83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă

Autor: Ioana Mihai Postat la 10 ianuarie 2017 62 afişări  

83% dintre adolescenţi joacă jocuri electronice cel puţin...

Datele Consumer Report 2016 au urmărit cât de mult  schimbă technologia consumul de conţinut şi comportamentul de relaxare/ deconectare, în rândul consumatorilor aflaţi în diferite etape din viaţă.

Televizorul continuă să fie aparatul deţinut de cei mai mulţi români, majoritatea consumatorilor din mediul urban deţinând chiar şi al doilea televizor. Astfel, dacă ne uităm la consumul de conţinut video, acesta rămâne consumat în principal offline, pe marele ecran:

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Watch video online overall

39%

70%

71%

47%

37%

Watch TV online

28%

46%

45%

35%

27%

Watch TV offline

87%

79%

78%

88%

90%

Însă în rândul segmentelor mai tinere se observă o creştere accentuată a consumului de online video, apropiindu-se foarte mult de consumul de TV clasic (cu toate că vizionarea de TV online este încă o activitate realizată de un procent redus de persoane). Această creştere se datorează mai ales procentului mare de tineri care deţin un smartphone: 67% dintre adolescenţii şi 71% dintre tinerii din mediul urban deţin un smartphone, peste jumătate dintre ei urmărind săptămânal pe acest device conţinut audio-photo-video.

“În ceea ce priveşte crearea conţinutului online, se observă un trend ascendent în rândul adolescenţilor, având o activitate online aproape dublă faţă de celelalte segmente studiate. Pe lângă ‘tradiţionalele’ reţele de socializare şi platforme de microblogging (Facebook, Twitter, Tumblr etc), tinerii simt nevoia unei comunicări exclusiv prin video – motiv pentru care YouTube a devenit în 2016 al doilea cel mai accesat site după Google în rândul adolescenţilor din zonele urbane”, afirmă Anamaria Gheorghiu, data manager, la Starcom MediaVest Group.

Faţă de anul trecut, se observă o creştere a procentelor celor care deţin smartphones în rândul tuturor segmentelor de consumatori analizate, în detrimentul deţinerii de calculatoare, camere foto sau video:

Aparate Deţinute

Teens

(Urban)

Single Youth

(Urban)

Families with Kids (Urban)

Families without kids

(Urban)

2015

2016

2015

2016

2015

2016

2015

2016

Smartphone

54%

67%

55%

71%

34%

53%

27%

42%

Calculator

67%

49%

58%

42%

56%

49%

49%

38%

Cameră photo

48%

42%

49%

40%

52%

47%

45%

35%

Cameră Video

38%

31%

27%

21%

27%

25%

21%

17%

 

Acest lucru este normal, din perspectiva autorilor studiului, din moment ce principala activitate săptămanală desfăşurată pe smartphone este realizarea de fotografii, iar multe activităţi care se realizau doar pe calculator acum sunt efectuate pe smartphone: accesarea reţelelor sociale, vizionarea de materiale multimedia, folosirea e-mailului, accesarea jocurilor electronice sau citirea publicaţiilor online.

 

 

În zona de conţinut, acest fapt determină o creştere în rândul segmentelor mai tinere a consumului de conţinut editorial online, revistele şi ziarele rămân răsfoite mai degrabă de segmentele mai mature.

 

 

All urban

Teens

Single Youth

Families with kids

Families without kids

Online

34%

42%

54%

42%

37%

Offline

49%

30%

39%

51%

53%

Creşterea numărului de deţinători de smartphone duce şi la intensificarea comportamentului de mobile gaming, jocurile electronice fiind deja o activitate săptămânală de recreere, desfăşurată de 47% dintre adolescenţi şi 41% dintre tineri. Principala motivaţie pentru accesarea jocurilor pe mobil este faptul că fac timpul de aşteptare să treacă mai repede, atât pentru consumatorii mai tineri, cât şi pentru cei mai maturi.

“Chiar dacă targeturile mai tinere arată un interes mai ridicat pentru jocuri, reacţia lor este similară cu a celorlalţi consumatori atunci când vine vorba de reclamele din jocuri. Deşi majoritatea consumatorilor nu accesează reclamele din jocuri, brandurile au totuşi posibilitatea de a creşte interesul pentru reclame oferindu-le acestora niste avantaje, jocul pe gratis sau susţinând cauze sociale,” declară Andreea Grigoroiu, consumer strategist, la Starcom MediaVest Group.

