Afaceri de la Zero. Christine şi Andrei Tufan s-au întors în România de la studii şi au pornit, cu banii de la nuntă, Cremma Cafe, o cafenea de specialitate în zona Mântuleasa din Capitală. „Ideea este să îţi pui un lucru în cap şi să nu te laşi până nu-l vezi materializat“
Cremma Specialty Café este un loc în care odată ce ai intrat simţi imediat că nu e doar despre cafea. E despre atmosferă, despre oameni, despre un vibe cald. Deschisă acum o lună de Christine şi Andrei Tufan, cafeneaua de specialitate din Bucureşti este rezultatul unei pasiuni comune cultivate în timp şi este şi rezultatul unei investiţii de suflet, venită din banii de la nunta celor doi
♦ Cafeneaua, din zona Mântuleasa din Bucureşti, poate găzdui peste 40 de persoane la interior şi circa 25–30 pe terasă. ♦ Meniul cuprinde cafea, vin şi alte câteva produse complementare, precum cinnamon rollul, care este şi produsul vedetă.
Cremma Specialty Café este un loc în care odată ce ai intrat simţi imediat că nu e doar despre cafea. E despre atmosferă, despre oameni, despre un vibe cald. Deschisă acum o lună de Christine şi Andrei Tufan, cafeneaua de specialitate din Bucureşti este rezultatul unei pasiuni comune cultivate în timp şi este şi rezultatul unei investiţii de suflet, venită din banii de la nunta celor doi. Investiţia pentru amenajarea spaţiului, spun ei, s-a ridicat la circa 60.000 de euro. „Când eram la facultate în UK, unde am studiat arhitectura, am ales să lucrez în timpul liber într-o cafenea pentru a mai câştiga ceva bani pe lângă cei proveniţi de la părinţi. Aşa m-am îndrăgostit de lumea HoReCa, de interacţiunea cu oamenii care calcă pragul unei cafenele, de artizanatul făcutului unei cafele şi inclusiv de artizanatul făcutului de brunch”, spune Christine Tufan. Cei doi fondatori au urmat modelul părinţilor lor, care sunt la rândul lor antreprenori.
Cremma nu este însă primul proiect antreprenorial al celor doi tineri. Ei mai au un business în zona de design. Fiind al doilea proiect antreprenorial, spune Andrei Tufan, deja exista o claritate în ceea ce priveşte spaţiul pe care şi-l doreau.
„Am mai avut o tentativă în 2023 de a deschide cafeneaua într-o altă locaţie, dar nu s-a concretizat. Ne-am dat seama în timp ce vrem de la un spaţiu şi cum vrem să ne punem viziunea şi amprenta asupra lui”, a adăugat el. Astăzi, Cremma se află la parterul unei clădiri istorice din zona Mântuleasa din Bucureşti.
Cafeneaua poate găzdui peste 40 de persoane la interior şi circa 25–30 pe terasă. Deasupra, o galerie de artă completează vibe-ul cafenelei.
Meniul cuprinde cafea, vin şi alte câteva produse complementare, precum cinnamon roll-ul, care este şi produsul vedetă. Un espresso costă zece lei, iar un cappuccino 16 lei.

„În momentul de faţă cafea bună se găseşte în multe locuri. Ne-am dorit ca prin cafeneaua noastră să le oferim clienţilor o experienţă de căldură, un loc unde să simtă că pot face mai mult decât să bea o cafea – să vină la o primă întâlnire, să îşi facă o întâlnire de business, să vină să deseneze”.
Cei doi tineri antreprenori nu se opresc aici cu proiectul lor. Planul este să extindă Cremma în următorii ani cu cel puţin încă o locaţie în Bucureşti. Mai mult, Christine şi Andrei Tufan vor să mărească în curând şi echipa. Astăzi, pe lângă cei doi, în cafenea lucrează încă un angajat.
„Targetul meu este ca Cremma să fie un spaţiu cu cafea bună, care să se extindă… iar comunitatea să creeze spaţiul, nu invers. (...) Ne dorim să avem o echipă închegată care să fie o extensie a familiei noastre”, a mai adăugat Christine Tufan.
Antreprenoriatul nu este un drum uşor pentru cei doi tineri, chiar dacă au crescut în familii în care discuţiile despre business erau la ordinea zilei şi sunt familiarizaţi cu ce înseamnă să conduci o afacere. Totuşi, pasiunea şi dorinţa lor de a creşte reprezintă motorul care îi face să meargă înainte, indiferent de provocările care apar.
După terminarea studiilor în străinătate, deschiderea unui business a fost motivul pentru care au decis să se întoarcă acasă. Au considerat că România este o piaţă care se poate dezvolta, unde există foarte mult loc de a face orice tip de business.
„Ideea este să îţi pui un lucru în cap şi să nu te laşi până nu-l vezi materializat. Da, evident că o să-ţi vină de 100 de milioane de ori să zici gata, mă opresc sau de ce fac asta sau ce sens are, dar trebuie doar să treci peste perioada iniţială şi să mergi înainte cu gândul acesta: what if it works?”, a mai spus Andrei Tufan.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













