83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 ianuarie 2017 115 afişări  

83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin...

Datele Consumer Report 2016 au urmărit cât de mult  schimbă technologia consumul de conţinut şi comportamentul de relaxare/ deconectare, în rândul consumatorilor aflaţi în diferite etape din viaţă.

Televizorul continuă să fie aparatul deţinut de cei mai mulţi români, majoritatea consumatorilor din mediul urban deţinând chiar şi al doilea televizor. Astfel, dacă ne uităm la consumul de conţinut video, acesta rămâne consumat în principal offline, pe marele ecran:

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Watch video online overall

39%

70%

71%

47%

37%

Watch TV online

28%

46%

45%

35%

27%

Watch TV offline

87%

79%

78%

88%

90%

Însă în rândul segmentelor mai tinere se observă o creştere accentuată a consumului de online video, apropiindu-se foarte mult de consumul de TV clasic (cu toate că vizionarea de TV online este încă o activitate realizată de un procent redus de persoane). Această creştere se datorează mai ales procentului mare de tineri care deţin un smartphone: 67% dintre adolescenţii şi 71% dintre tinerii din mediul urban deţin un smartphone, peste jumătate dintre ei urmărind săptămânal pe acest device conţinut audio-photo-video.

“În ceea ce priveşte crearea conţinutului online, se observă un trend ascendent în rândul adolescenţilor, având o activitate online aproape dublă faţă de celelalte segmente studiate. Pe lângă ‘tradiţionalele’ reţele de socializare şi platforme de microblogging (Facebook, Twitter, Tumblr etc), tinerii simt nevoia unei comunicări exclusiv prin video – motiv pentru care YouTube a devenit în 2016 al doilea cel mai accesat site după Google în rândul adolescenţilor din zonele urbane”, afirmă Anamaria Gheorghiu, data manager, la Starcom MediaVest Group.

Faţă de anul trecut, se observă o creştere a procentelor celor care deţin smartphones în rândul tuturor segmentelor de consumatori analizate, în detrimentul deţinerii de calculatoare, camere foto sau video:

Aparate Deţinute

Teens

(Urban)

Single Youth

(Urban)

Families with Kids (Urban)

Families without kids

(Urban)

2015

2016

2015

2016

2015

2016

2015

2016

Smartphone

54%

67%

55%

71%

34%

53%

27%

42%

Calculator

67%

49%

58%

42%

56%

49%

49%

38%

Cameră photo

48%

42%

49%

40%

52%

47%

45%

35%

Cameră Video

38%

31%

27%

21%

27%

25%

21%

17%

 

Acest lucru este normal, din perspectiva autorilor studiului, din moment ce principala activitate săptămanală desfăşurată pe smartphone este realizarea de fotografii, iar multe activităţi care se realizau doar pe calculator acum sunt efectuate pe smartphone: accesarea reţelelor sociale, vizionarea de materiale multimedia, folosirea e-mailului, accesarea jocurilor electronice sau citirea publicaţiilor online.

 

 

În zona de conţinut, acest fapt determină o creştere în rândul segmentelor mai tinere a consumului de conţinut editorial online, revistele şi ziarele rămân răsfoite mai degrabă de segmentele mai mature.

 

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Online

34%

42%

54%

42%

37%

Offline

49%

30%

39%

51%

53%

Creşterea numărului de deţinători de smartphone duce şi la intensificarea comportamentului de mobile gaming, jocurile electronice fiind deja o activitate săptămânală de recreere, desfăşurată de 47% dintre adolescenţi şi 41% dintre tineri. Principala motivaţie pentru accesarea jocurilor pe mobil este faptul că fac timpul de aşteptare să treacă mai repede, atât pentru consumatorii mai tineri, cât şi pentru cei mai maturi.

“Chiar dacă targeturile mai tinere arată un interes mai ridicat pentru jocuri, reacţia lor este similară cu a celorlalţi consumatori atunci când vine vorba de reclamele din jocuri. Deşi majoritatea consumatorilor nu accesează reclamele din jocuri, brandurile au totuşi posibilitatea de a creşte interesul pentru reclame oferindu-le acestora niste avantaje, jocul pe gratis sau susţinând cauze sociale,” declară Andreea Grigoroiu, consumer strategist, la Starcom MediaVest Group.

83% dintre adolescenţii de azi joacă jocuri electronice (online sau offline) cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă: e-sports cresc în popularitate chiar şi în România, din 2012 organizându-se un campionat dedicat jocurilor electronice. În viitor, pe lângă campionii renumiţi din competiţiile sportive,  vom avea o nouă categorie de celebrităţi: campionii competiţiilor de jocuri electronice.

“Intensificarea utilizării smartphone-urilor va avea pe viitor implicaţii în mai multe sectoare, nu doar la nivel de consum de conţinut şi conectivitate. Adolescenţii de azi sunt utilizatori nativi, prin urmare adulţii de mâine vor folosi cu uşurinţă acest device pentru rezolvarea sarcinilor cotidiene, ducând la creşterea operaţiunilor bancare realizate de pe mobil, cât şi la o pondere mai mare a produselor cumpărate din mediul online,” afirmă Rodica Mihalache, head of consumer & business insights, în cadrul Starcom MediaVest Group.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

In vino veritas In vino veritas

Licoarea lui Bacchus a cucerit de-a lungul anilor papilele gustative ale pasionaţilor de vin şi a câştigat un loc de cinste şi în portofoliile unora dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din lume. Unii au investit în podgorii pe colinele din Toscana sau Bordeaux, în timp ce alţii au pariat pe colecţii de sute sau mii de sticle a căror valoare creşte odată cu vârsta şi al căror randament este similar cu cel al aurului sau al operelor de artă.

vezi continuarea
ZF.ro
Este oficial: O nouă TELEVIZIUNE în România, care vrea să spulbere televiziunile tradiţionale. Răsturnare totală de situaţie în piaţă Este oficial: O nouă TELEVIZIUNE în România, care vrea să spulbere televiziunile tradiţionale. Răsturnare totală de situaţie în piaţă
ONE.ro
"A murit o parte din mine". Giulia, despre despărţirea de Huidu "A murit o parte din mine". Giulia, despre despărţirea de Huidu
Poză de familie. Fiul Alexandrei Dinu, cu fratele cel mic în braţe
Cum arăta Mihaela Rădulescu la plajă acum aproape 20 de ani
Descopera.ro
Everest NU mai este cel mai ÎNALT MUNTE din lume. Cercetătorii au descoperit şi alte ''înălţimi'' - FOTO Everest NU mai este cel mai ÎNALT MUNTE din lume. Cercetătorii au descoperit şi alte ''înălţimi'' - FOTO
Cum au UCIS americanii mii de români în doar câteva minute. ''Nimeni nu a scăpat neatins. Priveliştea e SFÂŞIETOARE''. Imagini VIDEO în premieră
Filmul care a SCANDALIZAT Biserica ortodoxă. ''A fost un SFÂNT. Este o blasfemie'' - VIDEO
Go4it.ro
Microsoft a publicat o imagine de fundal pentru Bing.com care includea un detaliu nedorit Microsoft a publicat o imagine de fundal pentru Bing.com care includea un detaliu nedorit
Motorola a brevetat display-ul care se „vindecă” singur
iPhone 8 apare într-o reclamă McDonald's
Csid.ro
Scuze sau sex? Ce preferă bărbaţii după o ceartă Scuze sau sex? Ce preferă bărbaţii după o ceartă
De ce ajung femeile să aibă probleme în viaţa sexuală
Istoria vibratorului în imagini

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.