83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 ianuarie 2017 100 afişări  

83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin...

Datele Consumer Report 2016 au urmărit cât de mult  schimbă technologia consumul de conţinut şi comportamentul de relaxare/ deconectare, în rândul consumatorilor aflaţi în diferite etape din viaţă.

Televizorul continuă să fie aparatul deţinut de cei mai mulţi români, majoritatea consumatorilor din mediul urban deţinând chiar şi al doilea televizor. Astfel, dacă ne uităm la consumul de conţinut video, acesta rămâne consumat în principal offline, pe marele ecran:

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Watch video online overall

39%

70%

71%

47%

37%

Watch TV online

28%

46%

45%

35%

27%

Watch TV offline

87%

79%

78%

88%

90%

Însă în rândul segmentelor mai tinere se observă o creştere accentuată a consumului de online video, apropiindu-se foarte mult de consumul de TV clasic (cu toate că vizionarea de TV online este încă o activitate realizată de un procent redus de persoane). Această creştere se datorează mai ales procentului mare de tineri care deţin un smartphone: 67% dintre adolescenţii şi 71% dintre tinerii din mediul urban deţin un smartphone, peste jumătate dintre ei urmărind săptămânal pe acest device conţinut audio-photo-video.

“În ceea ce priveşte crearea conţinutului online, se observă un trend ascendent în rândul adolescenţilor, având o activitate online aproape dublă faţă de celelalte segmente studiate. Pe lângă ‘tradiţionalele’ reţele de socializare şi platforme de microblogging (Facebook, Twitter, Tumblr etc), tinerii simt nevoia unei comunicări exclusiv prin video – motiv pentru care YouTube a devenit în 2016 al doilea cel mai accesat site după Google în rândul adolescenţilor din zonele urbane”, afirmă Anamaria Gheorghiu, data manager, la Starcom MediaVest Group.

Faţă de anul trecut, se observă o creştere a procentelor celor care deţin smartphones în rândul tuturor segmentelor de consumatori analizate, în detrimentul deţinerii de calculatoare, camere foto sau video:

Aparate Deţinute

Teens

(Urban)

Single Youth

(Urban)

Families with Kids (Urban)

Families without kids

(Urban)

2015

2016

2015

2016

2015

2016

2015

2016

Smartphone

54%

67%

55%

71%

34%

53%

27%

42%

Calculator

67%

49%

58%

42%

56%

49%

49%

38%

Cameră photo

48%

42%

49%

40%

52%

47%

45%

35%

Cameră Video

38%

31%

27%

21%

27%

25%

21%

17%

 

Acest lucru este normal, din perspectiva autorilor studiului, din moment ce principala activitate săptămanală desfăşurată pe smartphone este realizarea de fotografii, iar multe activităţi care se realizau doar pe calculator acum sunt efectuate pe smartphone: accesarea reţelelor sociale, vizionarea de materiale multimedia, folosirea e-mailului, accesarea jocurilor electronice sau citirea publicaţiilor online.

 

 

În zona de conţinut, acest fapt determină o creştere în rândul segmentelor mai tinere a consumului de conţinut editorial online, revistele şi ziarele rămân răsfoite mai degrabă de segmentele mai mature.

 

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Online

34%

42%

54%

42%

37%

Offline

49%

30%

39%

51%

53%

Creşterea numărului de deţinători de smartphone duce şi la intensificarea comportamentului de mobile gaming, jocurile electronice fiind deja o activitate săptămânală de recreere, desfăşurată de 47% dintre adolescenţi şi 41% dintre tineri. Principala motivaţie pentru accesarea jocurilor pe mobil este faptul că fac timpul de aşteptare să treacă mai repede, atât pentru consumatorii mai tineri, cât şi pentru cei mai maturi.

“Chiar dacă targeturile mai tinere arată un interes mai ridicat pentru jocuri, reacţia lor este similară cu a celorlalţi consumatori atunci când vine vorba de reclamele din jocuri. Deşi majoritatea consumatorilor nu accesează reclamele din jocuri, brandurile au totuşi posibilitatea de a creşte interesul pentru reclame oferindu-le acestora niste avantaje, jocul pe gratis sau susţinând cauze sociale,” declară Andreea Grigoroiu, consumer strategist, la Starcom MediaVest Group.

83% dintre adolescenţii de azi joacă jocuri electronice (online sau offline) cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă: e-sports cresc în popularitate chiar şi în România, din 2012 organizându-se un campionat dedicat jocurilor electronice. În viitor, pe lângă campionii renumiţi din competiţiile sportive,  vom avea o nouă categorie de celebrităţi: campionii competiţiilor de jocuri electronice.

“Intensificarea utilizării smartphone-urilor va avea pe viitor implicaţii în mai multe sectoare, nu doar la nivel de consum de conţinut şi conectivitate. Adolescenţii de azi sunt utilizatori nativi, prin urmare adulţii de mâine vor folosi cu uşurinţă acest device pentru rezolvarea sarcinilor cotidiene, ducând la creşterea operaţiunilor bancare realizate de pe mobil, cât şi la o pondere mai mare a produselor cumpărate din mediul online,” afirmă Rodica Mihalache, head of consumer & business insights, în cadrul Starcom MediaVest Group.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă Tehnologia sănătăţii: care sunt inovaţiile care transformă munca medicilor şi sănătatea celor de acasă

Ne aflăm de ani buni în mijlocul unei revoluţii tehnologice, dar acest lucru este mai vizibil în industrii precum telecom sau auto. Tehnologia nu a ocolit însă pe nimeni, iar unul dintre marii beneficiari este sistemul medical. De la exoschelete la dispozitive pentru purificarea aerului, sute de dispozitive ajung anual pe piaţă cu scopul de a face mai uşoară viaţa medicilor şi a oamenilor de rând.

vezi continuarea
ZF.ro
SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare SURPRIZĂ de proporţii după decizia şoc a guvernului de a introduce TVA ZERO la tranzacţiile imobiliare
ONE.ro
Satul cu cel mai scump pământ din România. Un hectar costă de trei ori mai mult decât în Olanda Satul cu cel mai scump pământ din România. Un hectar costă de trei ori mai mult decât în Olanda
Cum a venit încălţată Olguţa Vasilescu în Parlament. Pantofii ei costă cât un salariu
Anna Lesko, siluetă incredibilă în costum de baie
Descopera.ro
Barcelona îşi alungă TURIŞTII. Decizie SCANDALOASĂ luată de primăriţa comunistă Barcelona îşi alungă TURIŞTII. Decizie SCANDALOASĂ luată de primăriţa comunistă
Această FEMEIE va fi prima persoană din lume care NU va îmbătrâni. ''Vom scrie ISTORIE''
Marele SECRET al lui Kim Jong-Un, dictatorul din Coreea de Nord de care mulţi râd
Go4it.ro
BlackBerry KEY One are acum un preţ şi o dată de lansare oficială BlackBerry KEY One are acum un preţ şi o dată de lansare oficială
Cel mai mic smartphone 4G din lume?
Microsoft avertizează utilizatorii să nu instaleze manual noul Creators Update pentru Windows 10, deocamdată
Csid.ro
Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol! Te înşală? Felul în care face sex îl dă de gol!
Dacă vrei să eviţi balonarea, iată ce NU ar trebui să mănânci la micul dejun!
Zahărul - îl eliminăm sau nu de tot din dietă? VIDEO BrulesBrocks

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.