Afaceri de la zero. Leonard Georgescu a ajuns la afaceri de 1 milion de euro cu Esho, o firmă care furnizează soluţii la cheie pentru locuinţe, de la producţia de mobilă până la ultimele finisaje

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 11 octombrie 2021 159 afişări

Leonard Georgescu are de 15 ani o fabrică de mobilă în Bucureşti, însă brandul Esho, sub care a început să vândă producţia, a apărut pe piaţă abia în urmă cu doi ani.

Afaceri de la zero. Leonard Georgescu a ajuns la afaceri de 1 milion de euro cu Esho, o firmă care furnizează soluţii la cheie pentru locuinţe, de la producţia de mobilă până la ultimele finisaje

Modele de amenajări realizate de Esho se regăsesc în cadrul unor proiecte de locuinţe precum Cortina Academy, Residence 5, 4 City şi DeltaCity.

Leonard Georgescu are de 15 ani o fabrică de mobilă în Bucureşti, însă brandul Esho, sub care a început să vândă producţia, a apărut pe piaţă abia în urmă cu doi ani. De la fabricarea de mobilier, el şi-a extins portofoliul pentru a ajunge să ofere soluţii la cheie clienţilor, pornind de la serviciile de consiliere şi design şi ajungând până la amenajare, finisaje şi decoraţiuni interioare. „Am strâns o echipă de arhitecţi şi designeri, iar acum suntem în total peste 40 de oameni. Cred că am investit peste 1 milion de euro de-a lungul timpului, apelând doar la credite şi la bugetul propriu. În proporţie de 80-90%, clienţii noştri sunt persoane fizice”, a spus Leonard Georgescu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Esho este prezent cu mai multe showroomuri în ansambluri rezidenţiale din Bucureşti, iar acesta este un plus, spune antreprenorul, pentru că ajută la vizibilitatea afacerii. Modele de amenajări realizate de Esho se regăsesc în cadrul unor proiecte de locuinţe precum Cortina Academy, Residence 5, 4 City şi DeltaCity, iar acum Leonard Georgescu şi angajaţii săi lucrează la un nou spaţiu de prezentare, pe care îl vor deschide în prima jumătate a anului viitor. În plus, au în plan deschiderea a cel puţin două showroomuri noi în zona de nord a Capitalei.

„Majoritatea showroomurilor sunt în Pipera, o zonă cu preţuri ridicate, deoarece noi oferim servicii premium. Momentan nu vrem să ne extindem în afara Bucureştiului, vrem să stabilizăm foarte bine businessul.” În funcţie de solicitările clientului, preţurile variază considerabil. Astfel, plaja este foarte largă, iar amenajarea unei bucătării sub eticheta Esho, de pildă, poate să coste de la 5.000 la 20.000 de euro. „Realizarea unui proiect durează de la 30 până la 45 de zile din momentul în care este agreat de client. Mai întâi cunoaştem clientul, înţelegem ce îşi doreşte, îl consiliem, alegem materialele, se efectuează producţia, se face controlul calităţii şi apoi se predă clientului. Acum ne concentrăm pe implementarea soluţiilor la cheie în locuinţele smart.” Esho a generat în 2020 o cifră de afaceri de 1 milion de euro, în condiţiile în care pandemia a fost de ajutor, deoarece foarte mulţi dintre cei care au devenit clienţii companiei au lucrat de acasă şi au avut idei de amenajare. „Printre clienţii noştri, sunt corporatişti, oameni de afaceri, investitori, mulţi dintre ei venind prin recomandări”, spune antreprenorul.  Sub umbrela Esho, sunt reunite două companii – Ideal Mob Acces, care se ocupă de finisaje, instalaţii şi alte activităţi conexe, şi Mob Art Lemn, care se ocupă cu producţia de mobilier.

Experienţa antreprenorială a lui Leonard Georgescu este în producţia de încălţăminte, o afacere care continuă, de altfel, în paralel cu Esho.

În funcţie de solicitările clientului, preţurile variază considerabil. Astfel, plaja este foarte largă, iar amenajarea unei bucătării sub eticheta Esho, de pildă, poate să coste de la 5.000 la 20.000 de euro.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.