83% dintre adolescenţii de azi joacă jocuri electronice (online sau offline) cel puţin săptămânal, în timp ce doar 40% fac o activitate sportivă: e-sports cresc în popularitate chiar şi în România, din 2012 organizându-se un campionat dedicat jocurilor electronice. În viitor, pe lângă campionii renumiţi din competiţiile sportive,  vom avea o nouă categorie de celebrităţi: campionii competiţiilor de jocuri electronice.

“Intensificarea utilizării smartphone-urilor va avea pe viitor implicaţii în mai multe sectoare, nu doar la nivel de consum de conţinut şi conectivitate. Adolescenţii de azi sunt utilizatori nativi, prin urmare adulţii de mâine vor folosi cu uşurinţă acest device pentru rezolvarea sarcinilor cotidiene, ducând la creşterea operaţiunilor bancare realizate de pe mobil, cât şi la o pondere mai mare a produselor cumpărate din mediul online,” afirmă Rodica Mihalache, head of consumer & business insights, în cadrul Starcom MediaVest Group.

 

fii la curent cu cele mai noi analize de business

Urmareste BM pe Facebook

Războiul antibioticelor cu superbacteriile: cine va ieşi câştigător? Războiul antibioticelor cu superbacteriile: cine va ieşi câştigător?

De la apariţia penicilinei, antibioticele au transformat din temelii sistemul de sănătate şi au salvat milioane de vieţi. Astăzi, la circa 90 de ani distanţă, pentru că sunt folosite incorect şi excesiv, antibioticele îşi pierd treptat din eficienţă, iar descoperirea celor noi este tot mai dificilă.

vezi continuarea
ZF.ro
BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România BREAKING NEWS! Încă o INSOLVENŢĂ zguduie piaţa. Începe furtuna pentru una dintre cele mai mari companii din România
BREAKING NEWS! Cea mai nouă decizie luată de Grindeanu de URGENŢĂ. Vedeţi AICI dacă vă încadraţi să primiţi o PRIMĂ
ONE.ro
Cum arată acum Mona Nicolici, la 10 ani de când a renunţat la TV Cum arată acum Mona Nicolici, la 10 ani de când a renunţat la TV
Imagini INTERZISE cu soţia unui multi-miliardar: "Este mai tare ca Pamela Anderson!"
Corina Caragea, vacanţă de vis pe insula Mauritius. "Poze care vă pot afecta emoţional"
Descopera.ro
La nici trei zile de la învestirea în funcţie, Trump a decis ŞTERGEREA unui document foarte important. Este o LOVITURĂ inclusiv pentru toţi românii La nici trei zile de la învestirea în funcţie, Trump a decis ŞTERGEREA unui document foarte important. Este o LOVITURĂ inclusiv pentru toţi românii
Secretul SCANDALOS al masonilor a ieşit la iveală. De sute de ani fac asta şi nimeni nu şi-a dat seama
SEMNĂTURA dată de Trump la învestire scoate la iveală un lucru ULUITOR. Nimeni a sesizat asta vineri
Go4it.ro
Îţi place jocul SOLITAIRE? Iată MOTIVUL incredibil, foarte puţin cunoscut, pentru care el a fost inclus de Microsoft în Windows în urmă cu 27 de ani. „Nu pot să cred... Nu m-aş fi gândit niciodată la aşa ceva!” Îţi place jocul SOLITAIRE? Iată MOTIVUL incredibil, foarte puţin cunoscut, pentru care el a fost inclus de Microsoft în Windows în urmă cu 27 de ani. „Nu pot să cred... Nu m-aş fi gândit niciodată la aşa ceva!”
Cum se programează un PC ca să se oprească singur
A comandat ONLINE un rucsac. Când a vrut să arunce cutia a avut parte de ŞOCUL vieţii. „Am deschis o investigaţie”
Csid.ro
5 semne că ai putea avea probleme cu fierea 5 semne că ai putea avea probleme cu fierea
5 paşi să poţi renunţa mai uşor la zahăr
Cura de slăbire care-ţi poate distruge organismul! Nu te sfătuim s-o ţii!

Citarea se poate face în limita a 250 de semne. Nici o instituţie sau persoană (site-uri, instituţii mass-media, firme de monitorizare) nu poate reproduce integral scrierile publicistice purtătoare de Drepturi de Autor fără acordul Mediafax Group.