneriatelor şi consolidarea platformei ca spaţiu de informare şi dialog.

„O companie responsabilă este aceea care reuşeşte să transforme valorile în acţiuni şi să genereze impact real. Înseamnă să pui oamenii şi comunităţile în centrul deciziilor de business, să construieşti parteneriate pe termen lung şi să ai curajul să iei decizii care aduc progres”, conchide Gina Sotir.

 

„Responsabilitatea socială face parte din modul în care compania funcţionează, nu dintr-un capitol separat. În 2025, vorbim despre o abordare integrată, unde incluziunea, sustenabilitatea şi utilizarea responsabilă a tehnologiei sunt elemente fundamentale pentru creştere şi inovaţie.”

Gina Sotir, Inclusion & Diversity Lead, Accenture Romania

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.